cruiseplannen (midd.zee); waar te beginnen?

• tulpebol

Hallo,

Wij zijn van plan om komende zomer voor het eerst een cruise te gaan maken. We = een gezin met 2 kinderen (9 en 13 jaar). Het zal om ongeveer een week gaan, in het Middellandse Zee gebied, met vertrek tussen 22 en 30 juli. We zijn dan in de buurt en zouden kunnen opstappen in Cannes, Monaco, Marseille, Villefranche of wat daar nog meer in de buurt ligt.

De afgelopen avonden heb ik veel op internet gelezen maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Kunnen we beter zolang mogelijk wachten met boeken omdat prijzen nogal eens dalen als er hutten over zijn? Zijn er bepaalde maatschappijen of zelfs specifieke schepen aan- of af te raden?

Waar krijg je zoveel mogelijk “waar” voor je geld. Dat klink wel heel hollands, maar het gaat toch om een behoorlijk bedrag (voor ons althans) en alle plaatjes zijn mooi terwijl er vast kwaliteitsverschillen zijn of “verborgen” kosten.

Alle ervaringen, tips of suggesties zijn heel erg welkom!

groeten,

Peet

• marleen57

Kijk vooral bij Costa en MSC, die bieden hoge kinderkortingen en vertrekken o.a. uit Genua en Savona. Maar pas op…. eenmaal een cruise gemaakt en het smaakt naar meer ;-).

Groetjes Marleen

PS. Je mag me altijd prive mailen om je van verdere informatie en reisadvies te voorzien, ik ben werkzaam als zelfstandig reisadviseur, maar heb regelmatig een cruise prive gemaakt.

• Hermann

Hallo, ken je onderstaande site, zo neen , probeer eens, staan veel tips op.

Anderzijds, de Carnival en Disney schepen zijn echt iets voor kinderen rond die leeftijd

http://www.cruisereiziger.nl

Vaar zelf altijd met de HAL, niet echt geschikt voor kinderen van deze leeftijd

Succes en groet Hermann

• Nathalie

Wij hebben in 2011 samen met onze dochter(destijds 9 jaar) 2 cruises gemaakt met Royal Caribbean, 1x met de Oasis of the Seas in het Caribisch gebied en 1x met de Navigator of the Seas rondje Middellandse zee (Rome - Sicilië - Athene - Kusadasi - Kreta en weer terug). RCCL mag dan wel geen speciale kinderkortingen aanbiedingen, ze hebben wel heel veel kinderfaciliteiten, overheerlijke eten voor iedereen en tal van leuke activiteiten op de zeedagen (golfparcouse, klimmuur, waverider etc etc).

Over 5 weken gaan we met zn drietjes (dochter is inmiddels 1 jaar) 2 weken cruisen met Carnival, die inderdaad heel veel leuke faciliteiten bied zoals bijvoorbeeld de waterglijbanen.

Ik persoonlijk kijk niet alleen naar wat het schip te bieden heeft, maar zeer zeker ook naar de bestemmingen en wat jullie daar met zn viertjes kunnen doen!

• Nathalie

Dochter van 1 jaar, moet dus zijn dochter van inmiddels 11 jaar :)

• tulpebol

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Doordat jongste opeens een zware griep kreeg, ging reageren even niet.

Marleen, dankje voor je info. Als ik er niet uitkom zal ik contact met je opnemen.

Hermann; bedankt voor je link. Die kende ik inderdaad niet, wel Cruisecritic ed., maar hier ga ik zo eens rustig naar kijken.

Nathalie, jij ook bedankt voor je ervaring. Onze kinderen hebben niet echt behoefte aan allerlei clubs, maar iets te doen is natuurlijk wel erg leuk. Als ik jou stukje zo lees gaan zij het zeker naar hun zin hebben.

Na veel lezen, vooral op cruisecritic, bekruipt me toch een beetje onrustig gevoel; veel en lawaaiige mensen, die erg dominant aanwezig zijn (als ik lees over de Italianen en Spanjaarden), stuiterende kinderen tot middernacht, volle restaurants of weinig/koud eten, chagrijnig personeel. maar misschien heb ik gewoon de verkeerde stukken gelezen hoor….

Ik heb een mooie cruise gezien met HAL (http://www.cruisetravel.nl/Cruises/Details/Nieuw_Amsterdam/13_dagen/2013/07/26/Periode/2013/07/22/10), maar begrijp dat HAL niet echt geschikt is met kinderen.

Dus nu twijfelen we tussen één met de MSC Splendida (http://www.zeetours.nl/cruise-westelijke-middellandse-zee-%28spd18%29/reisinformatie.aspx) en RCI (Legend of the Seas): http://www.cruisetravel.nl/Cruises/Details/Legend_of_the_Seas/8_dagen/2013/07/29/Periode/2013/07/22/10#Cruise en als laatste: MSC Orchestra http://www.msccruises.nl/nl_nl/Cruise-Afvaarten/Cruise-Details-MSC-Orchestra-Rates.aspx?cruise_id=OR20130725VFMVFM&ship_code=OR

Als ik het begrijp zijn de MSC en Costa cruises de “beste” maatschappijen (voor een gezin) die in het Middelandse Zeegebied varen.

Maar eerlijk is eerlijk; ik weet het even niet meer. Momenteel zie ik misschien teveel beren op de weg in plaats van het verwachte fijne cruise-gevoel wat ik eerst had.

Ik hoor graag nog ervaringen!

hartelijke groet,

Peet

• Henk_Lo

MSC en COSTA zijn zeker niet de enige/beste om met kinderen in de Middellandse Zee te cruises, maar wel met de meeste schepen en meeste Italianen.

Een goede keus is ook Royal Carribean, Disney, Carnival, Norwegian, En in (iets) mindere mate Princess, Celebrity en Pullmantur (is wel erg Spaans).

Met alle genoemde rederijen heb ik ervaring. De andere ( 5/6 ) rederijen die in de Med. cruisen, zijn naar mijn ervaring en mening minder geschikt.

Henk_Lo.

• Hermann

Toch nog even een reactie van mij n.a.v. alle andere reacties.

Als je een mooie cruise ziet met HAL, ook met kinderen, zeker doen !

De HAL is niet “ ongeschikt ” voor kinderen, in het hoogseizoen als er veel kinderen aan boord zijn wordt er van alles georganiseerd

Natuurlijk klopt het ook dat er geen wild waterbaan aan boord is, maar ga je daar voor cruisen ? Het is in ieder geval rustiger aan boord dan op alle z.g. “ fun ” schepen. Wij hebben in 2011 een 15 jarige neef meegenomen aan boord ms “ Zuiderdam ” naar Alaska, neeft heeft zich prima geamuseerd.

• Bep

Cruisen met kinderen bij de HAL zou ik nooit doen !

Wij vinden de schepen van de HAL uitstekend maar voor kinderen lijkt het mij erg saai en ongeschikt.

Een 15 jarige is niet echt een kind maar jong volwassenen .

• Cruiseweb

De Nieuw Amsterdam is het nieuwste (en samen met de Eurodam) het grootste schip van de HAL, (zeer) geschikt voor kinderen en teenagers met Club HAL voor verschillende leeftijdgroepen. Dit in tegenstelling tot de oudere en kleinere schepen zoals de Amsterdam, Volendam, Statendam en Maasdam die (veel) minder kindvriendelijk zijn.

Zie voor info, foto's en video van het schip http://nl.hollandamerica.com/ennl/cruise-vacation-onboard/NieuwAmsterdam

Bert