Rotterdam 14 dagen Noorse fjorden Juli 2012

• Leo

Hal-lo allemaal,

Wij gaan 7 juli op onze eerste cruise naar de noordse fjorden met de MS Rotterdam.

Zo heb ik geboekt bij de HAL.

Nu zag ik later dat ik een garantie hut toegewezen heb gekregen en een open zitting hadden geboekt..

Voor ons is het allemaal nieuw, hebben we dit wel goed gedaan?

en ja, zijn er nog meer forumgangers die deze reis gaan maken op 7 juli 2012 vanuit Rotterdam.

Groet Anneke en Leo

• Henk van der Linden

Hallo Anneke en Leo,

een garantie hut betekend, dat je minimaal krijgt waarvoor jullie betaald hebben,

zijn er betere (duurder) hutten beschikbaar dan is de kans groot op een “upgrade”

Open zitting (dek 4) betekend dat je in principe mag gaan eten wanneer je wil wel

tussen 17.45 en 21.00, nadeel hiervan is dat je wel eens moet wachten op een

vrije tafel,en iedere avond een andere tafel en andere obers hebt.

Er zijn ook twee vaste zittingen om 18.00 en 20.00, dit is op dek 5 en daar heb je

een vaste tafel met meerdere of voor twee.Als je wat weten wil stuur maar een privébericht,

• Hendrik de vierde

Prima route Leo,

Wel goed je handen wassen, enne een taxi is vaak veel goedkoper dan de waanzinnig geprijsde excursies!

Veel plezier gewenst.

Hendrik

• Erica

Taxi staan niet te wachten in Noorwegen en zijn heel duur zou toch maar boeken op de boot of vooraf op de site dan ben je zeker dat je iets ziet.

Fijne reis want het is prachtig wij hebben het gedaan op 2/6/2012 met de Brilliance of the Seas ( Royal Caraibian)

grts Erica

• Hendrik de vierde

Bij het Geiranger fjord staan ze echt wel te wachten. Als je met een gelijkgestemt paar een locaal taxibusje neemt maak je nog eens wat mee :D

Ook staat er vaak een locale bus welk tot aan de permafrost gaat.

Als je goed ter been bent is het verbazingwekkend hoe hoog je kunt klimmen in een paar uur!

veel plezier

Hendrik, die liever niet achter een gids met een bordje (en de meute) aanloopt

• leo's

Beste Hendrik.

Dit draadje gaat helemaal niet over Taxi's in Geiranger enzo. (zie bovenste posting)

Ook doen we Geiranger niet aan, maar stel nu dat ik daar toch naar toe zou gaan boek ik via http://www.geirangerfjord.no/HOP-ON-HOP-OFF-BUS dus een hop-busje.

Verder je advies om mijn handen te wassen voor het eten, nou ja zeg, goed bedoelt, maar wat denk je zelf B)

Verder sta voor alle positieve reacties open hoor Hendrik

• Hendrik de vierde

Leo, je hebt volkomen gelijk!

Was in de veronderstelling dat je mijn rampcruise opnieuw zou gaan maken.

Veel plezier gewenst, enne niet alleen je handen wassen voor het eten:D

• pieter

Hoi Henk,

Wij gaan deze cruise doen maar dan in augustus. Nu zagen wij dat je excursies kan boeken maar dat is aan de prijzige kant. Is het ook mogelijk om bijv in Noorwegen excursies aan wal te boeken bij locals. Staan er taxi's klaar die naar een stad of iets dergelijks kunnen brengen?

Groeten

Pieter

• Kiraon

Welke havens doe je aan?

Als je even rondsnuffelt op dit forum zie je dat er over dit onderwerp al meerdere vragen en antwoorden te vinden zijn. Kijk bijvoorbeeld bij het draadje 'Noorse Fjorden" gestart door Annan.

In het kort wat ik weet:

-In Geiranger hebben wij een uitgebreide excursie via de rederij geboekt en dit is ons erg goed bevallen. Er schijnt ook een Hop-on-Hop-off bus te zijn maar die heb ik niet gezien.

-Alesund is goed te voet te doen. Er is ook een treintje wat je langs de hoogtepunten brengt.

-Molde hebben wij een taxi geregeld bij het toeristenbureau.

Bergen is goed te voet te doen maar er is ook een Hop-on-Hop-off bus

Ik heb nergens taxi's gezien zoals je bijvoorbeeld in de Caraïben wel ziet.