Baby aan boord van MSC Schepen

• Van der Horst

Begin van de zomer van 2012 gaan wij met drie gezinnen een cruise maken in de Middellandse Zee. Onze zoon is dan bijna 6 maanden oud, van MSC zelf te horen gekregen dat dat geen probleem is. We zitten echter met het steriliseren van de flesjes. MSC geeft aan dat het geen probleem mag zijn om een magnetron in de keuken/ combuis te gebruiken. Ik vraag me dat een beetje af ivm de hygiëne enzo. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand het steriliseren van babyflesjes op een andere manier opgelost? Alle info en tips zijn welkom.

• Cees

Heb hier nog geen ervaring mee, wij gaan ook aan het begin van de zomer mee met MSC, maar dan naar de Noorse fjorden. Onze zoon is tegen die tijd ruim 9 maanden. Nu is hij bijna 6 maanden en gezien hij inmiddels als van alles in zijn mond stopt is steriliseren niet meer nodig. Dat zal ook voor jullie gelden.

• T.1964

Hallo

Hebben mensen ontmoet met een baby op een cruise bij MSC

Probleem was ze hadden een binnen hut en de baby moest onder de douche en dat ging dus niet

Niets is er te regelen badjes hebben ze niet

Dus is dit van toepassing een .buitenhut boeken waar een bad in zit

Verder gingen ze de fout in om de baby water gewoon uit de kraan te geven in de fles voeding dus het kind kreeg krampen

Het reisbureau had niet eens verteld dat je water uit de kraan helemaal niet mag drinken

Het was hun eerste cruise en als niemand niets zegt ja dan weet je het ook niet

Ik dacht dat hun en water koker bij had voor de flesjes uit te koken maar dat week ik niet zeker

Verder is voor het opwarmen van potjes te regelen in het restaurant

Groetjes Thera