Beste Gerdien,
Op de HAL site kan je alle info vinden onder het kopje VOOR U VERTREKT
Vanaf 50 dagen voor vertrek kan je online inchecken bij de HAL
Het is verstandig om dit zo spoedig mogelijk te doen i.v.m. het o.a. indelen en toewijzen van hutten en dinner tafel.
Als je online hebt ingecheckt dan kan je je instapkaart uitprinten zo ook je kofferlabels met hutnummer.
In de vertrekhal ben je, afhankelijk hoe druk het is, bij de incheck balie in 3 minuten klaar.
Je overhandigd je uitgeprinte instapkaart en paspoort.
Je vult een formuliertje in waarin wordt gevraagd hoe je gereisd bent (dit i.v.m. het kunnen traceren van eventuele ziektes).
Dan krijg je een creditkaart met daarop de naam van het schip, reisdatum hutnummer en lifeboat nummer.
Tevens is dit je bewijs om aan en van boord te komen. Ook doe je hiermee al je aankopen aan boord registreren zoals drank etc.
Op het eind van de cruise krijg je dan een rekening overzicht van je verbruik dat je of contant of per creditcard betaald.
Het tipgeld van 11 dollar wordt ook op deze rekening gezet, als je persoonlijk tip wil geven aan, b.v. je cabin en tafel stewart, dan kan je dat bedrag naar beneden brengen naar een lager bedrag dan moet je dit even via een formulier aan de front desk doen een dag voor aankomst.
Goede reis en behouden vaart!