weet iemand wat voor voordelen het heeft om on line in te checken ..
bvd Kees
Hallo Kees,
Ik zie dat jullie eerder reizen dan wij(8 aug).
Ik zou het leuk vinden als ik jullie ervaringen en tips kan krijgen.
Wij gaan ook op onze eerste cruise en zitten ook met veel vragen.
De uitstapjes zijn wel erg prijzig ik heb tot nu toe 1 uitstapje bij de epic geboekt(pompei).In de grotere plaatsen(Cannes en Barcelona ) willen we op eigen houtje gaan verkennen.
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips tot nu toe zijn.
Gr. Marcel Knipscheer
Hoi Marcel, Barcelona is heel goed te doen; tip koop een ticket voor de hop on hop of bus (trouwens een aanrader in de meeste grote steden) dan kom je bij alle bekende plekken, je stap in stap uit heel de dag door voor een prijs.
In Barcelona rijden 2 soorten bussen, in een bus is een Nederlandse vertaling van de bezienswaardigheden dus wel zo makkelijk. Heel veel plezier
groeten Elizabeth
Hoi Marcel de tickets koop je op het Placa de Catalunya,
daar komen de bussen uiteraard ook.
Helaas kan ik je niet vertellen hoe je het beste vanaf de cruise terminal daar kan komen,
maar als je aan het eind van de (grote !!!) cruise terminal komt sta je bij Colombus die uitkijkt over de haven,
als je achter de rug van Colombus oversteekt en op de brede laan loopt, loop je zo op de Ramblas,
aan het eind van de Ramblas kom je op het Placa de Catalunya.
Op de Placa de Catalunya zit een groot warenhuis El Corte Ingles, ga met de roltrappen naar de bovenste verdieping daar zit een restausrant waar je ook alleen wat kan drinken,je heb daar een schitterend uitzicht over Barcelona, ik neem altijd een reisgids van Barcelona mee (leen ik bij de Bibliotheek) en daar staat echt heel veel info in.
Je kan ook eens kijken op Barcelona.startpagina.nl.
Zoals in elke grote stad ook hier LET OP JE SPULLEN !
en probeer te voorkomen dat je alleen of met zijn tweeën in een stil smal steegje terecht komt !
Maar die kans is erg klein als je via de Ramblas naar het Placa de Catalunya naar de hop on hop of bus gaat.
Ik hoop dat je wat met me info kan, heel veel plezier, wij komen ieder jaar wel 1 a 2 dagen in Barca en vinden het een SUPER STAD !!! groet Elizabeth
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?