transport naar cruiseterminal in venetie

• karelboy

hallo allemaal

ik ga volgend jaar met de msc divina vanuit venetie, maar nu is mijn vraag wat is het goedkoopste en het leukste manier om naar de terminal te komen

alvast bedankt

• Charleygirl

Lopen.

• Daan

Ik vergat te melden dat het vanaf marco polo airport was sorry

• AlbertJ

Je kan de bus ATVO nemen die vertrekt direct voor de terminal uitgang van Marco Polo airport naar Piazale Roma. Reisduur +/- 20 minuten,kostprijs 5 euro, en vertrekt ongeveer om de twintig minuten.

In feite rijd je voorbij de haven waar de schepen liggen en zie je deze ook vanuit de bus.

Eventueel kan je dat stukje van Piazala Roma bus terminal ook lopen naar het schip

Daar aangekomen is er een shuttle treintje (people mover)kostprijs 1 euro wat je tot aan het hoofd van de pier brengt.(Stazione Maritima)

Afhankelijk van de ligplaats van je schip is het dan nog een klein stukje lopen.

Een andere mogelijkheid is de water taxi, dat is Alilaguna deze vertrekt op 100 meter van Marco Polo (uit de terminal komend naar links) er zijn 3 lijnen richting Staziona Maritima ( zie google alilaguna ) kostprijs 15 euro.

Afhankelijk van de route die je kiest is de kost prijs en de duur van de reis tot een uur.

Dus de bus is de beste en snelste verbinding, na de taxi.

Goede reis en behouden vaart.