Boeking op website goedkoper

• brekson

Hallo

Is het nog steeds een probleem als ik een cruise boek bij bvb expedia.com ?

Het gaat bvb over een cruise bij HAL naar alaska

Deze zijn goedkoper bij expedia dan bij een belgische of nederlandse touroperator

Ik heb wel eens gelezen dat dit voor problemen zorgde , en dat er reizigers waren die niet op het schip werden toegelaten zonder een meerprijs te betalen

Dit ging dan over cruises geboekt bij een kantoor uit de usa door Nederlandse mensen

grt

• Henk_Lo

Op één van de USA-cruise-agent websites staat het volgende:

The following cruise lines prohibit all U.S. travel agencies (including DiscountCruises.com) from selling cruises to citizens of countries other than the U.S., Canada and Mexico;

Costa Cruises

Holland American Line

Oceania Cruises

Princess Cruises

Star Clippers Cruises

Of deze informatie (nog) relevant is, zou ik helaas niet kunnen zeggen.

En op cruisecritic.com staat ook nog iets over dit onderwerp ( uit Australie).

Zie :http://www.cruisecritic.com/articles.cfm?ID=1119

Groet,

HenkLo.

• Ada

Inderdaad kan dit problemen geven, hebt. In de USA zijn veel reisagenten die daarom geen boekingen van nederlanders meer aannemen. Zij hebben problemen om hun commissie later geincasseerd te krijgen en moeten soms eerst aantonen dat hun klant een legaal adres in de USA heeft.

Bovendien zijn die prijzen in Amerika vaak netto en komen er nog wel wat taxes bij.

• Tecla

Waarom boek je niet rechtreeks bij HAL ?

Ik heb 2x via een amerikaans bedrijf geboekt (vacationstogo.com) en dit was perfect en 1 x rechtstreeks . Prijzen waren prima, ook rechtstreeks zijn er aanbiedingen.

Je krijgt via vacationstogo ook gewoon door wat zij voor Europeanen wel of niet kunnen boeken ( princess cruises bijvoorbeeld niet)

Succes

• Tecla

Hallo Henk,

Je info is nog juist.

Tecla

• brekson

OK , dank jullie voor de antwoorden