inchecken

• Gerdien

Binnenkort gaan we met HAL een vruise maken. Kan iemand mij vertellen hoe de incheck procedure is? Kunnen we het beste on-line inchecken? We hebben nog nooit gecruisd en ik maak me nu al ongerust dat het niet goed gaat. Klinkt misschien raar voor jullie.

Alvast dank Gerdien

• marij

ik zou gewoon online op je gemakkie alles invullen..( het is geen must) .dan heb je dat maar gehad…dan hoef je dat niet daar in die overvolle drukke hal te doen….en het gaat allemaal net wat sneller

en je hoeft je niet ongerust te maken er kan weinig fout gaan….

su6 en alvast een heel fijne cruise

• jan

Gerdien

Als het goed is heb je via de email gegevens ontvangen van de HAL daarin staat precies wat je doen moet altijd online incheken en de rest wijst vanzelf en op in de vertrekhal van de Hal wordt je door hostessen als je daar pris opsteld geholpen maar alles wijst vanzelf en wees niet bang om iets te vragen als je het niet weet of begrijpt.Zodra je op de pier je kofferas heb ingeleverd deze worden in je hut gezet is het niet moeilijk meer ook wij maakten in juli onze eerste cruise en dachten ook dat het moeilijk zou zijn maar het is eigenlijk vergelijkbaar met een luchthaven

• bel

Heel begrijpelijk hoor vooral als het helemaal nieuw is maar er is geen enkele reden tot ongerustheid zoals al aangemerkt is het inschepen een heel eenvoudige procedure.Wij kwamen aan in een hal waar de rij direkt gesplist werdt in links de reeds online ingescheckte en rechts degene die dat nog niet zijn.Beide rijen doorlopen exact dezelfde procedure de een gaat alleen iets sneller omdat bijna al je gegevens al bekend zijn.helaas deel je ons niet mede waar je gaat cruisen.Daar de kans groot is dat dit ergens onder de warme zon gaat plaatsvinden geef ik je een leuke tip.Neem je zwemkleding mee in je handbagage.Iedereen laat dit in de koffer en gaat/kan bij inscheping alleen nog maar naar de div. restaurants totdat de koffer op de kamer is gearriveerd.Wij hadden zodoende het zwembad en whirlpool een dik uur voor ons alleen met een heleboel jaloerse blikken !!

groetjes bel.

• Gerdien

Iedereen bedankt voor jullie begrip en de hartelijke reakties.

Groet Gerdien

• AlbertJ

Beste Gerdien,

Op de HAL site kan je alle info vinden onder het kopje VOOR U VERTREKT

Vanaf 50 dagen voor vertrek kan je online inchecken bij de HAL

Het is verstandig om dit zo spoedig mogelijk te doen i.v.m. het o.a. indelen en toewijzen van hutten en dinner tafel.

Als je online hebt ingecheckt dan kan je je instapkaart uitprinten zo ook je kofferlabels met hutnummer.

In de vertrekhal ben je, afhankelijk hoe druk het is, bij de incheck balie in 3 minuten klaar.

Je overhandigd je uitgeprinte instapkaart en paspoort.

Je vult een formuliertje in waarin wordt gevraagd hoe je gereisd bent (dit i.v.m. het kunnen traceren van eventuele ziektes).

Dan krijg je een creditkaart met daarop de naam van het schip, reisdatum hutnummer en lifeboat nummer.

Tevens is dit je bewijs om aan en van boord te komen. Ook doe je hiermee al je aankopen aan boord registreren zoals drank etc.

Op het eind van de cruise krijg je dan een rekening overzicht van je verbruik dat je of contant of per creditcard betaald.

Het tipgeld van 11 dollar wordt ook op deze rekening gezet, als je persoonlijk tip wil geven aan, b.v. je cabin en tafel stewart, dan kan je dat bedrag naar beneden brengen naar een lager bedrag dan moet je dit even via een formulier aan de front desk doen een dag voor aankomst.

Goede reis en behouden vaart!