14 oktober vertrek carnival valor

• Ivo Boekee

Beste Hermien

Ik weet bijna wel zeker ook omdat dit de eerste keer is dat jullie de reis van je leven mee gaan maken, laat het allemaal over je heen komen en geniet ervan want er zijn zoveel dingen die jullie mee gaan maken om van te genieten.

Smaken verschillen nou eenmaal maar dat is waarschijnlijk ook de rede waarom er zoveel verschillende cruisemaatschappijen zijn, wat ik wel weet dat cruisen verslavend werkt en dat je niet gauw genoegen meer zal nemen met een andere vakantie.

Als jullie nog vragen hebben over deze cruise stel ze gerust want deze cruise ligt nog heel vers in mijn geheugen.

Veel plezier,

Ivo

• Bernadette

Hallo Robin…; haar zoon is 19!!!!!

Denk je niet dat dat misschien ook een overweging is om voor Carnaval te kiezen???????????

• robin

Bernadette, ik zie helemaal geen reden om voor Carnival te kiezen. Royal Caribbean heeft ontzettend veel vertier op het schip voor jongeren waar Carnival van kan dromen. Denk aan de klimwand, freerider, ijsbaan, disco's, mooiere en luxere zwembaden en pooldecks enz.

Hopelijk zijn je vraagtekens zo beantwoord.

Ik ben het overigens wel eens dat cruisen verslavend is en vrijwel geen landvakantie van een cruisevakantie kan winnen. Cruisen is geweldig, maar kent ook nadelen die men goed in acht moet nemen.

• robin

Freerider moet Flowrider zijn uiteraard.

• Bernadette

Ha Hermien ;zou je je ervaringen over je cruise t.z.t.hier willen beschrijven ? En ook hoe je zoon het vond?

Alles wat iedereen hier over Carnival heeft gezegd is waar. Maar iedereen beleeft het op zijn eigen manier en aan alles hangt een prijskaartje.

( Robin ; ik weet helemaal niet en jij ook niet ,of dit eventeel een reden was voor Hermien om Carnival te kiezen en wie ben jij dan, om zo hoog van de toren te blazen !?). Laat je voorpret niet bederven Hermien en zoon . Cruisen is altijd leuk ;geniet ervan en misschien ga je een tweede keer met een andere rederij , het is maar wat je zoekt!

• Robin

Ik blaas niet hoog van de toren, het is de waarheid over Carnival. Eigen ervaring, ik zit 24/7 op cruisefora en mag dit rustig op dit forum vertellen. Andere mensen schrikt dit misschien af en kiezen voor een andere rederij.

• Chantal

Ik ben het helemaal met Robin eens.

Vorig jaar met de Caribbean Princess op vakantie geweest en dit jaar bewust gekozen voor een “minder” schip, om te kunnen vergelijken, maar dat doe ik nooit meer, hoor!!

Wat is Carnival mij tegengevallen en zeker hoe ze de mensen hebben behandeld, die door een technische storing aan het schip niet terug konden naar Aruba. De kapitein besloot om maar niet terug te varen naar Aruba, maar het eiland te skippen….Je mocht het zelf uitzoeken. Je kreeg dan wel een vergoeding, maar dat komt niet eens in de buurt van de gemaakte extra kosten, denk dan aan het vliegticket Puerto Rico naar Aruba. Gelukkig heeft het reisbureau ons heel goed geholpen! Carnival in ieder geval niet.

Voor ons nooit meer Carnival, geef mij maar gewoon Princess of Royal Caribbean!! Dan weet je zeker dat je een hele leuke vakantie hebt.

Chantal

• Robin

Chantal, bedankt voor je bijval ;)

• Bernadette

Robin ; natuurlijk mag je zeggen wat je wilt en je ervaring met anderen delen . Maar als je mijn posting goed leest , staat er ,dat alles wat er over Carnival gezegd wordt waar is . Ik ontken het ook niet!

Maar weet je wat het is Robin : het is de toon die de muziek maakt!

Je hebt dus gelijk , maar ‘verpak’ het voortaan een ietsje pietsje minder hard.

• Robin

Oke, ik zal eraan denken.