soda pakketten celebrity

• janniepeter@hotmail.com

Heeft iemand ervaring met de soda pakketten bij Celebrity. Ik drink geen alcohol. Kan ik mijn soda kaart ook bij het diner gebruiken in het restaurant?

• Jacqueline

Alle drinkpackages - van de minst uitgebreide (non-alcoholisch) tot de meest uitgebreide - kun je over het hele schip gebruiken. In het restaurant cola bestellen en meteen je kaart afgeven, idem dito voor bij het zwembad of in het theater. Let wel: indien je roomservice laat komen kun je je kaart NIET gebruiken, ook de minibar in de hut is uitgesloten van het drinkpackage. Wat ik altijd doe: de hutbediende meteen de eerste dag vragen de minibar leeg te maken. Daarna de eerste paar dagen iedere keer als ik naar de hut ga eerst iets bestellen bij eender welke bar aan boord (vragen of ze blikje of flesje gesloten laten) en hiermee de bar vullen. Zo heb je altijd voorraad in je koelkastje en kost het je niets extra's.

O ja, het is niet voor iedereen duidelijk dat een drinkpackage persoonlijk is. Het is dus niet toegestaan (niet mogelijk) om op 1 kaart gelijktijdig 2 of meer drankjes te bestellen.

Laatste tip: Celebrity geeft meestal in januari en in juni korting op de drinkpackages. Dus als je een cruise hebt geboekt voor februari volgend jaar, even wachten, en in januari via de site van Celebrity je drinkpackages bestellen. Scheelt 10%.