Of moet ik binnenkort een aparte verzekering voor ziektekosten afsluiten?
Bedankt mevrouw Schippers:S
Hoi Hendrik
Dit is afhankelijk onder welke vlag het schip vaart en is geregistreerd
In dit geval dus de Italiaanse vlag, en is het Italiaans grondgebied en geldt de Italiaanse wet.
Het wordt natuurlijk anders als je in Marokko van boord gaat, want dan geldt dit niet meer, tot dat je terug aan boord bent.
Dus als je wat overkomt (na b.v. teveel wijnproeverij )gedurende onze excursies dan slepen wij je terug aan boord zodat Schippers toch over de brug moet komen!
Je moet in deze barre tijden de tering naar de nering zetten nietwaar.
Hendrik de volgende “graai” methode van onze regering geldt niet voor Italië. In Italië geldt de regels als voor Europa.
Ga je in Marokko of Turkije van boord moet je je wel extra verzekeren. Trouwens als je een cruise maakt is zo wie zo een goede aanvullende verzekering geen luxe. Het schip zal als je ziek wordt maar moeten uitwijken, of nog erger je zal maar met een heli van boord gehaald moeten worden. Hiermee zijn hoge kosten gemoeid. Die meestal niet, of zeer gedeeltelijk door een standaard verzekering wordt gedekt. Komt helaas vaker voor dan je denkt. Kijk maar onder nuttige tips op mijn site www.nedcruise.info
Groet,
Haco
In echt serieuze gevallen zal het schip eventueel uitwijken en je naar een plaatselijk ziekenhuis brengen. Waar ter wereld dat dan ook zal zijn.
Wij hebben altijd een verzekering met werelddekking gehad (en gehouden).
Ook bij bijv. speciaal transport terug naar huis met vliegtuig uit een ver buitenland is een verzekering belangrijk.
En bij alle ellende komt dan ook nog dat je de reis moet annuleren cq afbreken.
Ook voor je wederhelft natuurlijk
Hiervoor geeft FBTO de hoogste dekking zover als ik weet en wel tot 14000 euro per jaar.
Daarom heb ik daar ook mijn reis en annuleringsverzekering lopen.
Of weet iemand een verzekering die een nog hogere bovengrens heeft tegen een acceptabel tarief?
Albert, mocht jullie iets overkomen dan slepen we jullie natuurlijk terug op Italiaans grondgebied:D
Zie dat maar als een soort van “Onderlinge” verzekering.
Als ik het goed begrepen heb gaat de regeling pas volgend jaar in, en is ie in eerste instantie gemaakt voor Turken en Marokkanen die op vakantie plots ziek en zwak worden:S
p.s. laten wij nou ook een doorlopende FBTO verzekering hebben!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?