transver

• cor

kan iemand mij zeggen hoe ver het vliegveld van barcelona naar de haven is ,of kan dat per bus

• Albert

Indien je het vliegveld van Barcelona bedoelt wat er ongeveer 20 km vandaan ligt dan kan dat per bus

Dit kost 5 euro per persoon en de bus rijdt zeer regelmatig ( te vinden op internet )

Hij gaat van het vliegveld naar Plaza de Cataluna ( Ramblas )

Succes.

• elisabethweb@msn.com

Hallo ik wil Albert nog even aanvullen, als je op het placa de Cataluna bent is het nog best een flink stuk lopen naar de cuise terminal,

heel de Rambla af (20 minuten) en dan oversteken naar de haven waar volgens mij bussen staan die je naar de juiste terminal brengen, maar dat weet ik niet zeker,

wij hebben eerst een hotelovernachting gehad en ons door een taxi later brengen omdat we dus een dag ervoor met 3 koffers vanuit Barcelona airport met de bus naar het placa de cataluna waren gereisd (was heel goed te doen !!!) alleen toen besloten wij met 3 koffers het laatste stuk met de metro te doen en dat vindt ik geen aanrader,

trap op trap af het was geen doen (in 33 graden)

wat je dus ook kan doen is de bus nemen naar placa de Cataluna en daar een taxi nemen naar de cruise terminal, vooraf prijs afspreken hoeft niet meer in Spanje hebben ze ook een taximeter, je betaald toeslag voor je bagage maar dat is in heel Spanje.

Een goede reis en een fijne cruise,

groet Elizabeth

• cor

hartelijk bedankt voor jullie reacties,,en zo vlug groetjes cor

• Wim

Wij gaan binnenkort met een cruise,en willen graag weten wat de mogelijkheden zijn om in Rome tekomen.

• Wim

Kan iemand mij vertellen hoe ver de haven van het centrum ligt.Of hoe we in het Centrum kunnen komen.

Groet Wim.

• Albert

Meestal rijden er shutlle bussen in de haven van civitavecchia tot buiten het havengebied.

Daar staat meestal het Italiaanse buro voor toerisme met een stalletje waar je kaartjes kan kopen voor de trein naar Rome tot San Piedro bijvoorbeeld.

Prijs is (was)9 euro retour en het station bevindt zich slechts enkele honderden meters van de haven ingang.

Voor verdere info zie datum 18/4/12 Johanna

Afhankelijk van je ligplaats in Barcelona is het goed te lopen naar de Hoofdstraat Ramblas en overige bezienswaardigheden.

• Wim

Hallo Albert,

Bedankt voor je info.

Wim.