Werken op cruiseschepen.........

• monique

Hallo,

Ik weet niet of jullie nog info nodig hebben maar ik zal proberen jullie te helpen. Ik denk dat het heel moeilijk is om dit te realiseren. Het is ten eerste niet eenvoudig om te cruise-liner te vinden die op jullie data vanuit amsterdam zou vertrekken naar AUstralie. Dan zou je eerst moeten kijken welke schepen dat doen en dan daar te gaan solliciteren.

Vergeet niet dat het keihard werken is op een cruiseschip! En dat de meeste wel ervaring vragen in bv horeca.

Veel succes!!

Monique

• monique

Hallo,

Misschien kan ik je helpen. Ik werk nu al 4 jaar op een cruiseschip en ik heb een “cursus”gedaan in Amsterdam bij www.info-cruise.nl. Dit kost wel wat geld maar ik vond het echt heel waardevol. Ze geven realistische info en ze helpen bij het solliciteren. Veel succes!!

Monique

• Charissa

Hey Monique,

Aangezien jij de nodige ervaring hebt betreft het werken op cruises, wilde ik je wat vragen stellen.

Mijn nicht en ik zitten nu in het examenjaar van het VWO. En het lijkt ons geweldig om na het behalen van ons examen op een cruise schip te gaan werken!

Het is wel de bedoeling dat het echt een vakantiebaantje is, want we zijn maar voor 3 maanden beschikbaar. Ik weet niet of dat dus mogelijk is?

Het liefst wilde wij dan een job in de horeca hebben, want daar hebben we het meeste ervaring mee! En wat verdien je dan ongveer per maand??

En tenslotte, moet je ook een bepaalde leeftjd hebben om in aanmerking te komen? Wij zijn namelijk 17 en 18 jaar dan.

Ik hoop dat je ons verder kunt helpen, alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Charissa

• Colin

Hoi Bert,

Mijn naam is Colin , 22 jaar jong en ik zou graag het zware, maar toch ook interessante werken op een cruiseschip wel willen beleven. Dus ja ik heb nog belangstelling.

Welke functie:

Het liefst heb ik een functie die bij mij past. Ik wil graag met zowel gasten als collega's te maken hebben. Iets met leiding geven of Personeels zaken lijkt me ook erg leuk. Om het beestje een naampje te geven, bijvoorbeeld restaurantmanager of assistent restaurant manager of floer manager (House Keeping) of als hier boven op personeels zaken aan boord.

Kleine CV:

4 jarige Management opleiding aan het ACHG te Amsterdam afgerond in begin 2000.

Gewerkt in de bediening als Kelner, Barman en Loper.

In de keuken alleen tijdens mijn stage (ben hierin geen ster)

In de receptie als Dagreceptionist (hotel 57 kamers) en als Nachtmanager (hotel 100 kamers).

Opsomming gewerkte bedrijven:

Golden Tulip Purmerend, Hotel-restaurant de Zandhorst, Canal Crown Hotel, via Randstad Krasnapolski, Parkhotel, Jolly Carlton, Holliday Inn, Kersetuin, Apollo Hotel, enz.

Als deze intro u wat lijkt dan kunt u me bereiken op mijn e-mail c.wals@chello.nl

Naast mezelf kan ik ook nog een oud collega aanbevelen wij zoeken namelijk beide een baan op een middel tot groot cruise schip.