Eerste of tweede zitting?

• marja

Zijn er argumenten om voor een vroege of juist late zitting te kiezen?

Met vriendelijke groet.

Marja

• Retse

Hoi Marja,

Ik heb deze vraag bij de rederij (MSC) gesteld. Het antwoord was dat de Nederlanders vaak voor de vroege zitting rond half 7 kiezen en de Zuid Europeanen voor de laten zitting rond half 9. Dit zijn ook de tijdstippen waarop iedereen ‘thuis’ eet. Voor mij is sowieso laat eten geen optie. Dus wij hebben voor de vroege zitting gekomen. Het beperkt je niet in excursies, je moet rond dat tijdstip toch al aan boord zijn. Wellicht heb je een keer niet zo veel tijd om je om te kleden. Voor ons ook geen probleem. Shows worden zowel vroeg als laat gegeven zodat je die ook niet mist door een vroege of late zitting. Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie.

Veel plezier!

• mini

Hoi, Wij hebben ook voor de eerste zitting gekozen,en wij vonden dat prima.Voordeel

daarvan is, dat je dan ook weer vroeg klaar bent,en dan nog wat aan de avond hebt.

Ook hebben wij vaak gewoon in het Lido restaurant gegeten(Hal),kun je de hele avond terecht.

Groetjes Mini.

• marja

Dank voor jullie snelle reactie, ik heb hier zeker iets aan.

Groetjes,

Marja

• Bep

Hallo wij kiezen juist altijd de 2e ziiting, meestal vaar je rond 17.00 uur de haven uit waar wij altijd heerlijk van genieten,

Vaak hebben we dan uitgebreid geluncht en als we aan boord komen na een dagje aan wal (meestal 15.30 uur) nemen we een hapje.

Na het uitvaren uit de haven lekker een uurtje op bed chillen, douchen,optutten en rond 20.00 uur genieten van het diner, nu is het wel zo dat wij geen behoefte hebben aan de shows al zou je dat ook nog halen want die beginnen meestal rond 22.00 uur.

Veel plezier en ik ben beniuwed wat je kiest en je het meest bevalt.

Groeten Bep

• Ada

Als je een cruise maakt met veel havens e.d., kiezen wij de 2e zitting. Dan heb je genoeg tijd om even bij te komen als je terug bent op het schip.

Op veel schepen zijn er bovendien vaak 2 show tijden.

• Jacqueline

En wij kiezen juist altijd voor select dining, anytime dining, hoe men het ook noemt. Komen wanneer het jou uitkomt dus. Geen vaste tafel, geen vaste bediening, maar dat interesseert ons toch niet. Moet de maatschappij deze manier van dineren wel aanbieden natuurlijk (:P)

• marij

hier een fan van de tweede zitting…liggen we lekker op het dek in de zon moeten we gaan haasten om klaar te maken voor het diner van 6 uur….nee lekker om 8 uur of kwart over 8 is onze mening…genieten van de uitvaart ….. die je anders niet ziet…op je gemakkie je eigen klaar maken en lekker op je gemakkie dineren…ik ben ook geen fan van anytime dining ik vind het net heeeel erg leuk om een vaste tafel te hebben en dezelfde bediening…maar zoveel mensen zoveel smaken…de een vind dit prettig de andere dat..

• Patrick

Beste Marja,

Wij kiezen altijd voor de eerste zitting. Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit welke zitting je kiest (tenminste bij Royal Caribbean). Theatershows worden 2 keer gehouden zodat beide zittingen van de show kunnen genieten en iedereen de shows kunnen zien.

Bij RC was de eerste zitting rond een uurtje of 19 - 19:30 geloof ik. Dus dat is prima. Vaak wel mooi, wij zaten destijds bij het raam en meestal vaar je dan net weg van het land of ben je net onderweg (mooie zonsondergang).

Wat je ook kiest, het komt allemaal wel goed :) Veel plezier in ieder geval met de cruise! :)

Groetjes,

Patrick

• Alicia

Marij, ik heb nog nooit genoten van een uitvaart…..

Wegvaren daarintegen is vaak een plezierige ervaring, wat jij ook zal ondervinden als jij jezelf ‘klaarmaakt’ Sorry heel flauw maar konn het niet laten hierop te reageren(:P)