Royal Caribbean ? Navigator of the Seas

• Henk

Hallo Ruby,

we hebben zelf net by “Cruise Only” in de USA geboekt voor

2 Jan. '07 met de “AMSTERDAM” vertrek vanaf Fort Lauderdale,

je krijgt de factuur per mail, je geeft je credit card nummer door

per mail (gevaarlijk) of per telefoon en klaar, ANVR is ook in de USA.

Sterkte met alle goede tips, groeten Henk.

• Ruby mama van 2!!

Hallo Bel, Robin Henk en Bernadette, (vergeet ik niemand)

Erg bedankt voor jullie geweldige tips. We hebben gekozen voor RCCL op 17 feb2006 met balcony cabin. We boeken via een tip van Henk, rechtstreeks in Amerika maar wel bij een agent aldaar. Er ging nu ook nog 200 dollar per cabin vanaf!! Vlucht online via martinair ging ook prima!

Nog even opzoeken wat de dollar staat ten opzichte Euro en dan weet ik precies wat het ons gekost heeft, gaat toch om zeven personen in 3 cabins!

Nogmaasl bedankt en ik blijf alles volgen via deze site

• Henk

Hallo Ruby,

graag gedaan, wij wensen je een hele fijne reis met de family,

laat eens via deze weg weten als je terug bent hoe jullie het

gehad hebben, nogmaals veel plezier.

P.S. als je evt. vervoer nodig hebt in Florida, laat het weten

een vriend van ons heeft een taxi - limo bedrijf in Miami.

• nedcruise

Aan Robin,

CITAAT:

afwijkende factoren tov. Carnival, Costa, MSC en bijv. Norwegian. Dit zijn de goedkope rederijen waar een bepaald soort volk op af komt. Gewaagde uitspraak maar het zij zo.

EINDE CITAAT

Inderdaad een gewaagde uitspraak, maar erger nog onjuist!!

Zeker wat betreft MSC en NCL. Verder vind ik het belediging voor cruise reizigers, welke wel met deze rederijen een cruise hebben of nog willen maken.

Dat Carnival en Costa ook niet mijn eerste keus is doet daar niets vanaf.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.inforobin schreef:

>

> De Navigator is een prachtig redelijk nieuw en megagroot

> schip van Royal Caribbean en biedt uitzonderlijk veel

> vertier. De cruiseervaring van Royal Caribbean is niet te

> vergelijken met Carnival. Houding van passagiers, service en

> vooral de uitstraling van hun schepen zijn afwijkende

> factoren tov. Carnival, Costa, MSC en bijv. Norwegian. Dit

> zijn de goedkope rederijen waar een bepaald soort volk op af

> komt. Gewaagde uitspraak maar het zij zo.

>

> Royal Caribbean is samen met Princess een rederij die tot de

> top van de major cruiselines behoort, dwz dat ze op bepaalde

> onderdelen excelleren tov bijv. Carnival. Premium is bijv.

> Celebrity, Holland America Line etc., dat ter vergelijking.

>

> Overigens kiezen wij altijd voor de 2nd seating, die begint

> bij Royal Caribbean om 20.30 uur en bij Celebrity om 20.45

> uur en 21.15 uur. Na een excursie hebben we genoeg tijd om

> nog iets te eten, lekker te genieten op het dek, misschien

> nog een whirlpooltje pikken en daarna op het gemak omkleden

> voor het avondeten. De shows zijn 2x per avond, dus voor elke

> seating geldt dat je na het eten naar de show kunt gaan.

• Bernadette

Ik zou het per telefoon doen . Mail het boekingskantoor hoe laat je belt ( let op tijdsverschil) en geef het credit card nummer telefonisch door.Zo loop je het minste risico!

• Bernadette

Nog een tip . Kijk regelmatig op de site van degene waar je hebt geboekt.

Dit overkwam ons.

Geboekt in de U.S.A lage prijs + on board credits. Tot onze verbazing bleek, dat nadat we geboekt hadden en toevallig op die site keken, er een aktie was met nog eens extra korting $ 150 per cabin!

