welke hut?

• christel747

Hallo allemaal,

Wij willen graag de cruise naar de noorse fjorden boeken met de MS Rotterdam van HAL.

We zijn met meerdere personen en willen graag 2 hutten langs of dicht bij elkaar.

Helaas zijn er niet veel mogelijkheden meer.

Een optie is cat. FF helemaal achter in het schip op deck 1.

Heeft iemand ervaring? Is hier geluidsoverlast (van bv machine kamer) ? En deining?

Een andere optie is cat E op deck 1 of 2 maar dan waarschijnlijk niet langs elkaar en cat.E

op deck 2 is ook redelijk ver voor of achterin het schip.

Omdat er steeds minder beschikbaar is willen we eigenlijk morgen boeken dus alle reacties/hulp

is welkom!

groetjes christel

• Kiraon

Ik weet niet of je ondertussen al geboekt hebt maar ik zou zeker kiezen voor een hoger dek. Is er verder naar boven helemaal niets meer vrij of is dat financieel niet haalbaar? Wij zelf gaan ook een cruise naar de Noorse fjorden doen maar dan met Royal Caribbean, was in ons geval een stuk goedkoper dan de HAL.

Succes met kiezen.

• elisabethweb@msn.com

Als je last heb van zeeziekte of in ieder geval gevoelig daar voor bent zou ik zo laag mogelijk gaan zitten,

en Kiraon je kan/mag appels niet met peren vergelijken hé, de Royal Caribbean of de HAL.

• Albert

Neem eens contact op met het HAL kantoor in Rotterdam (goede en klantvriendelijke service)

Die kunnen misschien nog wel wat regelen voor je en kan je ook boeken

Veel succes

• Caroline

Ik weet niet of je al geboekt hebt maar ook ik zou de voorkeur geven aan iets hoger te zitten op het schip.

Je hoort iets meer van de machinekamer als je wat lager zit is mijn ervaring.Wat ik ook zou proberen is een hut te krijgen die iets meer mid-schips ligt. Je hebt dan ook wat minder last van deining bij slecht weer.

Ik heb 3x gevaren met de HAL en 2x met de Royal Caribean en mijn ervaring is dat de HAL iets ouder publiek heeft. Er was op de Royal Caribean iets meer vertier wat wij wel prettig vonden toen we met twee oudere kinderen de cruise maakten. Een hele leuke “straat” met diverse barretjes. Het eten bij de HAL vonden we weer iets beter maar de specialiteiten restaurants waar je apart voor kunt reserveren waren bij de Royal Caribean weer voortreffelijk. Hoe de excursies in prijs zijn bij de RC weet ik niet maar ik vond ze erg prijzig bij de HAL. Ik denk dat je bij allebei de maatschappijen een onvergetelijke cruise zult krijgen naar het noorden, een fantastisch gebied. Ben benieuwd wat je gaat kiezen.Veel plezier!

• Henk van der Linden

Hallo Christel,

op de Rotterdam zijn diversen hutten met een tussen deur, bedoel je dat ? wij hebben

een paar keer zo'n hut gehad als de klein kinderen mee gingen dan is het handig hoeven

ze niet over de gang naar Oma.

Je hebt deze hutten op twee dekken n.l. Dolphin (1) cat: E vrijwel in het midden en Main Dek (2)

cat: DA & D & E

Wij zijn net terug van de “Maasdam” waar de hut indeling bijna gelijk is als op de “Rotterdam”

(alleen iets minder hutten) wij sliepen voor in het schip op dek 2 (zoals jij dat noemt) je wordt

iedere ochtend gewekt door het starten van de boeg schroef (indien er een haven aangedaan wordt)

of bij het tenderen lig je rechtop in bed van het laten vallen van het anker.

Dit zelfde heb je als je achterop slaapt, het lawaai van de motoren bij het binnen varen van een haven.

Maar ja op een cruise schip (ook hotel's) is het nou eenmaal zo, hoemeer je betaald hoe beter en

stiller heb je een hut, tip: of doe net als ik neem s'avonds een flinke borrel (kost ook geld aan boord)

en je hoort geen boegschroef, anker of motoren meer.

• elisabethweb@msn.com

:)-D geweldig Henk je tip over die borrel (tu) maar helaas heeft dat bij mij niet geholpen in September op de Rijndam,

we hadden een binnenhut, deck 4, en lagen tegen de machinekamer/schoorsteen aan met ons hoofd,

manlief sliep beter als ik, al was het ook onrustig, maar ik heb heb best slecht geslapen, dus ik ga de volgende keer inderdaad heel goed kijken waar ik de hut boek !

Op de vakantiebeurs trouwens een Cruise&Style gekocht en daar kwam ik je tegen (tu) een leuk artikel over de oversteek naar New York !

Ga je nog een stukje schrijven op nedcruise over je laatste cruise ? is het weer leuk geweest ?

groeten Elizabeth

• marij

ja ……ook ik wil weten hoe je cruise was henk ??

en een goeie tip van die borrel :D

gr marij

• Henk van der Linden

Hoi vrienden en vriendinnen,

gisteren (Zaterdag) terug gekomen ik ben aan het schrijven voor Nedcruise ik ben

op de helft, het was allemaal niet zo geweldig vandaar dat het verslag wat langer is dan normaal.