Cruise Info Carnival Dream

• Nathalie H

Ik heb zojuist het mooie verslag gelezen op nedcruiseinfo over de Carnival Freedom.

Ook wij gaan nu, Na 2 cruises met RCCL - 1x met de Oasis of the Seas (Caribbean) en 1x met de Navigator of the Seas (Middellandse zee), een dubbele cruise van 2 weken maken met Carnival op de Carnival Dream.

Het eerste rondje varen we vertrek 27 april 2013 vanaf Port Caneveral / Nassau / St Maarten / St Thomas en hierop volgend 4 mei 2013 Port Caneveral richting Mexico en Honduras.

Ik ben nieuwsgierig naar alle tips omtrent het schip en de rederij. Met name het inchecken (gaat dit net zo vlekkeloos als bij RCCL?) en het “douanerondje” van de 2de cruise. Mogen de koffers in de hutten blijven, moeten we zelf iets regelen etc?

De reden dat we voor Carnival gekozen hebben dit keer is eigenlijk onze 11-jarige dochter die meegaat……

1. De cruisebestemmingen van de HAL vind ik prachtig, maar de schepen niks voor haar

2. Het prijsverschil met RCCL was dit keer echt aanzienlijk, dus we hopen dat we voor onze Early Bookings Rate toch hopelijk waar voor ons geld krijgen, wat betreft stateroom en eten.

Onze dochter maakt zich trouwens nergens druk over…. die ziet alleen maar glijbanen :)

• marij

hoi nathalie.

ik ben degene van het verslag van de freedom en ik heb ook op de magic gevaren..het verslag van de magic is ook van mij…

ik kan je geen vergelijking geven met RCCL want daar ben ik nooit mee mee geweest..maar ik denk dat RCCL net iets meer klasse heeft als carnival. (denk ik)…en dat je carnival iets mider zal vinden als RCCL maar carnival zal ook zijn plus punten hebben..

wij doen ook altijd early bookings rate…met een prijs garantie zodat je als de cruise in prijs zakt mee zakt..want ze zakken nogal eens als je vroeg boekt !!

bij ons ging het douane rondje heel gemakkelijk koffers bleven op de kamer gewoon… en iemand van carnival liep met ons mee om alles te regelen… we liepen overal langs en waren met een half uurtje weer terug aan boord…het inchecken ging bij ons van een leien dakje en een beetje hetzelfde als de HAL daar heb ik ook al eens mee gecruist..

wij vinden carnival geweldig maar ik weet ook mensen die het helemaal niks vinden…wij hebben nu geboekt voor de sunshine…die gaat in april in de vaart…

wij vinden het fijn dat er leven aan boord is…op het lido hadden wij deze cruise elke middag een DJ staan..wij vonden dat leuk…en we zijn ook 64 en 52…ik wil niet op een schip zitten dat om 12 uur savonds uitgestorven is en dat is het niet bij carnival…het is wat ongedwongener cruisen…wij lagen veel op het serenity dek 18+…en ik vind altijd dat je niet moet vergelijken….wij hebben ook op de hal gecruist echt prachtig maar je kunt dat niet vergelijken met carnival dat zou niet eerlijk zijn…het is net wat je aanspreekt…ik denk dat wij ons op RCCL ook thuis zouden voelen…toen wij boekten had RCCL nog geen cruises uitstaan in de caribbean… in die periode dus zijn we weer naar carnival gegaan…dus al met al wij hebben het altijd heel erg naar onze zin op carnival absoluut..

• Nathalie

Hoi Marij,

Dank je voor je uitgebreide commentaar.

In principe zijn wij ook van het type “doe maar normaal, dan doe je gek genoeg”.

Wij (mijn man (48) , ik (38), onze dochter (11) en meestal mijn vader (58) stellen ook niet zo'n hoge, sjieke eisen.

Bij RCCL was het eten gewoon heerlijk, de kamers mooi, schoon en verzorgd en altijd wel een plekje op het zwembad dek en in de Caribbean natuurlijk het eigen eilandje Labadee!

De DJ op het dek spreekt ons ook aan, dat brengt toch meestal echt wel een gezellig ongedwongen sfeertje.

Het lijkt ons met name voor onze dochter geweldig, de glijbanen, het iets uitbundigere, zodat je niet telkens tssst moet zeggen of waarschuwen.

En het is natuurlijk wat je zegt: ieder zijn eigen keus.

Normaal gesproken op het “vaste” land vieren we onze vakantie altijd in een resort van RIU of Iberostar, ergens tussen Kaapverdie en de Dominicaanse Rupbliek in.

En natuurlijk zijn daar ook allemaal verschillende mensen, de een in lekker ongedwongen vakantie stijl in het restaurant, de ander toch supernetjes opgedoft.

Lees je daarna de reviews, vraag je je soms ook af of je op dezelfde plek bent geweest, nietwaar?!

In elk geval leuk om een positief bericht te lezen voor onze naderende cruise, we zitten dadelijk toch maar mooi 15 dagen vast op ons bootje …..

Als je nog excursie tips (of wat juist niet) hebt voor een van onze naderende bestemmingen, dan hoor ik dat graag!

• Kiraon

Wij hebben zowel met Carnival als met RCCL gevaren. De eerste keer met de Carnival Valor in de west-Cariben en de tweede keer met de Brilliance of the Seas in Noorwegen. Het reisbureau vertelde ons dat RCCL iets mooier en luxer zou zijn maar er bleek nauwelijks verschil. Beide schepen waren super, het personeel vreselijk aardig en we hadden beide keren een geweldige vakantie.

