Rotterdam droogdok

• nedcruise

Hallo,

Zover als mijn informatie strekt gaat de Rotterdam tussen 6 en 21 dec. in het dok voor onderhoud.

groet,

Haco

• Henk_Lo

Hallo,

Waar gaat de Rotterdam in droogdok??

En wat wordt er dan zoal “onderhouden” ?

Groet,

Henk_Lo

• hilly

ik heb gehoord het lido-restaurant en het zwembad

• nedcruise

Bij Blohm und Voss in Hamburg. Jammer dat het niet op een Nederlandse werf gebeurt.

Volgens de classificatie moet een schip binnen bepaalde termijnen droog worden gezet voor controle van het onderwaterdeel, schroeven etc. Men maakt dan tevens gebruik de romp te reinigen en van een nieuwe verf laag te voorzien. Inwendig worden bepaalde publieke ruimten, hutten etc. waar nodig vernieuwd en van nieuwe vloerbedekking etc. voorzien. Soms worden kleine verbouwingen uitgevoerd.

Groet,

Haco

• Enrico

Gister afgestapt van de MS Rotterdam. Er werd al gesloopt op het Lido Deck ( de frietkraam ) en alle tafeltjes werden verwijderd uit het restaurant op het Lido Deck.

Er werd veel materiaal aan boord gehesen, werkmensen stonden klaar om het schip op te gaan.

• Hendrik de vierde

Goed nieuws!

Wij kijken uit naar de Indonesie trip(:D

• Albert

In twee weken kan er in het dok veel (achterstallig) onderhoud worden gedaan.

Ook het z.g. knippen en scheren is hier een vast onderdeel van (onderhoud onder de waterlijn)

Dit komt de snelheid ten goede, hij vaart natuurlijk niet harder dan de economische snelheid, maar wel tegen minder olie verbruik

En inderdaad Hendrik als wij dan in Singapore aan boord stappen zal er een hoop vervangen en gerepareerd zijn.

Zoals b.v. vloerbedekking en overige zaken die gedurende het in de vaart zijn moeilijk te vervangen zijn.

• Hendrik de vierde

Albert WIJ?

Dat ik dat nog mag beleven:D

Hopelijk drinken we er een glas op.

vr gr

Hendrik

• Alicia

Niet morsen dan op de nieuwe vloerbedekking dan jongens:)-D

• Albert

Daar moet op gedronken worden….

De lucht zal blauw zijn

De zee zal blauw zijn

En wij zullen waarschijnlijk blauw worden Hendrik ( een echte Rotterdammer weet wat blauw betekent )