cruise middelandse zee met msc splendida

• linda

Op 5 mei vertrekken we met de msc splendida voor 8 dagen op de middelandse zee. Schepen in in Genua, daarna Barcelona, Tunis, Malta, Sicilie en Rome. Wie heeft deze reis ook gemaakt en kan ons tips geven over de bestemmingen. Zo lees ik over Tunis dat dit niet echt de moeite waard is, heb ook geen zin om elk winkeltje in getrokken te worden. Barcelona en Rome pluizen we wel uit wat we willen zien, maar voor Malta en Sicilie wil ik graag tips. Ook over het vervoer naar de bezienswaardigheden, bv bus, taxi enz. Ook tips over de gang van zaken op een cruiseschip zijn van harte welkom. We zijn bijna 40 en 45 jaar en gaan zonder kinderen.

• Miriam Weeda

Hallo Linda

In november 2010 heb ik een vergelijkbare cruise gemaakt op de MSC Splendida. Op mn site heb ik het een en ander verwerkt! Kijk bijvoorbeeld naar de bestemmingen http://www.cruisereiziger.nl/bestemmingen/ of over het schip zelf: http://www.cruisereiziger.nl/cruisemaatschappijen/msc-cruises/msc-splendida/

Het schip is prachtig en op elke bestemming is voor ieder wat wils, ook Tunesie als je geen zin hebt in winkelen (bv opgravingen of mooie dorpjes)!

Groet, Miriam

• T.1964

Hallo

Kijlk eens bij nedcruise.info en dan bij e MSC Poesia

Daar heb ik o.a. in beschreven hoe wij het gedaan hebben om in Rome te komen

In Bacelona kun je gebruik maken van de transfer via MSC ik dacht 8 euro om in het Centrum te komen

Bij het plein zit het welbekende tappas restaurant niet goedkoop maar wel de moeite

Tunis is niet veel aan klopt je kan altijd een excursie aan boord boeken maar vind ik altijd erg prijzig

Voor 8 km om in het centrum te komen kost 20 euro voor de taxi als het inmiddels niet meer geworden is en het valt tegen

Malta heeft een mooi oud centrum en ook hier gaat de transfer naar toe voor dacht het ook 8 euro pp

Deze transfers zijn te boeken in het schip maar zie je pas op het dagrogramma staan een paar dagen van tevoren want ja anders verkopen ze de excursies niet

De lijst met de excusies kan ik nog nakijken heb ze hier liggen en dan zal de prijs ongeveer nog wel kloppen

Die lijst krijgen jullie ook op de dag dat je aan boord komt in de hut

Groetjes en succes Thera

• linda

Bedankt voor de reacties, het gaat al opschieten nog 4 weekjes!

• linda

Bedankt voor de reacties, over 4 weken is het zover dan zitten we al op de msc splendida.