Norovirus m.s. Rotterdam

  • Hendrik de vierde

    Mijn beste Henk,

    jij weet toch ook wel dat een schip als de Rotterdam niet in een paar uur helemaal kan worden ontdaan van een ernstige besmetting met het Noro virus?

    Kan mij voorstellen dat Amerikanen, claimlustig als zij vaak zijn het er niet bij laten zitten!

    Hendrik

  • Harm Holleman

    Wij waren met 6 personen, waarvan 5 uiterst gezond, toch 5 geïnfecteerd! Om ons heen alleen maar passagiers die zich een paar dagen onprettig hebben gevoeld.Een van de dames kon niet naar de kapper aan boord omdat iedereen ziek was…….!! In het Lido restaurant ………vele wachtenden voor U…en zo kun je nog veel meer onaangenaamheden opnoemen.

    Een muzikant achter de thee/koffiebalie……..is 3x voorgekomen!Een pianiste bij het brood!? Heb 6x een cruise gedaan, nog nooit een muzikant achter een voedselbalie meegemaakt!

    En de kapitein maar roepen dat er geen ziek personeel was!! Hij vond het een uitdaging om het virus onder controle te krijgen, hoe zijn gasten de reis ervaren leek onbelangrijk.

  • j.van os

    Door mij is er voor 6 personen geboekt met afvaart 2 juni j.l. en ik en een andere uit onze groep was zondag al katterig, pijn in de buit etc.

    Na een bezoek aan de desk en ik dit vertelde dat de boot besmet was wedr mij door een vr. officier verteld dat dat niet mogelijk was, want dab had de boot niet binnen mogen lopen, maar later is nog bevestigd via de microfoon, door de kapitein dat dat beslist niet waar was, maar nu afgelopen zaterdag heb ik het persoonlijk meegemaakt dat er vrijdagavond in de dinnerzaal nog mensen ziek werden afgevoerd en er werd met een rugspuit gespoten.

    Tijdens de reis heb ik nog de officier dietijdens het in orde maken van het buffet erop gewezen, dat vanaf 5 uur in de morgen door diverse mensen achter het buffet zonder handschoenen en met de vingers in de yoghert het buffet werd ingedekt.

    De emmers met chemicalen waren om zo te zien erg vuil en werden niet regelmatig voorzien van schoonwater.

    Zo nog veel meer kunnen vertellen, doch heb het vorig jaar met een andere boot meegemaakt en dan ging de vlag uit en kwam er een arts aan boord voor de controle.

    Dit was m'n zoveelste cruise, maar waarschijnlijk de laatste zeker met de HAL.

  • Jan van Os

    Afgelopen week werd er op de Rotterdam rond verteld dat een speciale ploeg kwam schoonmaken en dat ierdereen 2 uur van boord moest. De boot was wel vroeger binen, maar heb niets gezien van extra schoonmaken, reinigen en al wat nodig is, want nu zijn er ook weer zieken aan boord heb ik uit betrouwbare brond vernomen terwijl het schip al eerder besmet was dit jaar en ook nu weer, varen ze gewoon door.

    Heb net kontakt met een medereiziger gehad en zowel hij als ik gaan morgen naar de dokter omdat de buitpijn nog steeds niet weg is en de ontlasting te dun.

  • Hendrik de vierde

    Ja dat kapiteintje is niet in zijn eerste leugen gebarstenX(

    En maar praaien dat de crew niet ziek werd omdat het weet hoe de handjes te wassen!

    M.a.w. mensen als jullie iets oplopen is dat eigen schuld.

    Hendrik

    p.s.

    Voor vertrek uit Rotterdam zag ik nog hoe stapels bevuilde matrassen naar de wal werden gebracht.

    Verder niet bij stil gestaan… maar dat virus was dus al aan boord!

  • Cor S.

    Krijg toch wel een beetje de kriebels van al deze verhalen !

  • Bernadette

    Ook mijn man en ik hebben de cruise van 2 juni gemaakt, we noemen het nu al onze horrorcruise. Er was totaal geen sfeer aan boord, waarschijnlijk toch ook mede door wederom de uitbraak van dit Norovirus en ik werd ook nog lekker ziek, weliswaar tegen het einde van de reis maar daardoor wel de laatste dagen in de hut moeten blijven en pas om 9.30 van boord als laatste. Ik zit in een rolstoel en van enige hulp met bagage dragen naar de auto was geen sprake, niemand meer te zien van Hal. We waren nog niet eerder geweest met deze maatschappij, wel op verschillende andere veel grotere “lawaaischepen” zoals sommige cruisers het noemen, maar nog nooit eerder ziek geworden. De communicatie was inderdaad bedroevend slecht en als je eenmaal ziek bent dan zie je helemaal niemand meer, alleen mensen met maskers en schort en handschoenen om je bed te verschonen. Natuurlijk nemen ze wel maatregelen maar zolang er gasten aan boord blijven in een haven en je niet het hele schip kunt ontsmetten blijf je volgens mij last houden van dit virus. In mei, in juni, ben benieuwd hoe het gaat nu onderweg naar St. petersburg

  • Ada

    Als regelmatige bezoeker van het amerikaanse forum cruise-critics kan ik je erzekeren dat noro virus helaas bij alle rederijen kan voorkomen en is voorgekomen. Zelfs claimlustige amerikanen geven hier vaak toe dat het een waardeloos toeval is als je dat overkomt. Claimen doet eigenlijk vrijwel niemand, omdat men het nut hiervan niet inziet. Wat valt er te claimen?, geen rederij is er blij mee en het is vrijwel altijd ontstaan door een passagier die het aan boord gebracht heeft.

    Diezelfde passagier kan zoiets in bijv. het vliegtuig opgelopen hebben en op inschepen nog niet ziek geweest zijn.

    Noro komt ook voor in bejaardenhuizen, kostscholen e.d. kortom plaatsen waar veel mensen in een beperkte ruimte bij elkaar zijn.

    Zo te lezen had de communicatie aan boord inderdaad beter gemoeten, als zou het maar zijn door goed aan te geven hoe de besmetting kan ontstaan en wat te doen om te proberen te voorkomen dat meer mensen besmet raken.

    Als eerder aangegeven ik heb het zelf ooit gehad en weet hoe ziek je ervan kan zijn.

  • Hendrik de vierde

    Mijn beste Ada,

    het was geen waardeloos toeval, en het zal dat ook de huidige reis niet zijn!

    Dit schip was/is besmet. en men neemt willens en wetens de gok met de gezondheid van de passagiers.

    Aan de andere kant snap ik ook wel dat een paar dagen stil liggen om e.e.a. grondig aan te pakken erg veel geld kost.

    Echter op de lange termijn zou dat ook economisch gezien de voorkeur moeten hebben.

    Hendrik, tot voorkort HAL fan:D

  • Alicia

    Ada, ik kan u verzekeren dat het Norovirus 02 mei j.l. ook al aan boord was! Meerdere mensen hebben niet mogen inschepen, en aan boord zijn er zieken geweest,zij het in mindere mate als op de reis van 02 juni j.l.. Was zelf aan boord en heb het ook zelf gehoord van iemand die besmet was geweest!