hulp gevraagd 1e cruise Midd.zee

• math

Hallo Frans

Ben even benieuwd naar het boeken in het buitenland. Waar Duitsland ?

(wij boeken veel vluchten intercontinentaal via duitsland b.v Australie.)

Het boeken van b.v.een Alaska cruise via Amerika is toch niet toegestaan ?

of wel? Heb dit via via gehoord.

Deze zijn meestal goedkoper i.v.m. dollar.

Vanuit duitsland hebben we goede ervaringen. (we gaan eind april vanuit Frankfurt een 4 weken trekken door west canada en dan een week cruisen met celebrity naar Alaska)

Groeten uit Sittard !!!!!!!

Math

• frans leclaire

Hallo steson ,

steson ik had verteld dat de costa cruise uit ancona vertrekt maar dat ik dit niet zeker wist, ik heb dit even nagekeken het moet triest zijn.

wat ik ook even heb nagekeken is dat de costa classica daar vertrekt richting griekenland en wel op 7-9-2008.

groeten Frans

• frans leclaire

Hallo Math,

Wat betrefd boeken in het buitenland weet ik niet in hoeverre dit mogelijk is voor alaska.

Wij gaan in april een cruise maken met vertrek Miami vervolgens honduras,costa rica ,colombia vervolgens panamakanaal ,mexico, san francisco ,victoria om te eindigen in vancouver.

Deze cruise hebben we geboekt in Amerika dit was geen probleem.

Dat wij in amerika hebben geboekt is voor ons de eertse keer tot nu toe verloopt alles goed we hebben deze week de tickets gekregen(via internet)

verder is het natuurlijk afwachten.

met vriendelijke groet,

Frans

• Ada

Voor Steson, ik zou zeggen maak het je zelf niet te moeilijk voor de 1e keer. Boek gewoon in NL, daarna kan je beoordelen of je het leuk vindt en je altijd verder verdiepen in “buitenlandse” mogelijkheden.

Ik heb ook vaker in de USA geboekt (vooral in de tijd dat de US$ een goede koers had/heeft). Het enige risico dat je loopt is dat tussentijds de koers ingrijpend veranderd (hoger of lager).

Je kunt overigens niet alle cruises in het buitenland lopen, je loopt een klein risico als de rederij een eigen kantoor in NL heeft dat boekingen van nederlandse passagiers via een nederlands buro gemaakt moeten worden. Sommige amerikaanse reisburos wijzen je erop. .

• Steson

Ik geloof dat ik het inderdaad even bij NL laat v.w.b. het boeken. Maar in USA boeken klinkt erg aantrekkelijk als de Euro/Dollar op ruim 1,50 blijft staan !!

Zijn de prijzen aan boord van een cruise ook in Dollars ?

Ben ook al naar Pullmantour aan het kijken voor het All-In concept, maar daar kan ik niets over vinden nog op de NL-sites…..

Frans, bedankt voor de moeite !! 7 september is perfect !

• marij

als 30 + en houden van vertier en gezelligheid zou ik toch zeker carnival niet vergeten te noemen als mogelijkheid , die varen komend seizoen met 2 boten in het middelandse zee gebied .

wij hebben vorig jaar een middelandse zee cruise gedaan met de freedom en het was in 1 woord geweldig. en die kan je gewoon bij carnival zelf boeken die hier in nederland een afdeling hebben kijk eens op hun site..

http://www.carnivalholland.com/

als wij gaan word het voor ons weer carnival maar dat is ieder zijn eigen smaak.

ze hebben ook 2 formal nights waar je in het pak mag ( niet verplicht wel gewenst)maar je mag gerust met je jeans en een nette blouse aan het gewone diner verschijnen.die andere dagen. elke avond volop mooie shows in een theater waar 1800 personen gaan. we hebben zelfs een avond john cleese gehad, heel erg leuk.

vaak toch wat jonger volk op het schip. en echt geen ordinare amerikanen zoals ik hier wel eens lees.

voor ons was het geweldig carnival…ik vind het jammer dat die vergeten worden door sommige mensen.( ada noemde ze wel by the way)

dus ik zou ook zeker een kijkje bij hun nemen.

mvgr marij

• Arnold

Hallo steson

Ga eens kijken naar Aida Cruises heb er zelf goede ervaring mee

Zijn ongeveer 90% duits (ik kan je vertellen en stuk gezelliger dan Amerikanen)

En onder het eten is fris bier en wijn gratis

bij Lopend bufet en Bediend eten

en luxe eten tegen meerprijs van rond de 20 euries pp (zeker de moeite waard)

