Royal Caribbean ? Navigator of the Seas

• Ruby & Iris & ? (38.5 weken!)

Hallo allemaal,

Wie heeft ervaring met deze maatschappij en liever nog, met dit schip??

Wij gaan voor het eerst cruisen en vragen ons af of dit beter is dan Carnival Cruise Lines. We hebben een aanbieding voor 7 nachten dus laat ons svp weten wat jullie er van vonden, alvast bedankt.

• Henk

Hallo Ruby & Iris,

kijk even op www.zoover.nl daar staan 10 reis verslagen van dit

schip, succes Henk

• Bernadette

Ook : www.vakantiereiswijzer.nl 6 reakties !

• Ruby mama van 2!!

Ha Henk,

Bedankt voor je tip. Nou, ik denk dat het wel duidelijk is welke maatschappij te boeken…geweldig.

Met martinair is het ook goed te boeken naar Miami, dus ik ga het zonder tussenkomst van een reisbureau in Nederland boeken.

Hoe is jullie ervaring met rechtstreeks boeken? Er is dan natuurlijk geen ANVR van toepassing e.d. Henk, jij gaf me bijvoorbeeld de site van NGL door, deze heb ik gebeld en klinkt prima. Toch blijf ik me wat zorgen maken over betalingen en betrouwbaarheid, heb jij zelf met hen geboekt in het verleden?

nogmaals bedankt voor jullie reacties!

• Ruby mama van 2!!

Bedankt voor deze tip!

gr

• Bernadette

-Je kunt heel goedkoop naar Miami vliegen en vooral als er een zaterdag in valt.

-Hou er rekening mee dat je minimaal 1 nacht in een hotel gaat ; stel je voor dat je vertraging hebt en het schip mist! Ze wachten echt niet!

- Boek een hotel (b.v bij: www.hotwire .com )dat een shuttle bus heeft lopen van hotel naar vliegveld vice -versa . ( gratis)

- Kijk goed waar het schip vertrekt. Miami of Fort Lauderdale

-Ga b.v 2 nachten in een hotel , huur een auto en ga heerlijk toeren door de omgeving. Genoeg te zien!

-Autohuur bij het vliegveld is veel goedkoper en je kunt hem 24 uur per dag weer inleveren. Buiten de vliegvelden is dat niet altijd mogenlijk!

- Neem een goede verzekering!

-Parkeren 's nachts op straat kost vaak $10. Vraag of het parkeren gratis is bij het hotel .

-Huur b.v op Miami airport een auto en lever hem in op Fort Lauderdale airport.Ook regelen via internet! Haven -Vliegveld ( Fort -Lauderdale)eventueel taxi 10 min. rijden.

-Taxi : denk eens aan een stretchlimo waneer jullie met 4 of meer personen zijn. Even duur als 2 taxies!

- Voor alle vragen die betrekking hebben op Miami etc : zoek de prikbordpagina van Miami op en je krijgt zeker antwoord van zg.n ervaringsdeskundigen!

Succes en een leuke cruisevakantie!

-

• Ruby mama van 2!!

Hoi Bernadette,

Bedankt voor je reactie, geweldig idee om per limo te reizen ipv twee taxi's, maakt het helemaal bijzonder.

Een overnachting vooraf leek me inderdaad geen overbodige luxe, scheelt een hoop stress waarschijnlijk. Ik boek via martinair, ik heb de indruk dat ze goedkoop zijn en vanwege onze dochter van 2 is direct vliegen wel zo prettig.

nogmaas bedankt!

• bel

Hallo Ruby en Iris,

Ik heb enkele maanden geleden op dit schip een weekje vakantie gevierd.Het is een erg groot schip maar wel heel leuk.Destijds was de chef kok een nederlander.Spreek hem eens aan hij vindt dat leuk en voor jezelf kan het ook geen kwaad.(misschien is hij inmiddels weg er liep toen een sollicitatie)Als je financieen het toelaten neem dan een hut met balkon krijg je geen spijt van.Wij zaten ergens op dek 8 (achterste gedeelte) werkelijk fantastisch.Sla het wellness gedeelte ook niet over.De sauna en hot whirlpool zijn gratis en lekker voor de “ op zee” dag.De ijsdansshow is ook leuk (vestje mee) Er is een run op de gratis kaartjes maar destijds waren er genoeg dus ga niet zo achterlijk lang in de rij staan.Royal Caribbean (rccl) is echt een goede keuze ik heb geen ervaring met andere cruiselines.

Enkele tips;

Koop een soda card

Vul je seapass gegevens al van te voren via het het internet in scheelt je zo een uur met inchecken

volg het forum van je schip op de site van rccl

als je een dag over heb in miami kan ik de dolfin mall als winkelcentrum aanraden.

misschien een overweging om de eerste dinner-zitting te nemen ( de 2e is over het algemeen veel populairder) Voordeel is dat je dan na het eten naar de show kan aanvang 21.00 tot 22.30 Eten krijg je toch de hele dag.

groetjes

Bel.

• robin

De Navigator is een prachtig redelijk nieuw en megagroot schip van Royal Caribbean en biedt uitzonderlijk veel vertier. De cruiseervaring van Royal Caribbean is niet te vergelijken met Carnival. Houding van passagiers, service en vooral de uitstraling van hun schepen zijn afwijkende factoren tov. Carnival, Costa, MSC en bijv. Norwegian. Dit zijn de goedkope rederijen waar een bepaald soort volk op af komt. Gewaagde uitspraak maar het zij zo.

Royal Caribbean is samen met Princess een rederij die tot de top van de major cruiselines behoort, dwz dat ze op bepaalde onderdelen excelleren tov bijv. Carnival. Premium is bijv. Celebrity, Holland America Line etc., dat ter vergelijking.

Overigens kiezen wij altijd voor de 2nd seating, die begint bij Royal Caribbean om 20.30 uur en bij Celebrity om 20.45 uur en 21.15 uur. Na een excursie hebben we genoeg tijd om nog iets te eten, lekker te genieten op het dek, misschien nog een whirlpooltje pikken en daarna op het gemak omkleden voor het avondeten. De shows zijn 2x per avond, dus voor elke seating geldt dat je na het eten naar de show kunt gaan.

• bel

Zo zie je maar Robin Ieder heeft een andere voorkeur maar volgens mij (al weet ik dat niet helemaal zeker) begint bij rccl de avondshow (dus niet de eventuele nachtshow) voor 2e zitting gasten om 7 uur en daarna wordt er gegeten.Verder onderschrijf ik jouw bericht volledig.

Bel