Reisverzekering

• Katie

Beste cruisers,

Wat vinden jullie 'n goede kortlopende reisverzekering voor senioren?

Met welke verzekering hebben jullie goede ervaringen?

Alvast bedankt !

• nedcruise

Hallo Katie,

Op de pagina Nuttige Tips van mijn site www.nedcruise.info is aandacht geschonken aan reisverzekeringen toegesneden op Cruises. Je moet je bedenken, dat het regelmatig voorkomt dat een zieke persoon van boord moet worden gehaald. Hetzij door omvaren van het schip, of door evacuatie met een helicopter. Daar zijn zeer grote kosten meegemoeid. Vergis je niet het komt vaker voor dan je denkt! Een onderzoekje van deze site over de dekking van deze kosten onder diverse verzekeraars was niet bepaald hoopgevend. Degene die volmondig verklaarde deze kosten te dekken was de Europeesche en dan nog niet bij al haar verzekeringen. Zou dus adviseren als je een verzekering wilt afsluiten van te voren goed te overleggen, of deze kosten zijn ingesloten.

Haco

• Katie

Ok, bedankt voor je informatie Haco (is dat misschien een afkorting van Hartman Cock?) !

Zal de diverse reisverzekeringen eens tegen het licht houden op dat onderdeel.

Hoewel ik denk dat het bij een reisje naar en door het Middellandse Zeegebied wel mee zal vallen. Denk je ook niet?

De Consumentenbond heeft wel een aantal maatschappijen beoordeeld op hun doorlopende reisverzeringen,

maar het is mij nog niet duidelijk of evacuatie-/repatriatiekosten vanaf een boot daar ook bij zitten,

Dat zal je dan (inderdaad) bij iedere maatschappij afzonderlijk moeten gaan bekijken.

Grjs, Katie

• nedcruise

Katie een cruise in de Middellandse Zee zal praktisch nooit een evacuatie met een helicopter nodig zijn. Het schip is in dat gebied praktisch snel bij een haven, of eiland. Waar ik op doelde zijn cruises in de Caribben en de langere cruises in minder dicht bevolkte gebieden, dan rondom de M Zee. In de Caribben heb ik toch tweemaal op een cruise meegemaakt, dat een helicopter evacuatie nodig bleek. Men bracht de zieke persoon meestal naar Miami, vanwege gebrekkige medische verzorging in het gebied. Je weet in de VS zijn de regels iets anders dan in Europa, niet voldoende dekking voor de kosten, niet vliegen. Dus in jouw geval zou ik er niet zo heel zwaar aan tillen, maar het toch voor de boeking goed navragen, wat precies is ingesloten bij de verzekering.

Haco is geen afkorting van Hartman Cock.

Groet,

Haco

• evi-lotte

Je moet altijd verzekeringen met elkaar vergelijken.

HIER wat van die tips

Fijne dag verder.:)-D

• marleen57

Heb bij de ANWB nagevraagd hoe het zit, maar evacuatie per helicopter vanaf een cruiseschip is gedekt bij een doorlopende reisverzekering. Wel zorgen voor een werelddekking als je buiten Europa komt, maar dat is logisch.

Groeten Marleen

• Katie

Allemaal bedankt voor jullie informatie. Hier heb ik wat aan!

Groetjes, Katie