advies msc cruises

• marij

hoi frans wij gaan 11 augustus ook hoogseizoen want de bouwvak begint in het zuiden des lands pas op 2 augustus dit jaar.

met 3 volwassen onze dochter is 20 jaar.

wij gaan 12 dagen cruisen met de HAL met de ms rotterdam., vanaf copenhagen naar talin dan sintspetersburg en dan alle scandinavische landen. en we eindigen in rotterdam.

met de vlucht naar copenhagen erbij en alle taxes en havengelden ….alleen de fooien aan boord dus niet. voor 3 personen betalen wij 2400 euro.

een weekje 5 sterren resort in turkije is net zo duur en wij zijn twee weken weg nu.

en hebben dan een prachtige reis gemaakt ( hoop ik) en als je de prijs dan tegen mensen verteld geloven ze hun ogen niet. dan denken ze dat je een reis maakt van 10.000 euro.

en je leest idd wel eens iets over hal omdat ze gewoon minder zijn geworden als de vaste mensen gewend zijn. maar nog steeds een mooie cruisemaatschappij met heel veel vaste reizigers en dat is denk ik niet voor niets.

wij zijn met carnival geweest naar de middelandse zee en dat vonden we ook helemaal geweldig terwijl je hier ook niet veel goed over carnival leest. en hier bijna nooit mensen zullen aanraden om met carnival te reizen.ik kan je vertellen dat wij een top tijd hebben gehad en een prachtig mooie reis hebben gemaakt met hun dus wat mij betreft is carnival ook zeker OK.

maar er zijn altijd wel eens momenten waarvan je denkt dit vind ik niks.

en soms kan er wel eens iets helemaal in het water vallen. dat kan bij alles dan gaat ook echt alles mis.

ik denk dat bijna elke cruise wel zijn mindere momenten heeft. maar ook zeker zijn heel goede.

en idd als je met kids reist moet je zekerl iets zoeken wat ook zeker voor kids geschikt is . maar in de hoogseizoen periode kom je ze zeker overal wel wat meer kids tegen.

wat je ook kiest ik denk dat cruisen altijd geweldig is …. en een ieder heeft zijn voorkeuren….. en dat mag gelukkig.

marij

• marij

begrepen henk ;-)

marij

• frans

Hallo Matij,

Inderdaad dat is ook goedkoop,mag ik weten waar je deze geboekt hebt?en wanneer?

met vriendelijke groet,

Frans

• daan

hallo allemaal

msc cruise is genomineerd voor slechtse cruie rederij

je kan het verder lezen op http://www.news.com.au/travel/story/0,28318,25027146-5014090,00.html (engels)

met vriendelijke groet

daan

• marij

hoi frans

dit is de route je kan hem ook andersom doen ervoor of erna.

Dag 1 Kopenhagen, Denemarken 17.00

Dag 2 Op zee

Dag 3 Tallinn, Estland 10.00 18.00

Dag 4 St. Petersburg, Rusland 08.00

Dag 5 St. Petersburg, Rusland 18.00

Dag 6 Helsinki, Finland 06.00 17.00

Dag 7 Stockholm, Zweden 08.00 17.00

Dag 8 Op zee

Dag 9 Berlijn (Warnemunde), Duitsland 06.00 23.00

Dag 10 Arhus, Denemarken 10.00 16.00

Dag 11 Oslo, Noorwegen 08.00 18.00

Dag 12 Op zee

Dag 13 Rotterdam

geboekt bij cruisefactory ongeveer 4 weken geleden ….maar je kon hem ook rechtsstreeks bij HAL boeken maar dat was dezelfde prijs.

bij cruisefactory kregen we vaste klanten korting zodat we daar toch goedkoper uit waren.

een vriendin van me heeft hem vorige week geboekt maar dan vertrek eind juli.

ik moet ook zeggen dat ik over de informatie bij cruisefactory heel erg tevreden was echt alles werd verteld en uitgelegd niks was te veel .

marij

• miranda

hallo

heeft er iemand ervaring met cruisen op de msc opera met kids ? wij gaan 23 juli 2011 met mijn zoon van 13 jaar is er veel te doen voor de kids?

een gamehal maar is het de moeite of alles tegen extra betaling of is er iets met playstions of wii voor de kids ofzo ? en komen er veel kinderen op deze cruise?

gaarne hoor ik van iemand groetjesss miranda

• HenkLo

Zeg maar game-halletje, want is niet groot. Een paar apparaten, maar geen Wii.

In de vakantie-tijd zijn er altijd (veel) meer kinderen aan boord.

Er is een animatie-team voor diverse leeftijden.

De Opera is -afgezet tegen nieuwere schepen- al weer een kleintje met minder faciliteiten, maar wel gezellig.

HenkLo.

• Marja

Hallo,

Wie kan mij vertellen of het slim is een dranken pakket vooraf te kopen. Wij gaan n.l. 20-04-2011 van Santos naar Amsterdam cruisen met de MSC Opera. Dit jaar hebben wij de oversteek met de Sinfonia van Z-Afrika naar Genua gemaakt. Daarbij viel ons op dat de wijn prijs erg mee viel. Dagelijks waren er leuke aanbiedingen. Wij hadden tijdens diner een wijnpakket, maar waren niet echt goedkoper uit door de dagaanbiedingen. Misschien komt de aantrekkelijke prijs voort uit het feit dat Z-Afrika heerlijke wijn levert? Nu vanuit Brazilie, wat niet een wijnland is, daarom een verschil van prijs? Daarom mijn vraag of het verstandig is vooraf een pakket te kopen. En dan heb ik het over de “Cheers” aan bieding van MSC.

Hoor graag ervaringen!

Gr. Marja.

• Tina

Heb je nog tips voor ons over de cruise van Genua naar Kaapstad?

Wij vertrekken a.s. zaterdag al, dus het is wel kort dag

• Emma

Wij gaan met de M S C.Opera naar de Noorse Fjorden .Is het centrum van de steden Oslo-Stavanger-Flam-Bergen en Southhampton op loopafstand van de ligplaats van het schip?