MSC Magnifica, vertrek 30 april 2013

• Marco

Hallo,

Wij gaan volgend jaar 30 april cruisen met de MSC Magnifica vanuit Amsterdam.

We gaan met onze dochters van 5 en 6 jaar oud, weet iemand of dit schip leuke kinderactiviteiten heeft en of er ook speelplaatsen zijn voor kinderen ?

Verder lees ik op sommige internetsites dat er ‘s avonds een alternatief buffet is i.p.v. diner aan tafel, maar andere sites spreken dit weer tegen. Weet iemand of je op de MSC Magnifica ook ’s avonds een buffet hebt of dat je verplicht altijd aan in het hoofdrestaurant moet gaan eten a la carte ?

Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met dit schip.

Groeten,

Marco

• janniepeter@hotmail.com

Wij hebben vorig jaar gecruised met de Magnifica. Er zijn heel veel activiteiten voor kinderen. Er waren best veel kinderen aan bood toen wij waren. Ikzelf denk dat ivm de voorjaarsvakantie er ook nederlandse kinderen aan bood zullen zijn. Als je niet in het gewone restaurant wilt gaan eten kun je terecht in het buffetrestaurant. Wij hebben 2 formal avonden meegemaakt. Er wordt verwacht dat iedereen netjes is aangekleed. Dit hoeft echt niet in avondkleding. De shows zijn erg leuk op het schip, ook voor de kinderen. Wij stoorden ons wel aan de italiaanse kinderen die tijdens de show in het theater rondrenden. De ouders van die kinderen deden niets.

Heel veel plezier op de cruise.

• Marco

Nederlandse kinderen aan boord zou wel leuk zijn, denk dat er ook wel meer kinderen zijn, gezien het vertrek vanaf Amsterdam is en het precies in de mei vakantie valt. Italianen mogen wel wegblijven, maar ben bang met een Italiaanse rederij dat die er toch wel zijn :)

Kan je ‘s avonds ook gebruik maken van het buffet restaurant, of ben je dan wel gebonden aan het gewone restaurant en a la carte ? Las namelijk namelijk in oude daily programms dat er alleen zittingen zijn en dat in het buffet restaurant dan pizza’s zijn, maar wel tegen betaling ?

• janniepeter@hotmail.com

Je hebt volgens mij gelijk. ‘savonds zijn er in het buffetrestaurant alleen pizza’s te krijgen. Wij hebben alleen in het restaurant gegeten. Je kunt wel vragen om i.v.m. de kinderen om bij de eerste zitting te eten. Het restaurant is erg gezellig met vaste obers, die allemaal heel vriendelijk zijn.

• wendy

je kan 's avonds idd bij het buffet terecht. echter is dit niet echt aan te raden, weinig keus, voornamelijk friet, worstjes en pizza, nauwelijks salade of groeten, weinig toetjes

het buffet is ook erg kleinschalig op gezet.

Diner in restaurants gaat best snel, je kan makkelijk gangen over slaan en staat dan zeker binnen een uur weer “buiten” en altijd kip en frietjes te krijgen als je iets niet lust, heerlijke ijsjes door voor je kids zeker een succes

heeeeeeeeeeeeeel veel plezier

• Marco

Ik had van MSc Cruises inderdaad begrepen dat er 's avonds toch een buffet is. Maar blijkbaar erg summier zo te lezen.

We hebben erg moeilijke eters, dus buffet is altijd makkelijker dan a la carte.

Maar hebben ze dus ook kindermenu's bij het avonddiner ?

We hebben voordat we kinderen hadden vaak gecruised met Costa en daar ging het avondeten ook in rap tempo door, maar vond de keuze daar redelijk beperkt, zeker voor kinderen.

Weten jullie of ze aan boord ook veel te doen hebben voor kinderen (5 en 6 jaar oud). Zag wel een speeltuin enzo, maar is de kidsclub ook leuk daar ?

• hilly

Hoi Marco,

En dochters van 5 en 6 houden er meestal wel van om als prinsessen te gekleed te gaan .En dat mag daar.

veel plezier

• Marco

Haha, steekt de kidsclub iedereen in prinsessenkostuum dan :)

Als dat zo is, is de cruise al geslaagd voor mijn dochters denk ik.