Mariner Society Club HAL

• bep

Wie weet of er nog meer rederijen zijn die cruisedagen en/of boordtegoed bij de

Mariner Society Club van de HAL bijschrijven ?

Bij mij weten behoort de HAL bij een maatschappij die meer cruiserederijen onder zijn hoede heeft,

als je dan bij een van deze cruiserederijen een cruise boekt, schrijven ze dan bij op je Mariner Society Club van de HAL of hebben ze allemaal een eigen regeling ?

En welke rederijen zijn dat dan ?

• Jacqueline

Alles wat verder onder de Carnival-groep valt: Princess, Costa, Cunard, Seabourn en Carnival natuurlijk.

Zover mijn info strekt worden er echter indien je bijv. met Costa zou varen, geen dagen bij je Mariners status geschreven maar bouw je bij Costa in het eigen programma credits op. Wel is er vaak sprake van reciprociteit, dus stel je bent een 3 ster Mariner, dan zou je bij Costa voor bepaalde extra's in aanmerking kunnen komen uit hun programma op het niveau gelijkwaardig aan de 3 sterren van Hal.

Ik weet dit alleen van horen zeggen van medepassagiers, al weer een jaar geleden. Er werd uitvoerig over gesproken omdat het blijkbaar geen 1-op-1 uitwisseling van programma's is zoals bij Royal Carribean en Celebrity wel het geval is.

Iemand met bepaalde credits bij Hal zou bij het boeken van een cruise bij de andere genoemde maatschappijen wel eerder in aanmerking komen voor speciale acties. Kostenbesparend dus! Dus moest je besluiten met bijv. Costa of Princess te gaan cruisen, altijd even doorgeven wat je Mariner status is bij Hal voordat je een definitieve prijs afspreekt.