Norovirus m.s. Rotterdam

  • Hendrik de vierde

    99 postings ?

    Laat ik de 100 dan maar even volmaken>:D<

    Hendrik

    p.s. of je dit virus tijdens een cruise al dan niet oploopt heeft niets te maken met “netheid of handen wassen ”

  • albertusHJA

    Net te laat Hendrik.

    Heb je mijn mailtje ontvangen?

    Albert

  • Hendrik de vierde

    Dag Albert,

    Je hebt mail!:D

  • Hendrik de vierde

    Vandaag in de courant: norovirus op de Veendam

    Hier een lijstje met opvallend veel schepen van de HAL!

    http://www.cdc.gov/nceh/vsp/surv/gilist.htm

  • Alicia

    Gaat weer lekker met de HAL in de media.

    Even een paar berichten in een week tijd, uitbraak NORO virus Veendam, item in het Tros t.v. programma Kan Nie Waar Zijn, en wat mij het meest verontruste, een vrouwelijke passagier is door een bemanningslid in haar hut verkracht en heeft daarna geprobeerd haar vanaf haar balkon overboord te gooien :X

  • Henk_Lo

    Kennen jullie deze website al ??

    http://www.cruisejunkie.com/events.html

    Hier worden alle cruise-schip-incidenten verzameld door ‘cruise-junkie’, een Amerikaanse professor.

    “zieke schepen”, passagiers die zich misdragen, crewmembers die zich misdragen, botsingen, lekkages, niet werkende rioolafvoer, etc, etc.

    Best leuk om te lezen. Ontnuchterend !

    Groet,

    Henk_Lo.

  • Hendrik de vierde

    Mijn beste Alicia,

    dat van die verkrachting slaat natuurlijk alles.

    Laat onverlet dat wij ook hele mooie cruises met de HAL hebben gemaakt.

    Hun klachten afdeling laat jammer genoeg de nodige steken vallen:S

  • Nedcruise

    Hendrik de vierde Schreef:

    ——————————————————-

    > Vandaag in de courant: norovirus op de Veendam

    > Hier een lijstje met opvallend veel schepen van de

    > HAL!

    > http://www.cdc.gov/nceh/vsp/surv/gilist.htm

    Beste Hendrik,

    Voor de rubriek Cruises en Veerschepen in het maritieme maandblad De Blauwe Wimpel www.deblauwewimpel.eu die ik maandelijks verzorg heb ik een artikel over de hygiëne aan boord van cruiseschepen naar aanleiding van onderzoek door de Amerikaanse overheidsinstantie Public Health Service Act. De voor de cruise-industrie verantwoordelijke afdelingen zijn: “Centers for Disease Control and Prevention”(CDC) en het “Vessel Sanitation Program”(VSP). Een inspectie wordt uitgevoerd, periodiek, of onaangekondigd op elk cruiseschip, die een Amerikaanse haven aandoet en meer dan 13 passagiers aan boord heeft. In de regel wordt er tweemaal per jaar een onaangekondigde inspectie gehouden. De inspecties hebben onder meer tot doel om een uitbraak van het gevreesde Norovirus en of voedsel vergiftiging te voorkomen. Zo zijn er in 2013 in totaal 119 schepen gecontroleerd. Een schip kan als max. 100 punten bereiken. Bij 85 punten of lager is het resultaat onvoldoende en volgt een herkeuring, meestal binnen 30-45 dagen. Zo is er in 2013 in totaal 8 x een inspectie uitgevoerd, welke niet aan de onderste norm kon voldoen.

    Verder moet men zich bedenken, dat schepen van Europese rederijen vaak buiten de inspecties vallen, omdat geen Amerikaanse havens worden aangelopen. Op 31 december 2013 waren er 25 schepen met de maximale score van 100. Kan best zijn, dat bij een eerdere inspectie in 2013 een schip van deze 25 een lagere notering heeft gekregen. Het omgekeerde is ook mogelijk. 31 dec.2013 is als ijkpunt genomen. Overigens kan men stellen dat het resultaat voor verbetering vatbaar is.

    Bij deze 25 waren 4 HAL en 4 Royal Caribbean schepen. Alle overige rederijen hadden minder dan 4 schepen met de hoogste notering.

    Groet,

    Haco - www.nedcruise.info

  • Albert

    Ook op de Maasdam is het weer raak met het Norovirus.

    Momenteel in zuid amerikaanse wateren op terugreis van Rio naar Fort Lauderdale.

    Iedereen moest blijkbaar van boord om het schip te kunnen ontsmetten.

    Was trouwens niet aangemeld bij cruisejunkie.

  • Hendrik de vierde

    Oeps, hoe zou het met Rietje gaan???