HAL schepen / cruises

• Hermann

Voor serieuze vragen over HAL schepen en cruises enz.enz., sinds 2004 met div. schepen, brand maar los

• ing.gadget

Wij gaan 8 februari met de noordam de caribbean cruise maken. Een paar simpele vraagjes. Hoeveel formele avonden heb je ben namelijk absoluut geen pakkenman. Een ergernis van mij in resorts is het handdoekje leggen is dit op de hal schepen ook zo Of worden de handdoeken gewoon verwijderd. Is er alleen bij de zwembaden plek om lekker te zonnen of over de hele boot heen. En dan bedoel ik ligstoelen waar je lekker in je broekje kan liggen. Wij landen in miami een dag van te voren en gaan de volgende dag naar Fort lauderdale. Hoe lang is dit rijden vanaf maiami airport.

Alvast bedankt

• Hermann

Het aantal formele avonden vind je in je reisschema, het is afhankelijk van de lengte van de cruise, ook op de site van de HAL na inloggen op jouw cruise site kun je het vinden. Handdoekje leggen vind je overal, maar worden hier na een bepaalde tijd verwijderd. Zonnen kun je overal, ons favouriete plekje is altijd op het sportsdek boven de brug. Vanaf Miami airport naar Ft.Lauderdale is het +/- 30 min. rijden. Veel plezier op de cruise

• ing.gadget

herman,

Dank je wel voor de info en gaat zeker lukken

• Alicia

Hermann, hoe kom jij aan deze kennis? Ex medewerker van de HAL of vaak cruises gemaakt met de HAL?, ik zie op dit forum wel vaker zogenaamde kenners.

• Hermann

sinds 2004 ( 2x / jaar ) alleen op HAL schepen ( ge ) cruised, veel lezen en volgen, vader en broer werkten wel bij HAL vandaar de interesse

• Alicia

Dan weet je waar je over praat Hermann(tu)

• mini

Hallo Herman.

Wij gaan in Maart een cruise maken met de Noordam,naar de caribbean.

De eilanden die wij aandoen zijn St Lucia,St Thomas,Dominica,Barbados,Martinque,St Maarten.

Ik weet niet of jij op deze eilanden geweest bent,maar als dat wel zo is kun je dan wat informatie

geven wat je voor exursies je daar gedaan hebt.En wat echt mooi is om te zien.

Groetjes Mini.

• Hermann

Hallo Mini, zijn op al deze eilanden geweest, echter op geen van deze eilanden een excursie geboekt, wat wij wel doen is volgende. Kijken op de HAL site welke excursies op b.v. Barbados worden aangeboden, aan de hand daarvan besluiten we na aankomst in haven of we een taxi nemen om zelf een en ander te bezoeken.( vaak kun je dit samen met andere passagiers doen ) Ook worden op al deze eilanden in de haven direct excursies door locals aangeboden, indien jezelf op pad gaat of met een local op pad gaat je tijd goed plannen, schip wacht niet ! als je geen HAL excursie geboekt hebt. Op Barbados waren we reeds verschillende keren, naar het centrum is goed te lopen, meestal liepen we heen en namen terug een taxi ( ook fiets taxi's ) Veel plezier en groet Hermann

• mini

Hoi Hermann,

Bedankt voor je antwoordt.Kun je mij ook vertellen of ze drankenkaarten of zo hebben op

de Noordam?Staat er ook een fles water op je kamer,of moet je die ook kopen.En is het inderdaad

zo dat de menu's, en de krantjes die je in je hut krijgt in het Nederlands zijn.Wij hebben de eerste

zitting voor het eten gekozen,kun je ook met z'n tweeen aan een tafeltje zitten?Kun je ook gratis water

thee en koffie pakken in het Lido Restaurant.(de hele dag).

Wat een vragen he!Is ook zo spannend de eerste keer.

Groetjes Mini.