middelandsezee cruise

• Brigit

Wij willen in Mei 2009 met de kinderen (12, 9 en 6 jaar) een cruise maken over de middelandsezee.

Zijn er mensen die misschien tips hebben of mensen met kinderen die ook zo'n cruise hebben gemaakt?

Alles is welkom.

• f.leclaire

Hallo Brigit,

Ik weet niet of jullie al eens een cruise gemaakt hebben met of zonder kinderen.

Wij hebben een dochter van nu bijna 14.

Wij zijn gaan cruisen toen onze dochter 8 jaar was en wij moeten zeggen het bevalt uitstekend wij willen niet meer anders.

Maar natuurlijk is de vraag wat willen jullie?

hiermee bedoel ik welke cruiseline en waar in de middelandse zee.

ook onze dochter vind het schitterend.

indien jullie meer info willen ben ik natuurlijk bereid deze te geven,

Groeten,

Frans

• Brigit

Hoi Frans,

Nee, wij hebben nog nooit een cruise gemaakt maar zijn in Mei 12,5 jaar getrouwd en wilden dit graag met de kinderen gaan doen.

Liefst Italie en Griekenland.

Ik weet alleen niet bij welke maatschappij.

Het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, vandaar deze oproep.

Groetjes, brigit

• marij

hoi brigit.

wij hebben vorig jaar gecruist met carnival we hadden een route italie griekenland en turkije.

de cruise was met de freedom en we hebben ervan genoten.

er zaten echt veel kids aan boord en er werd van alles voor hun gedaan.

en het was een heel mooie route.

1 Rome (Civitavecchia), Italië - 19.00

2 Napels, Italië 07.00 18.00

3 Op zee - -

4 Rhodos, Griekenland 11.00 18.00 ( dit is nu vervangen door marmaris turkije)

5 Izmir, Turkije 09.00 16.00

6 Istanbul, Turkije 09.00 20.00

7 Op zee - -

8 Athene, Griekenland 06.00 17.00

9 Katakolon, Griekenland 08.00 15.00

10 Op zee - -

11 Livorno, Italië 07.00 19.00

12 Civitavecchia (Rome), Italië* 06.00 -

13 Civitavecchia (Rome), Italië

wij vinden carnival helemaal geweldig maar daar zijn de meningen over verdeeld.

zo heb je veel mensen met allemaal hun eigen smaak ook op dit gebied.

ik vind het zeker een aanrader. mijn dochter van toen 18 vond het helemaal geweldig we hadden ook 2 jongens bij van 16 en 18 idem dito.

groetjes marij

• f.leclaire

Hallo Brigit,

Op de eerste plaats vinden wij cruisen gewoon geweldig,zeker voor de eerste keer er komen zoveel nieuwe dingen op je af.

Maar wat misschien natuurlijk ook belangrijk is,is natuurlijk de prijs.

En hoelang willen juliie gaan.

Natuurlijk over iedere cruise line is de mening verdeeld dat gaf Marij ook aan.

En dit geld natuurlijk ook voor de reis naar de haven toe.

Als jullie willen cruisen met regant( seven seas) of seaborn dan zal het aanzienlijk prijziger worden als b.v. met costa of msc.

Groeten Frans,

Maastricht

• marij

om een idee te geven van de prijs van carnival.

wij hebben in juli gecruist dus hoogseizoen.

we zijn 13 dagen wegeweest en betaalden 1300 euro pp

hier zat bij in de fooien ( toch 130 $ ) de vlucht naar rome en havengelden.

dus duur vond ik dit zeker niet.

we hebben het gewoon geboekt bij carnival zelf hier in nederland.

hopenlijk kan je hier iets mee.

groetjes marij

• f.leclaire

Hallo Marij,

Om even nieuwschierig te zijn wat was de prijs voor de kinderen,als ik vragen mag?en de transfers?

groeten ,

Frans

• marij

hoi frans

ik vind niet dat je het over kinderen hebt als ze 18 jaar zijn.

die hebben dan ook hetzelfde betaald omdat ze een eigen hut hadden.

maar goed die van 16 betaalde een kleine 1000 euro die lag bij die 2 andere in de hut.

transfer hadden we zelf geregeld een prive taxi busje die ons in rome op stond te wachten met een bordje met de naam wat perfect was. we waren met een gezelschap van 9 personen en betaalde 220 euro dus een 25 euro per persoon.

het is toch een uurje rijden naar de haven. terwijl de mensen die bij carnival transfer hadden toch wel 2 uurtjes hebben moeten wachten op een paar vluchten zaten wij al lang en breed aan het welkomsbuffet :-)

bij hun hadden we trouwens ook een excursie rome geboekt op de een na laatste dag van de cruise, een hele dag een airco busje ter beschikking met 9 man waar 14 personen in konden, we konden zien wat we zelf wilden we werden er heen gereden voor de deur afgezet .

en belde de man op als we gehaald moesten worden en hij stond voor de deur van waar we waren weer klaar om ons op te pikken.

dit koste 500 euro dat is 55 euro per persoon voor een hele dag excursies door rome.

ik vond het voor het hoogseizoen echt betaalbaar het is toch 12 dagen cruisen …..als ik 2 weken in een luxe resort ergens in spanje of zelfs turkije vertoef ben ik bijna hetzelfde kwijt.

marij

• f.leclaire

Hallo marij,

Natuurlijk heb je gelijk dat je het niet over kinderen hebt als ze 18 jaar zijn.

Maar Brigit vroeg ook hoe gaat het met kinderenen deze zijn 12,9 en 6 vandaar dat ik sprak over kinderen,en dan hebben we het ergens anders over. jullie waren met bijne allemaal volwassenen. maar ik weet niet of deze mevrouw ze een eigen cabine/hut wil hebben voor de kinderen.

Ook wat betrefd transfer natuurlijk hebben jullie dat goed geregeld maar jullie waren ook een familie en dan delen perfect.

Groeten Frans

• marij

met 3 kids zal dat toch een eigen hut worden denk ik met een tussendeur misschien.

in de gewone hutten is volgens mij maximaal 4 personen en dan vind ik de hutten echt wel krap om met 4 personen daar op te vertoeven.

gr marij