Hallo Jacqueline,
aan je reaktie te zien kan je niet of heel slecht lezen, of voel je je
aangesproken, groet Henk
Beste Henk
Eerst nadenken,goed de postings lezen en dan pas oordelen.
De reden dat Jacqueline ( want die bedoelt u o.a) het visum op haar eigen manier probeert te verkrijgen is dat zij een onafhankelijk zelfstandig iemand is. Zij wil zelf de touwtjes in handen houden . Zowel op cultureel als financieel gebied!
Nergens staat ,dat zij om financiele redenen het visum zelf wil organiseren. En even dit : het visum kost in verhouding natuurlijk erg veel geld voor 2 dagen( spekken staatskas Rusland! ) en waarom niet proberen er op een goedkopere manier aan te komen? Wat is daar mis mee?.
Jacqueline en ik (en met ons zeer velen!!!) houden van cruisen , maar dat betekent niet , dat we zomaar het geld over de balk gooien . Wij hebben het ‘kunstje’ van de boekingsbedrijven in Nederland gezien en vinden dat we dat zelf ook kunnen. Hiermee bedoel ik , dat velen van ons b.v in de V.S boeken en zelf de vliegtickets, hotelovernachtingen, transfers etc regelen . Tot grote tevredenheid!
Maar Henk , daarvoor moet je goed met internet om kunnen gaan . Misschien is dat uw probleem ! U vindt het waarschijnlijk makkelijker en vertrouwder om uw cruise met alles erop en eraan te laten verzorgen door een reisbureau. Uw goed recht!
Maar val anderen er niet op aan ,die een andere wijze van boeken gevonden hebben. Wie weet , wijsheid komt met de jaren en gaat u over een aantal jaren ook zelf uw cruises organiseren ! Zou zomaar kunnen, toch? En een ding kan ik u wel verklappen: het geeft een heel voldaan gevoel !
En laten we een ding afspreken : dat heeft niets te maken met iemands sociale of financiele status .Dat heeft te maken met zakelijk , zelfstandig en onafhankelijk willen zijn.
Hallo Bernadette,
Eindelijk iemand die mij begrijpt ,ik werk al 33 jaar als zelfstandig ondernemer en ben gewent om alles zelf te regelen iets uit handen geven is voor mij haast niet mogelijk.
dat heeft inderdaad niets met de financiele situatie te maken.
Het geen kunst geld uit te geven.
het is een kunst om zoveel mogelijk waar voor je geld te krijgen.
Gr van Jacqueline
Beste Bernadette,
mijn vrouw en ik cruisen reeds 15 jaar (27reizen) daarvan hebben er slechts
twee in Nederland geboekt, en de overige in de USA.
Daar hoeft u ons dus niets meer van te leren. Alleen dat weet u ook, als je
in de USA boekt, moet je zelf je visum aanvragen in Nederland.
Het prijs verschil met zelf doen, of een visum bureau, was in ons geval €10,00
Wij hebben zelf alle documenten naar het visum bureau gebracht, en twee
weken later weer opgehaald, compleet met alles er op en aan, Russen zijn
vrij lastig als het gaat om documenten.
Ik bedoel te zeggen voor €10,00 ga ik niet naar Den Haag rijden naar de
ambassade,in de rij staan enz. Wij zijn gewend na al die jaren om alles zelf
te doen, voorbeeld we gingen in Osaka, Japan van boord naar het vliegvled.
De HAL vroeg daar $175,00 p.p. voor, we waren met vier is $700,00.
Op de cruise pier heb ik een deal gemaakt met een taxi, handen en voeten
werk, die bracht ons naar het vliegveld voor $125,00, dus ga u ons niet
vertellen hoe dat moet, dit hebben we zelf ook al uitgevonden.
Maar als je naar Rusland gaat, en er ontbreekt één formulier zijn alle uitgaven
voor niets geweest, volgens mij verkeerde zuinigheid.
Als u nog wat wil weten over cruisen mail gerust, we hebben de wereld rond
gevaren, als ik zo uw reakties leest op deze site, hebben we veel tips voor u.
Hartelijke cruise groeten Henk
Het aantal cruises dat u gemaakt heeft ,is in deze helemaal niet relevant en maakt op de meeste lezers totaal geen indruk.
Uit uw vorige postings blijkt een zeker ( misplaatst) superioriteitsgevoel ten aanzien van andere cruisers over de manier ,waarop zij hun ‘zaakjes’ regelen. Dat is naar en vervelend. Misschien niet zo bedoeld, maar u komt zo over.
Toch fijn voor u , dat u de gelegenheid heeft gekregen middels de laatste posting ,om te ventileren , dat u zo'n goed koopman geweest bent in Japan.Mijn comlpimenten hiervoor. Eerlijk is eerlijk , daar komen wij niet ieder jaar! Een ander voorbeeld had ook gekund natuurlijk!
Of u mij nog tips aan de hand zou kunnen doen, dat betwijfel ik. Wij hebben niet alleen de wereld rond gevaren ( letterlijk) maar ook gevlogen en zijn per auto-bus -trein in de meest onherbergzame uithoeken geweest. Dus Henk ; schroom niet indien nodig een reisadviesje in te winnen!
Hierbij wil ik het verder laten en wens u voor voor zometeen een goede nacht !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?