echt hollandse vraag

• louise

Ik realiseer me dat het een echt hollandse vraag is. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om bijv. een lunchpakketje te maken op de dagen dat je aan land gaat. Ik ben iemand die op geregelde tijd wat moet eten en dan is het wel makkelijk als je wat bij je hebt en niet steeds op zoek hoeft naar een restaurant of winkel.

• Ada

Sommige lijnen maken een lunchpakketje op verzoek. Anders zul je zelf via het ontbijt het e.e.a. moeten regelen.

MAAR…niet in alle landen is het toegestaan voedsel (fruit, vleeswaren e.d.) aan land te brengen. In bijv. de USA en Mexico wordt er regelmatig op gecontroleerd.

• Kiraon

Omdat wij iedere dag een excursie geboekt hadden en ik dus niet wist of en wanneer we ergens eten konden kopen nam ik 's ochtends meestal één of twee kleine doosjes cornflakes mee zodat ik altijd iets kon eten. (Moet i.v.m. gezondheid regelmatig iets eten.) Gekozen voor cornflakes omdat dit verpakt is. Bij het verlaten van het schip staat overal dat je voedsel e.d. niet mee mag nemen maar wij zijn er geen enkele keer op gecontroleerd, ook niet in Mexico. Verder is het lijkt mij eigenlijk ook niet echt de bedoeling dat je eten mee van boord neemt.

• louise

Bedankt voor de antwoorden. Een lunchpakketje zou inderdaad ideaal zijn. Ik wist niet dat het verboden is etenswaren mee aan land te nemen. Ik hoop dat dat voor Noorwegen niet geldt anders moet ik iets anders bedenken. Maar er komt vast wel een oplossing voor. Liga's of iets dergelijks dan maar vanuit Nederland meenemen.

• Gerdien

Uitvoeren van etenswaar in de VS mag dus niet, mag je wel een flesje wijn meenemen van wal?

• elisabethweb@msn.com

Ja hoor je mag wijn en andere dranken mee nemen, alleen moet je het als je aan boord komt afgeven,

als je na de cruise van boord gaat mag je alle flessen meenemen naar huis (op de flessen wordt je naam en hutnummer genoteerd)

En er was bij ons iemand aan boord die iedere keer als hij van boord ging wat mee nam had van het ontbijt, een eitje,broodje of wat fruit,

zonder problemen (Europa reis) hij vouwde het in zijn servet en nam het zo mee, overigens had hij ook een ziekte waarbij hij regelmatig moest eten het was dus geen Nederlandse zuinigheid of inhaligheid .

• Henk_Lo

Het makkelijkst is om voor je gaat even via room-service wat sandwiches ( met kip / kalkoen / ei ) of zo te bestellen.

Wordt netjes naar je hut gebracht en je kunt het zo in je tas stoppen.

Als je dan vooraf - bijv. bij het ontbijt - een thermosbeker (van thuis meenemen ) koffie neemt en een plastic-flesje vult met fris/jus d' orange, ben je helemaal voor zien.

Neem lekker ook nog een appeltje/banaantje mee, en op pad !

Henk_Lo.

• louise

O, dit klinkt heel goed. Ik maakte me er al druk om dat ik niet op tijd zou kunnen eten. Maar ik kan dus gewoon lekker s'morgens iets maken om mee te nemen of iets laten brengen. We maken een reis naar de noorse fjorden en ik ben bang dat we ergens aan land gaan waar moeilijk iets te krijgen is. Het is onze eerste cruise en hoe dat met roomservice werkt moet ik dus ook nog even uitproberen. In ieder geval bedankt. Ik ben weer gerustgesteld.

• Ada

Ik zie dat je in Noorwegen in dit geval (Europa) wat betreft fruit en vlees geen problemen hoeft te verwachten,

Ten kilos in total of meat and meat products, cheese and foodstuffs. Dog and cat food is not included in the limit of 10 kilos.

It is prohibited to bring in meat, meat products, milk and dairy products in your luggage from countries outside the EEA area.

• Gerdiwn

We gaan met HAL naar het Caribisch gebied en we zijn niet van plan om eten mee te nemen als we aan wal gaan. We zien wel ter plekke wat en waar we gaan eten. Een flesje wijn meenemen om in je hut op te drinken, dat zou wel lekker zijn. Zoals is begrijp uit de reacties is mag dit niet en is het ook niet mogelijk. Jammer maar helaas.

Bedankt voor de info en jullie reacties,

Groet Gerdien