vragen excursie noorse fjorden/noordkaap

• hoop

Hallo,

Wij willen graag de cruise maken met de rotterdam op 11 augustus naar de noorse fjorden en noordkaap.

Wij twijfelen alleen of we moeten boeken via de HAL of via Cruise Travel.

Dit door dat Cruise travel een excursie pakket aanbiedt en de prijzen goedkoper zijn dan de excursies via HAL.

Nu kunnen ze wel de boel annuleren doordat er te weinig mensen zich hebben opgegeven.

Ik begreep dat je dan je excursies toch via de HAl moet boeken.

Bij de HAL kun je ook nederlandse excursies boeken maar ook die zijn weer onder voorwaarde.

Als alles wordt geanulleerd is er dan nog wel plek bij engelse excursies?

Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan, HAL of Cruise Travel…

Alvast bedankt!

• Henk van der Linden

Hallo Hoop (in bange dagen)

wij gaan de zelfde cruise doen op 11 Aug, en hebben alle havens al diversen keren bezocht.

Als je in Flam met de trein mee wil, koop kaartjes op Internet, halve prijs als aan boord.

In Honningsvag (Noorkaap) zou ik een excursie boeken bij de HAL, alle andere havens kan

je zelf alles ondernemen.

Boek wel voor 18/8 de trip naar de Noordkaap, wij hebben daar een overnachting en de

19/8 ligt er nog een cruise schip bij ons dus veel drukte.

Waarom zijn de HAL excursies zo duur: dat is te danken aan onze vrienden uit de USA, 50%

van het excursie bedrag gaat op aan verzekeringen voor de deelnemers aan excursies.

Je weet als een Amerikaan zijn teennagel beschadigd dienen ze een schadeclaim in.

Als je nog wat wil weten lees ik dat wel, zo niet dan tot 11 Aug

• Santje04

Waar kun je de Flam trein boeken online? Tot nu toe heb ik alleen iets gevonden dat ik met een groep van minimaal 10 kon boeken.

• Henk van der Linden

www.visitflam.com/flam-railway/

Return ticket Flåm - Myrdal - Flåm

Adults Nok 360 = € 47,57

Children 4-15 years Nok 260 = € 34,36

Families 2 adults + 2 children Nok 900 = € 118,93

• Santje04

Dankjewel, dat was de link die ik ook had. Maar daar staat bij boeken dat je niet individueel van te voren kunt boeken, alleen met groepen vanaf 9 personen.

• Jacqueline

Wij hebben een aantal jaren geleden ook een cruise gemaakt naar de Noorse Fjorden én de Noordkaap. Ik lees veel en graag op de site www.cruisecritic.com omdat hier een wereld van informatie is te vinden (in het Engels). Zo vond ik een goede tip voor de Noordkaap, waarvan we achteraf erg blij waren dat het ons was gelukt.

Zorg dat je zodra je van boord mag ook echt als eerste aan land gaat en loop met gezwinde spoed naar het plaatselijke toeristenburo van Honnigsvag (de ligging stond destijds aangegeven in de informatie die wij de avond tevoren in de hut hadden ontvangen). Bij dit toeristenburo kun je een zeer beperkt aantal auto's huren (destijds slechts 5), het zijn namelijk auto's van bewoners van Honnigsvag. Wij werden vriendelijk verzocht even te wachten, er werd gebeld en 10 minuten later arriveerde er een man die ons verzocht met hem mee te rijden. Hij nam ons mee naar een plaatselijke winkel waar hij werkte. Ter plaatse werd een keurig contract getekend en voor € 65,00 mochten wij de gehele dag met zijn Audi rondrijden. Brandstof voor onze rekening uiteraard. We zijn meteen naar de Noordkaap gereden en waren hierdoor alle bussen voor! Een uurtje is ruim voldoende om alles te bekijken en de nodige foto's te maken (de excursie ter plaatse duurt zo'n 3 uur, later hoorden wij van medepassagiers dat ze dit veel te lang vonden). We zijn weer vertrokken en hebben kriskras overal rondgereden, kleine vissersdorpjes bezocht, door verlaten gebieden gereden en elanden met jongen van dichtbij kunnen aanschouwen. Auto afgetankt en weer ingeleverd. Wij hebben prachtige herinneringen aan ons bezoek aan de Noordkaap, het is méér dan het bezoekerscentrum!

• nedcruise

Hallo,

Geef toe, het is alweer even geleden, maar in 2005 toen we van boord konden direct naar het kaartjes kantoor gegaan en voor 4 pers. een kaartje gekocht zonder probleem. Je moet wel de tijd aangeven voor welk vertrekuur. De treinloop was niet al te frequent. Hou rekening dat je weer op tijd terug bent!

Het is een mooi ritje!

Gr.

Haco - www.nedcruise.info

• Santje04

Zoals gezegd gaan wij 21 juli met de Rotterdam naar Noorwegen. De meeste plaatsen gaan we zelf regelen, alleen voor Geiranger en Eidfjord twijfelen we toch om een excursie te boeken. Heeft iemand eventueel tips om toch zelf iets te regelen in deze havens?

• Lineke schuttert

Mag ik vragen in welk jaar dat is geweest? Bij nordkapp billservice vragen ze nu omgerekend € 145,00.3Q

• Hendrik de vierde

Tsja, geen Euro aldaar:D

Laat die Noren maar schuiven!