Nog effe een kleine reactie op jouw berichtje als aanvulling…
Ook onze dochter is geen type “miniclub”, zeker niet gezien het feit dat zij de Engelse taal nog niet goed spreekt…
Toch heeft zij genoten bij RCCL; ze heeft geminigolfd, geklommen op de klimmuur, in de gameroom gespeeld, heerlijk gezwommen, naar de shows gekeken etc et.
Tijdens onze cruises hebben we elke dag tijdens het ontbijt - de lunch - en het diner heerlijk rustig, lekker (en veel) gegeten.
We kiezen altijd voor “my time dining” en dan kun je zelf kiezen hoe laat je met de kids eet en dan heb je ook een tafeltje met z'n vieren
Gillende, rennende of jammerende kinderen met herrie en lawaai zijn wij nooit tegen gekomen, niet in de eetzaal en ook niet 's avonds aan boord of in de naastgelegen hutten…..
Het kan toeval zijn of toch het geluk dat bij RCCL minder vrolijke, gezellige maar o zo luidruchtige Italiaanse / Spaanse mensen aan boord zijn?
Kortom:
Ik denk dat je misschien toch de verkeerde stukken gelezen hebt…
Ik bekijk het altijd maar zo:
Als je op de site van zoover.nl soms de beoordelingen leest van mensen die op het zelfde tijdstip in hetzelfde hotel als wij gezeten hebben, dan denk je echt dat ze geheel ergens anders zijn geweest.
Het hangt er ook helemaal vanaf welke verwachtingen dat je zelf hebt, persoonlijk vind ik de bestemmingen van de HAL helemaal geweldig en ik zal in de toekomst zeker samen met mijn man zo'n schip boeken, maar ik moet er niet aan denken een vrolijke 11-jarige daar in bedwang te houden tijdens het diner