trein Civitavechia naar vliegveld Fiumicino

• Johanna

Wij gaan op 4 augustus met de Crown Princess een cruise maken voor 12 nachten naar de Griekse eilanden. De prijs was zeer gunstig voor 790 euro bij Kreuzfahrtberater.de (inclusief 50 euro korting). Vliegtickets apart geboekt via Airberlin.

Wij komen op 16 augustus om 04.00 uur aan op Civitavechia.

Om 12.40 uur hebben wij de vlucht vanuit Fiumicino.

Weet iemand hoelaat de trein vanuit Civitavechia vertrekt in de maand augustus? Waar de overstap is?

En hoelang de totale treinrit duurt? En of de kaartjes voor de hele treinroute op Chivitavechia te kopen zijn.

Ik vind hier alleen informatie over bij vertrek op korte termijn, vanaf augustus vind ik geen informatie.

Of is het misschien toch beter om vooraf een tranfer te regelen?

Graag jullie ervaringen, bedankt alvast,

Gr Johanna

• Esther

Hoi Johanna,

vanaf Civitacecchia gaan er regelmatig treinen.

Je kan hier op het station een kaartje kopen. Het is een loket dus ik neem aan dat je al een kaartje tot aan het vliegveld kan kopen.

Je kan overstappen op station Termini en hiervandaan kan je met de speciale trein naar het vliegveld.

Fijne vakantie!

Groeten,

Esther

• bel

Esher,

heb jij hier persoonlijk ervaring mee ?

ik ga de omgekeerde weg (van vliegveld naar civitavecchia) maar ben een beetje bang om in tijdnood te komen.

kreeg net mijn tickets binnen en had niet gerekend op een inchektijd die 90 minuten vroeger was dan de afvaart.

kom nu 12.30 aan en moet om 15.30 op het schip zijn.Gaat mij dat lukken ? zoniet dan wordt het een dure taxi.

bel

• reavanwalsum

bel Schreef:

——————————————————-

> Esher,

> heb jij hier persoonlijk ervaring mee ?

> ik ga de omgekeerde weg (van vliegveld naar

> civitavecchia) maar ben een beetje bang om in

> tijdnood te komen.

> kreeg net mijn tickets binnen en had niet gerekend

> op een inchektijd die 90 minuten vroeger was dan

> de afvaart.

> kom nu 12.30 aan en moet om 15.30 op het schip

> zijn.Gaat mij dat lukken ? zoniet dan wordt het

> een dure taxi.

> bel

• Johanna

Bedankt voor het antwoord, ik weet niet of de verbinding op station Termini zo ideaal is, zoals het er nu uitziet, is het ongunstig.

Maar het is nog lang weg, ik zal het in de gaten houden.

Toevallig heb ik net te horen gekregen dat de vluchttijd op de heenweg gewijzigd is. vreselijk irritant, nu komen we op de eerste dag pas om 20.15 uur op het vliegveld aan. Ja, dat is helaas het risico als je alles apart boekt, jammer.

Voor de vorige berichten die zijn gekomen, zou dit geen optie zijn voor jullie: http://www.civitavecchiatorometransfer.com/civitavecchia-rome/9/Shared-Transfer-Civitavecchia-Port-Fiumicino-Airport.html

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Maar nu ga ik eerst genieten van mijn cruise die morgen begint. we gaan naar Panamakanaal met HAL, daarna op de Europa cruise verheugen.

Groetjes Johanna

• Albert

Een wat late reactie maar we zijn pas terug van een cruise.

Afhankelijk van datum en tijd zijn er verbindingen voor nog geen tien euro.

Met de bus van het vliegveld naar Rome centraal en dan overstappen op de trein naar Chivittavechia.

Van het vliegveld richting Rome en dan overstappen naar Chivittavechia.( wordt goed aangegeven waar over te stapen)

Beiden duren ongeveer anderhalf tot een uur en drie kwartier.

Vertrek tijden om de 30 tot 40 minuten

Er lopen ook enkele snel treinen, die doen er een uur over, maar dat is op specifieke tijden.

Rest nog de taxi prijzen, variabel tot rond de 200 euro

Goede reis,

Albert