cruise naar noorwegen

• MTuppert

Een vraag

Wij gaan op 8 september met de M.S. Rotterdam naar de noorse fjorden zijn de steden die wij aandoen ook zonder een excursie te bezoeken dit omdat wij een kind van twee jaar bij ons hebben en dan een rondrit van een uurtje of twee of langer niet te doen is naar onze mening ..De steden zijn Bergen-Geiranger-Alesund en Eldfjord.Indien iemand mijn vraag kan beantwoorden graag

• Henk van der Linden

alles is in deze plaatsen zelf te ondernemen, op loop afstand van het centrum, veel plezier

• m.tuppert

Henk ik heb nog een vraagje

Kan jij mij vertellen met hoeveel schepen wij op 10 sept in Bergen noorwegen liggen

11 sept in Geiranger

12 sept in Alesund

13 sept inEidfjord

Alvast bedankt

• Henk van der Linden

10 sept in Bergen + Rotterdam + AidaCara 1.339 passagiers

11 sept in Geiranger + Rotterdam + Vision of the Seas 2.435 passagiers

12 sept in Alesund + Rotterdam alleen

13 sept in Eidfjord + Rotterdam alleen

• Kiraon

Net terug uit Noorwegen met the Brilliance of the Seas. In Alesund en Bergen lig je op loopafstand van het centrum en er is genoeg te zien. Excursie niet noodzakelijk, wel even van tevoren kijken wat je wilt gaan doen. De Geirangerfjord is prachtig echter het plaatsje zelf vind ik persoonlijk weinig spectaculair. Wij hebben een excursie met een bus gedaan (via Royal Caribbean) en zijn naar fantastische viewpoints geweest. Natuurlijk wel weer jammer dat je er maar een kwartier mag blijven en dan weer terug moet in de bus, maar dat namen we op de koop toe.

• louise

Ook wij hebben in Geiranger de bustocht van 3 uur gemaakt via Royal Caribbean. Erg mooi. In Alesund hebben we zelf wat rond gelopen. In Bergen hebben we bij de boot de hop on hop off bus gepakt. Je kunt dan overal in en uit stappen. We zijn bij de Floibahn uitgestapt en daarmee naar boven gegaan. Fantastisch uitzicht over Bergen. Daarna naar het centrum gelopen en de vismarkt bezocht. En de winkels natuurlijk. Daar weer ergens de bus gepakt en de rest van het rondje afgemaakt. Je ziet dan ook de bezienswaardigheden met uitleg door een koptelefoontje dat je krijgt bij instappen. De kosten waren voor de bus € 20,– per persoon en de Floibahn was volgens mij 80 kronen p.p.

• Kiraon

Hoi Louise, grappig dat wij nagenoeg hetzelfde hebben gedaan. We zaten in Geiranger in bus 11, jullie toevallig ook? In Alesund zijn we de stadsberg Aksla opgelopen (500 treden) vanwaar je een prachtig uitzicht hebt. Daarna rondgewandeld in Alesund zelf. In Bergen hebben we ook de Floibaan, de vismarkt, de Domkirke en Bryggen bekeken. De Floibaan was inderdaad 80 NOK

• louise

Wij zaten in bus 18 om 16.00 uur 'smiddags. 13.00 uur was vol. We hebben het heerlijk gehad en het was een fantastische ervaring voor ons. Alleen de “storm” was een minpuntje. Dat vond ik toch wel eng. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar. Dan richting Riga en St. Petersburg. Eerst maar weer eens sparen.

• Santje04

Is Bergen lopend te doen, of moet je toch wel gebruik maken van openbaar vervoer?

• marleen57

Je kunt Bergen best lopend verkennen, de haven en de lift naar de Floibanen zijn binnen een half uur bereikbaar.