Last minute St. Petersburg en beschikbaarheid excursies

• Jacqueline

Een cruise die St. Petersburg aandoet staat al een poos op ons verlanglijstje. Voor dit jaar zal het niet meer zijn, maar volgend jaar willen we toch wel eens gaan. Vroeg boeken heeft voordelen, maar een last minute ook. Mijn enige twijfel voor deze specifieke trip is of er bij een last minute boeking nog wel excursies beschikbaar zijn in SP. En dan bedoel ik niet de excursies die overblijven, maar de excursies waarvoor iemand naar SP gaat, de Hermitage bijv.

Heeft iemand hier ervaring mee? (ik ben enkel benieuwd naar excursies via de cruisemaatschappij)

• marleen57

Hallo Jacqueline,

Vorig jaar zo'n cruise geboekt 10 dagen voor vertrek. Er waren nog genoeg excursies beschikbaar, maar je moest wel zo snel mogelijk boeken. Wij hebben dat de eerste avond gedaan. Je kunt zelf alvast de excursies thuis via internet bekijken, zodat je voor jezelf al een keuze hebt gemaakt en deze dan zo snel mogelijk reserveren op het schip. Wij hebben met de Costa Deliziosa die cruise gemaakt en enorm genoten!

Groetjes Marleen

• Hendrik de vierde

Excursie mogelijkheden te over aldaar.

Maaaar je moet dan wel beschikken over een inreisvisum, anders ben je aangewezen op de reguliere excursies van de company

Hendrik

• marleen57

Bij een lastminute cruise lukt het je waarschijnlijk niet om zelf nog een visum voor Rusland te regelen, dus ben je toch aangewezen op de aangeboden excursies op je schip. Ook wel zo prettig, de haven is nogal ver van o.a. de Hermitage en ik heb bij de haven geen taxi gezien!

• Jacqueline

Dank voor jullie antwoorden. We hebben besloten toch maar niet het risico te nemen dat bepaalde excursies niet meer te boeken zijn en beslist om in januari (aan boord tijdens een andere cruise) de cruise voor juni 2013 te boeken. Leuk! 2 cruises om naar uit te kijken :D