visa turkije

• jeannette

wie weet of en waar ik een visa moet aanschaffen als ik in turkije aan land wil gaan

op onze middelandse zee cruise?

• Bep

Zover als ik weet niet hoor,voor Turkije heb jengelen visum nodig.

• Albert

Heb je niet nodig

• marij

normaal als je turkije inkomt heb je een visum nodig dat kost 15 euro….koop je gelijk op het vliegveld..

wij zijn ook al eens met carnival in turkije geweest en dat was toen niet nodig dat was geregeld door carnival…

gr marij

• Albert

In oktober 2011 ben ik in Kusadasi en Istanbul geweest met de Nieuw Amsterdam.

En ik heb toch echt niets betaald en ook geen visum gehad.

• janniepeter@hotmail.com

Wij zijn net terug van de cruise en hebben Istanbul en Kusadasi aangedaan. Celebrity heeft het waarschijnlijk geregeld in Turkije want wij hadden geen visum nodig en hoefden ook niets te betalen.

• jeannette

Alle passagiers met de Nederlandse nationaliteit hebben inderdaad een visum nodig.

Deze wordt aan boord tegen een kleine vergoeding voor u verzorgd.

dit mailtje kreeg ik terug dus ik vroeg me af of ik het zelf al kon regelen ergens?

• Hendrik de vierde

Wij dus niet:S

Net terug met de MSC

Hendrik

• Carlos

Hallo Jeannette,

Wij zijn een aantal jaren geleden met de Westerdam in Turkije geweest, dat was een dag, en einde dag weer vertrokken. Geen visum nodig gehad.

Vorige jaar September hebben wij een cruise gemaakt van Amsterdam naar Istanboel. Nu wel een visum nodig gehad.

Het verschil zit in een dagbezoek of einde of dan wel begin van een cruise.

De visum werd aan boord geregeld en op je rekening gezet.

Wij moesten ook onze paspoort afgeven bij incheken en kregen hem de avond voor aankomst terug.

Volgens mij zijn er onderweg Douane ambtenaren aan boord gekomen om al die duizenden paspoort van een visum te voorzien.

Wij waren al de dag van te voren in Turkse wateren, je vaart dan door de Dardanellen, een smalle kanaal voordat je in de zee van Marmara komt om

naar Istanboel te varen.

Carlos

• marij

dat zeg ik toch…..bij ons had carnival dat ook geregeld..geen visum nodig en niks betaald…maar als ik met een vliegtuig binnen komt betaal ik echt 15 euro hoor !!