Zwarte zee

• Hendrik de vierde

Yalta , Odessa, klinkt goed.

Iemand al eens daar geweest?

Hendrikus

• nedcruise

Ja, het zijn twee interessante plaatsen.

Yalta wat meer Oost Europees idee. Je kunt daar een taxi huren om in de omgeving interessante plekken te bezoeken.Prachtige kerk.

Odessa mooie stad vanaf de haven naar de stad eenvoudig te lopen, maar wel een hele lange trap. Het centrum ligt hoger dan de haven.Veel mooie gebouwen.

Groet,

Haco

• Hendrik de vierde

Dank Haco, ik kijk er naar uit.

Hendrikus

• Hendrik de vierde

Fantastische reis geweest met de Lirica.

Gewoon 3 sterrenschip, gemiddeld voedsel,idem amusement etc.

Wat echter opvalt op dek 9 is de stilte, en dat op een Italiaans schip>:D<

Geen geknal met deuren, bijna geen geluid van de voortstuwing en buren.

Heerlijk, en de route is een aanrader.

Hendrik, die nu weet waarom de Zwarte Zee zwart is:D

• Jacqueline

Hallo Hendrik,

We hebben een nieuwe reis in de plan, vertrek en aankomst Istanbul met bestemming Zwarte Zee. Sevastopol, Yalta, Odessa, Burgas.

Aan jouw bericht te zien ben je in Yalta en Odessa geweest. Nog tips? Wat zeker wel? Wat kunnen we gerust overslaan?

Het is voor cruisers nog een beetje onontgonnen terrein heb ik het idee, dus alle tips zijn welkom.

Groet,

Jacqueline

• Hermann

Heb Zwarte Zee cruise gedaan met ms Prinsendam, stuur je e-mail adres en ik stuur een link voor foto's en verslag

hermannh@home.nl

• Jacqueline

Hallo Hermann,

Dank je, ik heb je verslag inmiddels gelezen.

We “kennen” elkaar :) Ik ben de blogster met de bag bungee :D

Ik wist overigens dat ik al eens eerder een verslag had gelezen over de Zwarte Zee, maar had nog niet aan jullie gedacht.

Groet,

Jacqueline

• Hendrik de vierde

Dag Jacqueline,

als je in Jalta de terminal uitloopt, staan er mensen die je graag rondleiden.

Kijk uit naar een kleine blonde mevrouw van een jaar of 45, spreekt voortreffelijk Engels (is lerares) en doet dit als bijverdienste.

Heeft een busje met max 12 mensen, kosten 10 dollar:D

In Odessa hadden we geluk, heel toevallig met nog 4 mensen een grote jeep kunnen charteren.

Zijn naam is Oleg, ben helaas zijn mailadres kwijtgeraakt. Bijzonder vriendelijke man van plm 30 jaar, beetje maffia, (hij kon overal parkeren zonder bon) en kerken die gesloten waren gingen voor ons open. Kosten voor 6 personen 120 dollar (hele dag)

Let erop dat wie je ook inschakeld, ze fatsoenlijk te verstaan zijn.

Veel plezier

Hendrik