Staking loodsboot schippers in Noorwegen

• surfer94

Het is al een paar dagen onrustig in Noorwegen ivm met de staking van de loodsbootschippers ( piloten) in Oslo. Vorige week werd dit al vermeld op de site van Royal Caribean en moest de Vision of the Seas misschien uitwijken naar Zweden. Tot heden zullen de schepen de Brilliance of the Seas en Vision of the Seas gewoon aanmeren in Noorwegen ondanks de staking. De staking komt op het hoogtepunt van de Noorse Fjord vaar seizoen slecht uit.

• Louise

Dit staat nu op de site van Royal Carribean.

Wij vertrekken 2 juni met deze cruise. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Should the strike continue and include all port pilots in Norway, Brilliance of the Seas’ next sailing will be unable to call to any of the Norwegian ports of call on its itinerary. We have been diligently working to prepare an alternative itinerary should the strike continue, which will include port calls to Copenhagen and Aarhus, Demark, and Berlin (Warnemunde), Germany. We encourage guests on the Saturday, June 2, sailing of Brilliance of the Seas monitor this website for any additional updates.

# # # # #

• Kiraon

Wij vertrekken morgen en ik baal echt ontzettend. Maandenlang zit je je te verheugen op een cruise naar de Noorse fjorden en dan krijg je twee dagen van tevoren te horen dat er een kans inzit dat de route wordt gewijzigd. Reisbureau belde dat morgen, zaterdag wordt beslist wat de route gaat worden. Dus gewoon naar Geiranger, Alesund, Molde en Bergen. Of plan B, naar Kopenhagen, Aahrus en Warnemunde. In het laatste geval krijgen we 250 dollar boardcredit ter compensatie. De hele boel annuleren mocht ook maar dan hebben we helemaal niks.

Het is natuurlijk fijn dat RCCL zijn best doet om een en ander zo goed mogelijk te regelen, zij kunnen er per slot van rekening ook niks aan doen. En natuurlijk staat alles in de kleine lettertjes maar ik heb momenteel gewoon ongelovelijk de shit in. Stomme *****Noren….

• louise

Ik houd ook angstvallig de site van RCC in de gaten. Maar er is nog niets veranderd. We kunnen niets anders doen dan afwachten en gewoon de koffer pakken. Wij hebben overigens nog niets van ons reisbureau gehoord. Alleen een mailtje waarin ze goede reis wensen!!!!. Wij hebben ook besloten om gewoon te gaan en er van te genieten. Het is natuurlijk overmacht waar alleen de Noren iets aan kunnen doen.

• Kiraon

Hoi Louise,

Misschien dat het reisbureau nog belt? Blijkbaar had Zeetours ons reisbureau gebeld met de vraag of we wilden annuleren of toch wilden gaan. En dat indien we de alternatieve route gaan varen we 250 dollar per cabin op onze boardrekening krijgen ter compensatie. Maar wij gaan dus ook wel, zij het momenteel nog in mineur. Waarschijnlijk gaat de knop nog wel om als het allemaal een beetje gezakt is.

• louise

Zojuist een telefoontje gehad van het reisbureau. RCC wil voor 15.00 uur weten of je wel of niet meegaat. We hebben besloten om wel mee te gaan. En ook wij krijgen een boordtegoed van $ 250,– als de route wordt aangepast.

• Santje04

Wat vervelend zeg, ondanks alles hoop ik dat jullie toch een fijne cruise hebben. Voor ons duurt het nog tot 21 juli voor we richting Noorwegen gaan,maar ik hoop dat alles wel snel opgelost wordt zodat alle cruises weer op een gewone manier door kunnen gaan.

• Frans W

Vanmiddag van het reisburo gehoord dat de reis niet doorging, konden wel naar Denenmarken,. Maar vinden dit geen alternatief ook al krijgen we er geld bij. Hebben een optie genomen voor een zelfde soort reis waar we voor geboekt hadden. Krijgen woensdag te horen of dit door gaat. Het is balen, hadden net de koffers ingepakt, maar wat kun je er aan doen.

• Kiraon

Vanaf de Brilliance of the Seas: vanmiddag bij het aan boord komen hoorde we dat de stakingen in Noorwegen voorbij zijn. We gaan dus toch naar Noorwegen naar de originele havens. Wij hadden dit niet meer verwacht en zijn echt superblij!!

• elisabethweb@msn.com

Ik ben HEEL BLIJ VOOR JULLIE !!! Zo waardeloos als je niet krijgt wat je graag wil en waar je voor gekozen heb door een staking :(

Een geweldig leuke cruise toegewenst!

groeten Elizabeth