Op de Carnival Valor was het misschien iets levendiger (muziek bij het zwembad en zo) maar dat had volgens ons meer te maken met dat we in de Cariben vaarden. Dat was in het hoogseizoen en er waren veel kinderen aan boord. Met RCCL vaarden we begin juni tussen de fjorden en er waren dus meer wat ouderen aan boord wat sowieso een andere sfeer geeft. Ik denk dat jullie op de Carnival Dream ook gewoon een fantastische vakantie gaan krijgen.

• marij

dan weet ik zeker dat het jullie 100% zeker gaat bevallen..

tips voor excursies heb ik niet …alle ports die je benoemt hebben wij niet gehad…wij hebben een heel andere kant gedaan en die 15 dagen aan boord gaan jullie zeker te weten wel uitzitten :-)

alvast veel plezier met de voorbereidingen!!

groetjes marij

• Nathalie H

Kan iemand mij misschien vertellen of je een frisdrank / bier / wijn pakket reeds vooraf kan bestellen + wat de kosten hiervoor zijn?

Kan deze namelijk niet terug vinden op de site.

• MarleenB

Wij hebben in sept. gecruist met de Destiny,( vanuit Miami, woonachtig op Aruba) laat ik zeggen; het was een ervaring ( 1-ste x) Zowel p/n. Heerlijk gegeten, geweldige service; allover. Het publiek bestond over het algemeen uit Amies. Waren erg luiddruchtig ed. Cruise was kort ( 5 dgn- eastern carib.) lang genoeg voor mij persoonlijk. Heb gelezen op de carnivalsite over een drankpakket, maar dat is overbodig. Je kunt net zo goed in alle havens even het plaatselijke bier proeven, nog leuk ook !

Aan boord is alles verkrijgbaar tegen redelijke prijzen ( wij zijn gewend aan knappe prijzen alhier) en p/p ( boven 18) mag je een fles wijn meenemen.

Ben tot de conclusie gekomen dat Aruba voor de zeeeeeer verwende Amie een ****haven is met zeer goede dagtrips. Daar kunnen die eilanden in de east een puntje aan zuigen, wat een shit wordt daar verkocht en de prijzen die ervoor gevraagd worden zijn té schunnig !!

Bovendien moet je er een mens voor zijn, overal in een rijtje te staan, ik ben dat duidelijk niet. Het was mij te massaal allemaal, volgende x een kleiner scheepje proberen…………

• JP

Nathalie H Schreef:

——————————————————-

> Kan iemand mij misschien vertellen of je een

> frisdrank / bier / wijn pakket reeds vooraf kan

> bestellen + wat de kosten hiervoor zijn?

> Kan deze namelijk niet terug vinden op de site.

Is inderdaad lastig te vinden, maar de info is her en der wel te vinden.

Frisdrankpakket: https://www.goccl.com/irman/bookccl/shipboard_knowledge/fountain_funcard.htm

Child Rate Per Day $4.50 (17 years of age and younger)

Adult Rate Per Day $6.00 (18 years of age and older)

In deze prijs zit gratuity inbegepen, maar pas op: koop dit nadat de boot is uitgevaren, anders betaal je 6 tot 9% extra state/city tax omdat je nog in de haven ligt.

Op embarkation day verkopen ze in het atrium het “cruise the vineyards” package, 5 flessen voor $114, $133 of $168. Dit kun je ook van tevoren via Bon Voyage bestellen (dat bespaart je dan 15% gratuity). Plaatje van het package hier:http://zydecocruiser.net/Bloggers2012/02_Embarkation/3-4-2012%281%29/DSC_6076.JPG

Sommige schepen hebben het nieuwe Cheers Beverage Program, en dat wordt gaandeweg naar alle schepen uitgebreid. Dream heeft het inmiddels ingevoerd.

“Cheers Beverage Program” is $42.95 per person per day, plus a 15 percent gratuity. Purchasers can partake of a wide variety of wine, beer and spirits, as well as sodas, bottled water and non-alcoholic frozen cocktails throughout their cruise. (Specialty coffee is not part of the program.) However, all included beverages, including wines by the glass, beers and individual cocktails, must be less than $10 to qualify for inclusion. Program participants who want to purchase bottles of wine and Champagne, as well as more expensive wines by the glass and cocktails will receive a 25 percent discount.

http://www.carnival.com/Funville/blogs/faqs/archive/2012/09/26/what-is-the-quot-my-awesome-bar-program-quot.aspx

• MarleenB

JP,

Dat zijn idd. de pakketten; terwijl aan boord 24/7; awa, soda's, icethea, thee en koffie te krijgen is.

Per glas valt echt wel mee hoor, als je gekozen wijn niet bevalt zit je meteen aan een heel pakket vast, word je dan blij ? Voor 't gemak is per x bestellen het simpelst, je bent tenslotte toch op vakantie. IJs is overigens ook in div. variaties 24/7 te verkrijgen.

*My god, die Breeze lag hier afgelopen vrijdag samen met de Aïda, er was weer geen doorkomen aan op de blvrd. Wat een schuiten en een volk !! Drukdruk !!*

De goudboeren zullen wel weer goed gedraaid hebben……..en het was met de jeepjes ook weer af en aan toeren. Best grappig dit met regelmaat even te aanschouwen.

• marij

mocht je een wijndrinker zijn dan zou ik toch nadenken over het pakket wijn …tenslote zijn het de bekende merken waar je ( als je vaker wijn drinkt) de smaak een beetje van kent. wij hebben wel het pakket gehad en geen spijt van gehad !!

ook wil ik toch even melden dat sodas niet gratis te verkijgen zijn bij carnival…daar moet je echt een sodacard voor kopen !!

wel water..ice tea…en een soort citroenlimonade….en koffie en thee…