hulp gevraagd 1e cruise Midd.zee

• Ada

Ik ben het met Evelien eens, alleen niet helemaal over geld kwijt zijn als er iets gebeurd als je in de USA boekt.

De betalingen lopen nl. wel via de reisagent, maar worden door de rederij van je creditcard afgeschreven. Dus de betalingen blijven niet bij een agent (zoals in NL).

Uiteraard loop je wel een risico met de hogere of lagere wisselkoers als je lang tevoren boekt.

Inderdaad vliegen wij altijd minstens 1 dag eerder naar de bestemming.

• Steson

We hebben idd 5-sterren resorts bezocht in de Caribbean. Dat is dus onze uitdaging: zo luxe mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. En tot nu toe heel erg goed gelukt !!

Wat wij dus niet willen zijn grote groepen kinderen aan boord !!! Krijg dan een Turkije -gevoel met een buggy-alert van minstens 30 buggy's bij het restaurant om 20:00 uur……

De drie die je noemt voor dertigers spreken mij idd het meeste aan. Ik denk dat ik maar gericht hier op ga zoeken. Kijk, dat filtert al aardig zo.

En voor wat betreft het boeken, ik boek toch maar bij mijn reisburo in NL, omdat ik standaard dan 5% korting krijg. En dat is helemaal een voordeel als je 3 weken naar een 5-sterren resort ga, of een wat duurdere korte vakantie, zoals een cruise…..

• marij

misschien een ideetje voor een beter turkije gevoel. als je dat nog eens wilt doen.

wij hebben voor juli een weekje turkije geboekt in een super de luxe 5 ***** resort. in een heel klein plaatsje waar het toerisme een heel stuk minder is als in de grote plaatsen. het staat in de top 3 van beste hotels in turkije. en nou komt ie…….. :-)

je mag er alleen veblijven als je 16 jaar of ouder bent. dus zelfs in het hoogseizoen geen hordes kids om je heen ( heb geen hekel aan kids hoor).

en iedereen is er heel lovend over op vekantiereiswijzer, er staat geen negatieve ervaring op, vooral over de rust en mooie stranden( die ik in turkije ook nog niet heb gezien) dus we zullen eens kijken of het iets is.

transfer vanaf dalaman maar 15 minuten, dat sprak ons ook erg aan. vaak in turkije moet je nog uren in de bus zitten :-(

marij

• Frie

Hoi Marij laat eens weten hoe het allemaal verlopen is daar in Turkije, ik ben ook geïnteresseerd ( naam en plaats van het hotel + excursiemogelijkheden)Groetjes van Frie

• haco

In al deze berichten mis ik Aida Cruises. Uitstekende rederij. Geen formele avonden, geen fooien, wijn,bier,frisdrank bij het avond eten gratis. Uitstekend eigen Aida vervoer bij te boeken naar en van het schip vanaf vele Duitse luchthavens zoals bv. Munster,Dusseldorf incl. transfers.Vooral de nieuwe schepen zijn fraai ingericht. Voor alle duidelijkheid bezit geen aandelen in Aida, of wordt anderszins gepusht.

gr.

haco - www.nedcruise.info

• honing

Sunsetcruises.

Goed, goedkoop, all in, en het grote voordeel…In verhouding wat kleinere schepen.

Met 2000 man op een schip is geen pretje

Heel veel cruise plezier

Aafke

• sunnysky

Beste Aafke!

Met 2000 man op een schip is geen pretje!? Wat bedoelt u hiermee. Slechte ervaring gehad? Vertel.

Benieuwd naar uw reactie,

groeten van Sunnysky