advies msc cruises

• marij

hoi henk ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ook op carnival de meeste toch wel echt heeeeeeeeeel netjes gekleed gaan met de formele avonden.

dames veel lang , heren veel smokings of mooie pakken. en natuurlijk zijn er uitzonderingen maar het merendeel was toch wel super netjes gekleed en absoluut niet rommelig.

en ik denk dat het op de HAL hetzelfde zal zijn in ieder geval.

bij carnival kan je dan gewoon naar het buffet gaan als je dat liever niet wil.

en ook de andere niet formele avonden zijn de meeste mensen toch wel netjes gekleed in het restaurant is onze ervaring. een korte broek kom je er absoluut niet tegen.

marij

• Ine

Bij HAL zie je inderdaad op de formele avonden genoeg smokings en lange avondkleding. (Vaak ook bijv. dezelfde rok met een ander topje e.d., een slimme oplossing.

Vrienden die op de Armonia vaarden, hadden eerder op de Amsterdam van HAL gevaren. Misschien waren ze niet goed voorgelicht over de verschillen, maar ze waren best teleurgesteld in MSC.

Zij wilden 's avonds na uitvaren van Amsterdam (en onderweg en bij de sluis zwaaien naar vrienden e.d.) naar het buffet om te ontdekken dat dat er niet was….

Met veel pijn en moeite konden ze nog wat eten krijgen.

Over het algemeen waren zij wat teleurgesteld in veel zaken, service, vriendelijkheid van de crew. Op die cruise was een ruime meerderheid italiaans, er werd nauwelijks engels gesproken.

• daan

hallo allemaal

ik heb er toch al spijt van dat ik deze reis heb geboekt.

wij willen gewoon s 'avonds gewoon naar buffet restaurant gaan zodat we zelf kunnen pakken wat we willen.

en al helemaal raar dat ze niet de heledag koffie/thee schenken

met vriendelijke groet daan spaanderman

• frans

Hallo Daan,

Wat betrefd de gala kleding is dit 1 á 2 maal tijdens de cruise ,bij ncl was dit helemaal niet.

De andere avonden is gewoon netjes gekleed,in de scheepskrant staat het kledingadvies voor de avond b.v. casual of gala enz.

Er zal natuurlijk een verschil zijn met hal ,maar ook qua prijskaartje.

Ik heb gelezen dat Daan met kinderen gaat ,kijk bji msc zijn kinderen t/m 17 jaar gratis denk hier ook eens aan .

msc hanteerd ook geen 15% drankentoeslag.

en natuurlijk als ik iets wil zoeken om te “slaan” vind ik iets.

Het nadeel van ncl en rcc vind ik dat alles in het engels is tijdens de shows er word geen enkele moeite gedaan om ook maar iets in het Frans of Duits te doen cq uitteleggen.

Wat betrefd het eten in buffet vorm dit zal ik nog even opzoeken in een scheepskrant.

Ook de prijzen aan boord van msc zijn een stuk lager als bij de andere rederijen.

En laten we eerlijk zijn …wie schreef er laatst dat ze bij hal ook al aan het bezuinigen zijn , dat het iets minder werd?

Daan een plezierige cruise.

greeeetz frans

• marij

misschien kan je hem nog omboeken naar een van de andere cruises waar je wel een buffet hebt ( de meeste).

ga samen met de gene waar je geboekt hebt om de tafel zitten misschien komen jullie samen tot een tevreden oplossing.

suc6 marij

• marij

tja zo zie je maar wat de een een nadeel vind vind de andere prettig.

voor mij hoeft dat duits en frans niet.

ik zelf kies graag voor een schip dat georienteerd is op amerikanen dus logisch dat de hoofdtaal engels is.

msc is toch italiaans? daar zou ik dus minder trek in hebben heel de dag dat italiaans om je heen waar ik dus geen bal van versta.

maar dat is ieder zijn eigen smaak en dat respecteer ik natuurlijk.

ik vind trouwens de prijskaartjes tegenwoordig niet zo veel verschillen hoor ze komen steeds dichter naar elkaar toe. vooral nu de amerikanen het massaal af laten weten heb je echt heel scherpe aanbiedingen.

voor 2 weekjes in het hoogseizoen turkije all incl . zit je ook op een leuke cruise.

dus ja ik weet dan wel wat ik zou kiezen :-).

maar je moet gewoon heel goed zoeken overal, en niet met de eerste de beste in zee gaan.

en leg die ene aanbieding eens bij een andere aanbieder neer ,zo krijg je al gauw dat de andere zijn prijs ook naar beneden bijstelt.

vragen kan altijd het levert je vaak een upgrade op of een korting.

marij

• frans

Hallo,

Wat betrefd het uitzoeken van prijzen …nou daar weet ik het een en ander wel van .

Ik zelf ga nu in het hoogseizoen met 2 volwassen en een dochter van 14 een 8 daagse cruise maken incl.taxen van Kiel naar st.Petersburg (Stockholm Kopenhagen Talinn) Cat 3 binnenhut totaal prijs voor ons allemaal 1585 euro vertrek 26-7.

Indien goedkoper laat het even weten,ben erg geintresseerd.

p.s.

Daan heb je al eens een cruise gemaakt?

Nou ik weet zeker dat je er van gaat genieten ,en natuurlijk er zijn altijd betere cruises,(net als auto's een austin martin is beter dan een mercedes)

Ook voor de kinderen is dit denk ik een goede keuze kijk eens wat er geschreven word in januari over hal.

Groeten Frans

• daan

hallo frans

dus het komt er op neer dus dat de buffet restaurant niet geopend is savonds

en ja ik heb zeker een cruise gemaakt

met de jewel of the seas dat is ons zeker bevallen frans schreef:

ik heb gemaild met het reisburo en die zeggen degelijk dat het buffet restaurant open is.

>

> Hallo,

>

> Wat betrefd het uitzoeken van prijzen …nou daar weet ik het

> een en ander wel van .

>

> Ik zelf ga nu in het hoogseizoen met 2 volwassen en een

> dochter van 14 een 8 daagse cruise maken incl.taxen van Kiel

> naar st.Petersburg (Stockholm Kopenhagen Talinn) Cat 3

> binnenhut totaal prijs voor ons allemaal 1585 euro vertrek

> 26-7.

>

> Indien goedkoper laat het even weten,ben erg geintresseerd.

>

> p.s.

>

>

> Daan heb je al eens een cruise gemaakt?

>

> Nou ik weet zeker dat je er van gaat genieten ,en natuurlijk

> er zijn altijd betere cruises,(net als auto's een austin

> martin is beter dan een mercedes)

> Ook voor de kinderen is dit denk ik een goede keuze kijk eens

> wat er geschreven word in januari over hal.

>

> Groeten Frans

• Henk_Lo

Wellicht was ik niet geheel duidelijk, maar ik bedoelde te zeggen dat MSC ‘gewoon netjes en wat rommelig’ was. Niet de andere genoemde rederijen, zoals in de vervolg van het draadje wel te lezen is.

Groet,

Henk_Lo.

• Ada

Daan om alles zeker te weten (en helaas weten de reisburo's echt lang niet alle deatils), neem kontakt op met MSC in Hoofddorp.

General Sales Agent

MSC Cruises Netherlands

Kruisweg 825-A

2132 NG Hoofddorp

The Netherlands

Het reisburo kan je zeker een telefoonnummer geven.