Cruise Middellandse zee

• Fleur

Hallo,

Volgende paasvakantie maken wij (m'n man, ik en onze 2 kinderen 15 en 18 j) voor de 1ste maal een cruise.

We varen met de MSC Preziosa op de Middellandse zee. We leggen aan in volgende havens : Genua - Napels - Messina - La Goulette - Barcelona. Vertrek- en eindhaven is Marseille.

Ik ben reeds volop bezig met alle info op te zoeken want we hebben hier totaal geen ervaring mee. Graag zou ik bepaalde excursies zelf regelen en misschien ook een paar met de rederij.

Ik vroeg me af of er mensen zijn op dit forum die ook deze cruise hebben gemaakt, weliswaar niet met de Preziosa want die begint pas te varen in maart volgend jaar. Of mensen die me hun ervaringen kunnen meedelen over MSC, of mensen die me kunnen vertellen wat we moeten bezoeken (of net niet) in de steden, …

Alle tips en nuttige info zijn van harte welkom.

Dank bij voorbaat.

Groetjes

• Tinca

Ik zou je aanraden om de site van cruisecritc te bekijken.

daarop is volop informatie te vinden over de havens,MSC, een forum etc.

zelf heb ik daar heel veel op gelezen voorafgaande aan onze cruises.

Ook op de site van MSC staan waarschijnlijk excursies die je kunt boeken.

Die zijn vaak prijzig,maar geven wel een idee wat er te doen is vanuit de havens.

Barcelona heeft een bagageservice ,een firma die de koffers vanuit de terminal naar het vliegveld brengt.

Hiervan hebben we gebruik gemaakt afgelopen augustus.

Rond 17 uur ging onze vlucht en daarvoor hebben we op eigen gelegenheid delen van Barcelona bekeken.

Er rijdt bv ook een hop on hop off.

Succes ermee.

Groet,Tinca

• Sasha13

Hoi Tinca, hoe kan je deze bagage sercive regelen? Klinkt handig!