En avond's is het erg gezellig aan boord meeste mensen tussen de 30 en 40 jaar soms lijkt het de oktober feesten wel

Oja en geen fooi hoef je te betalen, alleen 15% provisie voor je drankjes maar dat is bij elke rederij

En als je niet zo tijd gebonden bent gewoon de aanbiedingen pakken

vorige maand nog weg geweest door en advententie in de telegraaf totaal 1200 euries 2 personen voor 2 weken hoezo buitenland goedkoop boeken ik vond het geen geld en dat was met MSC

Gewoon boeken wat jullie goed lijkt is het beste

En eenmaal op cruise geweest is nooit meer iets anders

Arnold

• Steson

Ik krijg echt zeer goede tips van iedereen, bedankt hiervoor !!

Zo'n laatste moment aanbieding klinkt inderdaad zeer aantrekkelijk, en als er geen aanbiedingen zijn, is er altijd nog wel iets anders te boeken…..

Zit alleen een beetje met het aanmeren elke dag in een andere plaats. Ik neem aan dat je niet verplicht bent om van boord te gaan ?? Ik bedoel: Kusadasi heb ik bijv. allang gezien…… En als je van boord gaat, dan is het zeker ook op eigen houtje? En excursies kunnen ook aan boord geboekt worden? Die lijken me trouwens best prijzig.

Ik vind cruisen zowiezo best prijzig van wat ik zie, maar wel heel gaaf !

Heb er al wel heel veel zin in. Nu nog het juiste schip met een mooie route vinden……

• Ada

Cruisen is eigenlijk niet zo heel duur. Vergeet niet dat je ook het transport hebt (al de cruise-dagen van haven naar haven) en natuurlijk alle maaltijden, amusement e.d. in een hut met eigen faciliteiten.

Als je dat omrekent valt het echt nog wel mee.

Excursies zijn meestal vrij duur, maar niets let je om het zelf te doen. In veel havens lig je dichtbij het centrum, loopafstand of per taxi. Vaak zal je mede-reizigers ontmoeten die best met je een taxi willen delen.

Ga je verder weg (bijv. per huurauto), zorg dan wel voor een ruime marge om op tijd terug te zijn, er wordt niet op je gewacht. (Wel als je een excursie aan boord geboekt hebt). Soms kan je excursies al via Internet tevoren boeken als je iets graag wilt bezoeken/doen.

Je hoeft nooit van boord te gaan (heb ik ergens bovenin al geschreven), je kunt gewoon aan het zwembad blijven, (lekker rustig) eten aan boord e.d.

Voordeel van een last-minute: meestal goedkoper. Nadeel: je kunt zelden zelf de ligging van je hut bepalen, dus eindig meestal voor- of achterin op het schip.Je moet ook afwachten of juist die route in de aanbieding komt die je wilt doen.

• Evelien

Hallo,

Ik heb zelf jaren voor een touroperator in de USA gewerkt. Het is niet zo dat het altijd goedkoper is. Telkens vergissen mensen zich daarin.

Een ander iets wat men vergeet, wanneer men in het buitenland boekt ben je vaak niet aangesloten bij een ANVR. Indien er iets gebeurd, ben je dus al je geld kwijt!!

Ik adviseer toch echt om naar een cruiseoperator te gaan in NL. Hoor goede verhalen van Cruise Travel. Mensen met veel ervaring die je kunnen adviseren wat bij je past.

Pullmanter: 90% spaans. Oudere schepen, shows in het spaans, omroepen in het spaans.

Aidia: zelfde als bovenstaand, maar dan in het Duits

MSC: Heb je in 4 en 5 sterren resorts in de Caribbean gezeten? Dan zou ik nog eens nadenken over MSC. Erg italiaans georienteerd. In september luidruchtige groepen Italianen aan boord. Kinderen reizen gratis dus je struikelt over de kinderen, vooral in september!!

Costa: Italiaans georienteerd. Shows in het Italiaans

Ik heb zelf gevaren met Princess, Royall Caribbean, Carnival, MSC, HAL, Celebrity, Pullmanter en Costa.

Dertigers die houden van vertier horen naar mijn mening thuis bij Carnival, Royal Caribbean en Princess (afhankelijk van route en schip)

Lowcost airlines????!!! Vlieg een dag eerder dan de cruise! Goedkoop is duurkoop!

Lowcost airlines staan bekend om vertragingen en verloren bagage. Geen leuk begin van je (vooral 1e) cruise wanneer je koffers een paar havens later aan boord komen of dat je het schip mist de eerste dag.

Succes,

Evelien