Niet geschoten altijd mis; dus even gemaild over hoe en wat. Mailtje terug en er even achteraan gebeld . En…. we kregen $150 per cabin terug. Keurig netjes toch?

Moraal van dit verhaal: blijf het in de gaten houden!!!

• Robin

nedcruise

Mijn persoonlijke mening is dat ik het juist heb. Mijn uitspraak over MSC en NCL is juist, jammer maar helaas. Carnival wordt internationaal gekenmerkt door feestende jongeren, gezinnen met kinderen, veel low-class entertainment…dit soort JUISTE uitspraken die je gewoonweg niet kunt tegenspreken. Dit ‘soort’ mensen kom je niet tegen op Celebrity of Princess. Ik kan er ook niets aan doen. Goedkope cruises lokken toch ander soort publiek. En nee, niet ALLEMAAL kun je over 1 kam scheren, ik praat dan ook over gemiddeldes.

• nedcruise

Beste Robin,

Ik heb geen zin in een eindeloze discussie wat jij vindt en wat een ander vindt, maar een ding is zeker, op zowel MSC als NCL zul je gelijksoortige reizigers treffen, als op Royal Caribbean ( overigens een uitstekende rederij met fraaie schepen). Ik heb het trouwens niet over Carnival en Costa!

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info Robin schreef:

>

> nedcruise

>

> Mijn persoonlijke mening is dat ik het juist heb. Mijn

> uitspraak over MSC en NCL is juist, jammer maar helaas.

> Carnival wordt internationaal gekenmerkt door feestende

> jongeren, gezinnen met kinderen, veel low-class

> entertainment…dit soort JUISTE uitspraken die je gewoonweg

> niet kunt tegenspreken. Dit ‘soort’ mensen kom je niet tegen

> op Celebrity of Princess. Ik kan er ook niets aan doen.

> Goedkope cruises lokken toch ander soort publiek. En nee,

> niet ALLEMAAL kun je over 1 kam scheren, ik praat dan ook

> over gemiddeldes.

• robin

De cruise-experience van NCL is totaal anders door o.a. de hele programmering en aanbod van het diner. Op Royal Caribbean zul je daarom een iets formeler publiek zien, even los van mei en zomervakanties als een hoop gezinnen hun vakantie boeken. Maar dan nog is tradional diner met een vast oberkoppel en tafelgenoten een manier van dineren die een rederij moet blijven behouden, dat is mijn mening.

Nogmaals en dit is echt een feit en geen nonsens en of je dit nu wel of niet accepteert alszijnde mijn mening, NCL, MSC bieden een totaal andere cruise-ervaring en dit trekt ruwweg een ander soort publiek. Dat er wel eens mensen switchen en andere rederijen uitproberen is normaal, maar men heeft dikwijls toch een bepaalde voorkeur voor een bepaalde rederij of cruise-ervering die men wel of niet bij een rederij kan verwachten. Ditzelfde geldt ook voor Costa, wanneer vind je daar je rust als telkens nieuwe mensen kunnen ‘instappen’, zoals bij Easycruise? Deze rederijen varieren allen op het thema cruisen en trekt een ander soort publiek aan. Dit is de marktwerking en deze verschillen zie je bijv. ook bij automerken. Er is ander soort publiek te vinden in een Bentley dan in een Opel. Je kunt het kwetsen noemen, maar ditzelfde geldt ook voor cruiserederijen. “Een ander soort publiek” is geen vies woord. Mensen met een kleine beurs boeken eerder bij NCL dan bijv. Celebrity, maar desalniettemin vind ik de concepten van NCL, Costa en bijv. Carnival smakeloos, ook al kunnen meer mensen op deze manier cruisen.

• Ruby mama van 2!!

Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie te ontketenen hoewel het ons in ieder geval weer een hoop info opleverde, thanks!

Mij is duidelijk geworden dat wat wij zochten we zullen vinden bij RCCL en daarom was deze hele chatsessie al zinvol!

groeten