tips voor excursies voor reis in Indonesie ms Rotterdam

  • Albert

    Zo juist ontvangen bericht uit Jakarta i.v.m. de hevige water overlast.

    Toestand is op dit moment weer terug naar 90% van normaal.

    Voor de tour deelnemers, het vervoer staat klaar bij aankomst.

  • Hendrik de vierde

    Voor ons zit de cruise er al weer op!

    Rietje en Albert varen mee tot Rotterdam.

    Kan niet anders zeggen dan dat de excursies van Albert helemaal klopten. De HAL prijzen voor een vergelijkbare trip lagen 5 keer zo hoog:S

    Zelf een taxi voor een dag regelen is in Indonesie geen enkel probleem.

    Voor liefhebbers heb ik het adres van een 100% N.L. sprekende jongeman, welke desgewenst in plat Haags, danwel met een zachte G zijn verhaal doet>:D<

    Hendrik

  • Ada

    Inmiddels zijn ook wij thuis van de ms Rotterdam.

    De cruise op zich was prima met veel havens.

    Veel gezien en veel gedaan, we hadden een toptijd.

    In Jakarta hadden we een HAL tour naar Bogor en de Puncak pass. Te veel op het programma, we werden de tuin doorgejaagd. Die tour kwam door drukte op de weg (en verkeerde inschatting van de tourdesdk/organisator) dus 3 uur (!!!) te laat terug. Schip lag wel netjes op ons te wachten. (Heb je een prive-tour dan is het schip wel vertrokken.)

    In Semarang weer een HAL tour naar Borobudur, lange dag en net op tijd terug.

    In alle volgende havens hadden wij on-line een auto met engels sprekende gids gereserveerd. Kosten ca. E. 60= tot E. 80.- per dag excl. lunch en entreegelden.

    Soms de auto met nog 1 of 2 echtparen gedeeld. Kosten dus heel gaa hierdoor.

    Dit is uitstekend bevallen. Route kon worden gewijzigd, op verzoek werd veel gestopt voor foto's e.d. In leuke lokale restaurants gegeten, afgelegen stranden bezocht waar geen andere toeristen waren.

    Jammer dat de 1e dag op Bali totaal verregende.

    In Probolinggo en Soerabaja voor beide dagen een nederlands sprekende chauffeur gereserveerd die uitstekend de weg wist.

    Service en eten aan boord waren uitstekend.

    Ofschoon de Rotterdam pas in dok geweest is, viel op dat liften slecht werkten. Soms 2 of 3 van de 4 buiten dienst!

    Helaas ook wat nederlanders aan boord die vrij onbeschoft tegen het personeel waren.

  • Hendrik de vierde

    Ada, we hebben elkaar op een of andere manier gemist op dit toch kleine schip.

    Ga je nog een keer?

    Hendrik

  • Ada

    Cruisen vast wel, maar niet meer naar Indonesie denk ik. We hebben alles gezien en gedaan wat we wilden daar, het was geweldig. Zeker in die plaatsen waar we een auto met chauffeur hadden hadden we een druk programma, wat prima uitpakte.

    Ik zag wel dat er volgende jaar 4 keer die cruise gemaakt wordt, 1 x Volendam en 3 x Rotterdam. Mensen die in Indonesie geinteresseerd zijn, moeten zeker die cruise gaan maken.

    Wat we wel gaan doen weet ik nog niet.

  • Albert

    Hallo Prikkers,

    Terug van weg geweest, was een mooie reis met de Rotterdam zoals ik al voorspeld had.

    De excursies in Indonesië in Jakarta en naar de Borobudur en Bromovulkaan zijn goed verlopen.

    We waren in alle gevallen sneller op weg en ook weer op tijd terug aan boord als de HAL excursies.

    En dit alles tegen een kwart van de prijs die aan boord werd gevraagd.

    Beste Hendrik de vierde we hebben je gemist de rest van de cruise.

    We hebben met de overige deelnemers ook zelf excursies gedaan in Thailand, Colombo, India en

    Jordanië. Ook deze excursies waren uitstekend en tegen een veel lager tarief als van de HAL.

    In Mumbai zijn we met een limousine met chauffeur met pet en witte handschoenen van het Taj Mahal hotel langs alle bezienswaardigheden

    gereden en zijn daarna bij het schip afgezet.

    In Jordanië zijn we met een 16 persoonsbus naar PETRA geweest, wat je gezien moet hebben, toevallig was er een bezoek van Obama

    een dag na dat wij er waren gepland en stonden er een aantal zwarte SUV's van de beveiliging bij het hotel.

    Deze excursie had ik geregeld via michele@jezratravel.com een gedeelte van het door ons betaalde bedrag wordt besteed aan een project

    voor kinderen in Jordanië dus twee vliegen in een klap, goedkoper als de HAL en ook nog eens een goeddoel gesteund.

    Albert.

  • Hendrik de vierde

    >:D:D<

    vr gr

  • Berend

    Ik ga ook een reis met de ms Rotterdam naar Java maken en ik zou graag het adres van het reisbureau willen hebben waar Albert over schrijft.

  • Albert

    Beste Berend,

    Het email adres van het reisbureau is:

    www tour.to.java@gmail.com telefoonnummer 628121586996

    Zijn naam is Antonie en hij spreekt Nederlands.

    Kijk even welke afspraken er door mij zijn gemaakt m.b.t. de prijzen met hem onder deze berichten.

    Mail anders even prive.

    Albert

  • Albert

    oeps!! foutje, tour.to.java.com zonder www natuurlijk