Hallo,
Ik heb zelf jaren voor een touroperator in de USA gewerkt. Het is niet zo dat het altijd goedkoper is. Telkens vergissen mensen zich daarin.
Een ander iets wat men vergeet, wanneer men in het buitenland boekt ben je vaak niet aangesloten bij een ANVR. Indien er iets gebeurd, ben je dus al je geld kwijt!!
Ik adviseer toch echt om naar een cruiseoperator te gaan in NL. Hoor goede verhalen van Cruise Travel. Mensen met veel ervaring die je kunnen adviseren wat bij je past.
Pullmanter: 90% spaans. Oudere schepen, shows in het spaans, omroepen in het spaans.
Aidia: zelfde als bovenstaand, maar dan in het Duits
MSC: Heb je in 4 en 5 sterren resorts in de Caribbean gezeten? Dan zou ik nog eens nadenken over MSC. Erg italiaans georienteerd. In september luidruchtige groepen Italianen aan boord. Kinderen reizen gratis dus je struikelt over de kinderen, vooral in september!!
Costa: Italiaans georienteerd. Shows in het Italiaans
Ik heb zelf gevaren met Princess, Royall Caribbean, Carnival, MSC, HAL, Celebrity, Pullmanter en Costa.
Dertigers die houden van vertier horen naar mijn mening thuis bij Carnival, Royal Caribbean en Princess (afhankelijk van route en schip)
Lowcost airlines????!!! Vlieg een dag eerder dan de cruise! Goedkoop is duurkoop!
Lowcost airlines staan bekend om vertragingen en verloren bagage. Geen leuk begin van je (vooral 1e) cruise wanneer je koffers een paar havens later aan boord komen of dat je het schip mist de eerste dag.
Succes,
Evelien