Monarch Royal Caribbean

• marij

volgend jaar gaat dit schip voor pulmantours varen waarmee je ook op aruba of curacao op kan stappen.

en in het hoogseizoen

dus heerlijk een weekje aruba vooraf ( vinden wij) ….ik weet dat pullmantours spaans is….

maar ik denk toch dat we het eens een keertje gaan proberen.

een route met ports die we nog niet hebben gehad..behalve curacao.

Dag 1: transfer naar de haven van Aruba, inscheping, start cruise:

Dag 2: La Guaira (Venezuela): aankomst 11.00 uur, vertrek 20.00 uur

Dag 3: Curaçao: aankomst 08.00 uur, vertrek 16.00 uur

Dag 4: op zee

Dag 5: Colon (Panama): aankomst 09.00 uur, vertrek 18.00 uur

Dag 6: Cartagena (Colombia): aankomst 12.00 uur, vertrek 22.00 uur

Dag 7: op zee

Dag 8: Aruba: aankomst 07.00 uur

iemand informatie over het schip…pullman….of de ports..

altijd welkom

dat het anders is als de hal en carnival wat we al vaker hebben gedaan daar zijn we ons van bewust…

• Cruiseweb

Tot voor kort werd deze route gevaren door de Horizon (ook van Pullmantur Cruises) en vanaf volgend jaar dus door de Monarch. De Monarch is de voormalige Monarch of the Seas van Royal Caribbean en een zusterschip van de Sovereign (ex. Sovereign of the Seas) en de Majesty of the Seas. Op de website van o.a. KRAS www.kras.nl/vakantie/searchresult.htm?searchword=monarch zijn al de cruises met de Monarch te boeken inclusief verblijf in een resort. Zo krijg je een idee van de mogelijkheden en prijzen. Pullmantur Cruises is op basis van all inclusive. Ik heb er geen ervaring mee maar zie hier en daar in forums meestal positieve reacties van Nederlandse passagiers. Ook op Zoover www.zoover.nl/the-sovereign/cruiseschip wordt het zusterschip Sovereign positief beoordeeld wat een indicatie geeft voor de Monarch.

Bert

Cruiseweb

• marij

bedankt bert…zover was ik ook al gekomen…had ook bij cruisetravel geinformeerd of ik hem bij hun kon boeken maar dat kon niet helaas..

we gaan het maar een keer proberen denk ik…en we boeken hem maar bij kras…het enige nadeel vind ik dat je dan met arkefly ( comfort) vliegt…maar goed tis niet anders.

hij is eigenlijk ook best goedkoop met alles erop en eraan….er zit ook nog eens ons favoriete all incl hotel op aruba bij ( tamarijn) dus dat zit wel goed !!

ik lees er ook wel positieve berichten over.

en slechte reacties heb je overal op.

bedankt voor je uitgebreide informatie..

gr marij

• Cruiseweb

Graag gedaan en volgens mij zijn deze cruises exlusief alleen (voorlopig) bij KRAS te boeken, kan ze (nog) nergens anders vinden. Alvast een fijne cruise en laat het even weten hier hoe Pullmantur is.

Bert

• marij

dat klopt bert het is voorlopig exclusief voor kras…. cruisetravel vond het ook jammer dat hun hem niet aan konden bieden…met dat resort erbij maken ze er ook een mooi geheel van voor een heel mooie prijs…

• Ada

Marij, als je budget het toelaat vlieg dan premium comfort. Ruimere stoelen, gratis videos e.d., gratie eten en drinken.

In de comfortklas zijn de stoelen maar ietjes ruimer dan economy, maar je krijgt 1 x eten en 1 x dinken. De rest - net als het videoscherm e.d. - tegen (soms flinke) betaling.

Bovendien moet je wel in alle klasses betalen als je tevoren stoelen reserveert. Doe je dat niet dan loop je het risico niet bij elkaar te zitten.

Geen persoonlijke ervaring maar ik weet dat in de middelandse zee de voertaal voornamelijk spaans aan boord is.

• marij

bedankt ada…dat de voertaal spaans is ga ik ook vanuit..da zal wel goedkomen….bedankt voor je tips wat arkefly betreft…dat vinjd ik dus het minste van alles…maar goed die uurtjes overleven we ook wel denk ik dan maar…..met jou tips komen we in ieder geval weer verder :-) heb net gekeken bij krass je kan alleen kiezen voor economy en comfort…net zoals je ook allen een buitenhut kan kiezen…ik ga morgen eens even met hun bellen wat nu wel kan en wat niet kan allemaal… thanks

groetjes marij

• famous2be

Hallo Marij,

Wij hadden deze cruise ook al gezien en lijkt ons ook geweldig!!! Op de website van Kras kun je nu wel premium comfort aanklikken, tenminste voor de data dat wij willen. Vïnd het wel jammer dat je niet veel keuze hebt in hutten, heb je hier nog contact met Kras over gehad?

Ben benieuwd!!

• marij

vandaag kon je idd wel die premium aanklikken… ik wacht nog even met boeken… vorige week toen het er voor het eerst opstond ( en in de telegraaf stond) had je maar 2 keuzes 1 in aruba en 1 in curacao…wij hebben al vaker in tamarijn op aruba gezeten en die staat er nu ook bij all incl en vorige week niet……..

de hut ben ik wel tevreden mee wij hebben de laatste 3 cruises elke keer een balkonhut gehad…als ik zie hoeveel we op onze laatste caribien cruise op het balkon hebben gezeten is het eigenlijk zonde van het geld….als het 2 keer is is het veel…we hebben het balkon alleen gebruikt als verbinding met de hut van onze dochter ,we hadden de deur van het balkon laten verwijderen,zodat het 1 groot balkon was….dus ik denk dat ik anders toch voor een buitenhut was gegaan zoals hun aanbieden.

ik las al wel dat je er niet meer dagen aan kan plakken als hun aanbieden…wij zouden wel 4 dagen vooraf en 4 dagen erna willen…maar het is zoals hun het aan bieden…

ik wacht nog even een weekje en dan gaan we het boeken…voor juli en dan verblijf in tamarijn op aruba…

gr marij

• Cruiseweb

De cruise met de Horizon is nu ook weer te boeken bij KRAS www.kras.nl/32831 Vertrek in november 2012 t/m maart 2013, 8 dagen cruise (buitenhut) en 3 of 7 dagen resort in Aruba. Cruise en resort op basis van all inclusive. Inclusief retourvlucht Amsterdam-Aruba vanaf € 1.749,- per persoon.

Bert

Cruiseweb