HAL schepen / cruises

• Hermann

Natuurlijk spannend de eerste keer, ja er zijn soft drink kaarten, moet je wel om vragen, Afhankelijk van hoeveel NL'rs er aan boord zijn, zijn krantjes en menu's in NL.De eerste zitting is wel vroeg hoor, een tafel voor 2 moet je ( kan ook nog aan boord , maar beperkt meestal ) via je reisbureau nu reeds vast leggen !Koffie,thee en water is de gehel dag inbegrepen incluis vruchten dranke bij ontbijt . Op website van HAL kun je je eigen account aanmaken en alles controleren wat je besteld / vast gelegd hebt, moet je doen. Groet Hermann

• lies nettinga

Kun je mij ook vertellen of je vanuit nederland al excusies kunt boeken voor de reis noorse fjorden.

Ik bedoel dan excusies bij plaatselijke bureau"s want bij HAL zijn ze schreeuwend duur.

En welke excuries zijn mooi op die route

alvast bedankt voor je reactie

Lies Nettinga

• Hermann

Excursies in de havens die je aandoet kun je natuurlijk op internet zoeken bij local VVV's, wij hebben in Noorwegen 2 excursies gedaan t.w. in Fläm met het treintje ( zelf geboekt ter plaatse ) na aankomst boven zijn we een gedeelte wandelend naar beneden gegaan en toen weer op de trein. Op de Noordkaap hebben we de HAL excursie genomen om niet het risico te lopen niet op tijd terug te zijn. Ook nemen wij regelmatig de “ hop on hop off ” bus , o.a. in Oslo.

• mini

Hoi Hermann,

Bedankt maar weer,heb er super veel zin in.

En waar ga jij heen,als ik vragen mag.

Groetjes Mini.

• Hermann

Heb ik gepost gisteren, met ms Veendam op 31 maart

• mini

Heb ik gevonden,maar er staat niet waar je heen gaat.haha.

Groetjes Mini

• Hermann

Zuid- Amerika, 34 dagen

• mini

Super,lijkt mij ook wel wat.

Eerst maar even afwachten of deze cruise bevalt.;)

Groetjes Mini.

• Jeroen

Hermann Schreef:

——————————————————-

> Excursies in de havens die je aandoet kun je

> natuurlijk op internet zoeken bij local VVV's, wij

> hebben in Noorwegen 2 excursies gedaan t.w. in

> Fläm met het treintje ( zelf geboekt ter plaatse

> ) na aankomst boven zijn we een gedeelte wandelend

> naar beneden gegaan en toen weer op de trein. Op

> de Noordkaap hebben we de HAL excursie genomen om

> niet het risico te lopen niet op tijd terug te

> zijn. Ook nemen wij regelmatig de " hop on hop off

> " bus , o.a. in Oslo.

Je kunt ook (als er een “Roll Call” is van je cruise in contact komen met mede cruisers en kijken of je voor Flam een groep kunt vormen ( >10), dan kun je van te voren reserveren en nog voor een kortingsprijs ook (-10%).

Veel noorse plaatsen zijn zelf te doen, maar er zijn ook hele kleine plaatsen (bijvoorbeeld Eidfjord en Geiranger), waar de excursie toch een aanrader is, als is die prijzig. Als je in de dorpjes zelf blijft, beperk je je zelf en krijg je vast spijt!