Tv "Een Wereld op Zee" bij Omroep MAX...

• Cruiseweb

Een Wereld op Zee is een 10 delige serie die de passagiers en crew volgt aan boord van de Nieuw Amsterdam tijdens een cruise naar de Middellandse Zee en de Rotterdam op een cruise vanuit Nederland naar de Noorse Fjorden en de Noordkaap. Maandag 24 september t/m 26 november van 19:25 tot 19:55 uur op Nederland 1 bij Omroep MAX.

www.omroepmax.nl/televisie/over-een-wereld-op-zee

Bert

Cruiseweb

www.cruiseweb.nl

• Kiraon

Dankjewel voor de tip, ik heb gekeken en vond het leuk. Was wel enigszins verbaasd dat er zoveel moeite werd gedaan om de laatkomers toch aan boord te krijgen. Het waren Amerikanen en ik heb altijd begrepen dat als je van een ander continent komt het verplicht is om een dag eerder te vliegen.

• Ada

Je bent niet verplicht een dag eerder aan te komen, maar het is absoluut aan te bevelen. Zelfs als je binnen hetzlefde continent blijft.

Als wij meerdere zeedagen in het begin hebben, dan komen wij meestal 2 dagen tevoren aan.

Je moet er niet aan denken dat de bagage later komt, nu heb je wat meer speling.

Overigens vond ik het een leuke aflevering…..

• Hendrik de vierde

Een ongekend reclame offensief van de HAL.

Tijdens de opname was ik aan boord, het was de afvaart met het Noro virus.

600 mensen ziek, maar daar zult u geen woord over horen!

Hendrikus

• Jacqueline

Ik vermoed dat de “verlate” reizigers de vlucht rechtstreeks via HAL hebben geboekt. Dát of het feit dat het zoveel sterren plus Mariners zijn (op de HAL blog stond laatst een foto van passagiers die meer dan 5800 dagen met HAL hebben gereisd!!) lijkt me de enige reden voor HAL om te wachten.

• Ton Witlox

Bedankt MAX wat heb ik die 10weken genoten van Een wereld op Zee.

Heb ze bijna allemaal op DVD gezet jammer dat ik deel 7 en 10 heb gemist

en hoop dat er eens een herhaling kom zodat ik ze nog kan bewaren.

Heb veel kontakt gehad in de jaren 53 tot 1963 met de holland amerika lijn

nu holland america line omdat mijn vader vaarde op de Rijndam later op de

Rotterdam 5 nu hotelschip in Rotterdam.

Dat was altijd een belevenis als mijn vader op zaterdag morgen binnen kwam

en ik alleen als jong van 9jaarhem alleen ging afhalen dat was feest.

Met vriendelijke groeten Ton Witlox oud Rotterdammer

• Ada

Al eens aan uitzending gemist via de computer of laptop gedacht?

• Jacqueline

Het is al weer een paar jaar geleden (2010) dat wij nog met HAL zijn weg geweest. Met de Eurodam. Geweldige cruise gehad, maar we vonden het wel een deprimerend schip qua inrichting, erg donker, donkere kleuren en zeer slechte verlichting. Vooral de MDR vonden we erg ongezellig. In 2004 zijn we met de Rotterdam mee geweest en dat vonden we een gezellig schip.

We waren aangenaam verrast door de beelden van de Nieuw Amsterdam. Frisser en lichter, tenminste zo leek het toch op de tv.

Heb ik het goed gezien? of was het meer “schijn bedriegt” en is er met licht gespeeld?

Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit in de diverse HAL-schepen (qua kleur en verlichting).

• Albert

Beste Jacqueline,

Tja smaken verschillen, persoonlijk vind ik de Eurodam weer mooier zeg maar klassieker.

De Nieuw Amsterdam is wat moderner en inderdaad wat lichter in kleur schakering.

Overigens twee fantastische schepen om op te varen.

• Albert

Inderdaad een zeer goed gedocumenteerde serie die geen afbreuk doet aan de werkelijkheid.

Je vader was brandwacht klopt dat? Dat is de enige Witlox die ik heb gekend

Er is nog een groepsfoto met hem op de site van vereniging de lijn als ik het juist heb.

Ben je ook lid van de Lijn?, A.J. Witlox uit Veghel?

Anders zou ik zeggen wordt lid van de club.