Excursie Aerial Tram Pacific

• Sunnysky

Hoi Robin,

Wel leuk voor ons dat we nu met een luxer en nieuwer schip gaan varen! Terwijl wij de Monarch al super mooi vonden, dus ben heel benieuwd. Wij hebben in Rotterdam 2 jaar geleden de Golden Princess bezocht en verleden jaar een rondleiding gehad op de Norwegean Pearl tijdens de Cruisebeurs, allebei schitterende schepen, alleen het free style cruisen van de Norwegean staat mij niet zo aan.

Gr. Annette

• Bernadette

Ha Annette . Ik lees met plezier jullie ‘conversatie’.

Je zegt dat het free style cruisen je niet zo aanstaat. Heb je het al eens geprobeerd? Ik dacht er net zo over als jij . Maar toen wij in oktober 2 weken op de Norwegian Jewel een cruise door de Middellandse zee maakten , zijn we er toch genuanceerder over gaan denken. Eigenlijk vond ik het wel lekker!

Je kunt helemaal je eigen tijd indelen. Meer relax dan dit kan denk ik niet!

Het enige dat ik jammer vind is , dat er niet 1 officiele avond is dat men op ‘chique ’gaat. Ik bedoel iedereen. Dat vind ik een gemiste kans. Verder viel het ons heel erg mee!

Hoe denken de andere cruisers over het freestyle gebeuren?

• Robin

Ik heb geen ervaring met Freestyle, maar lees er veel wisselende verhalen over. Ik denk ook dat het erg kan verschillen qua schip, niet elk schip van NCL is er geschikt voor. Klachten zijn vaak: eten kan op zijn voor late zitting, geen plek, uren wachten etc.

Persoonlijk heb ik meer met het traditionele cruisen, met vaste dinertijden, vaste tafel, chique sfeer etc.

Ik kan me echter goed voorstellen dat er een markt voor is, voor iedere doelgroep is er tegenwoordig een keuze.