msc splendida

• ADRIAAN

hoi,

wij hebben van 17 augustus tm 24 augustus een rond trip gemaakt op de middellandse zee. start en eindstation Barcelona.

een geweldige reis, ervaring. Fantastisch schip. Mega groot, met veel aktiviteiten. Eten was uitstekend, bediening super, alles en iedereen in het teken om de gasten het volledig tot de zin te maken. Veelal s avonds en s nachts varen. overdag exercusies, oa Tunis en Rome. Kortom een aanrader !!!!

• Leon

Wij gaan 28 spetember exact dezelfde cruise maken. Heb je nog tips? Hebben jullie de excursies met MSC gedaan of zelf georganiseerd?

• gwen

Hallo Leon,

Wij hebben die zelfde cruise gemaakt.

Mooi schip, mooie grote kamers.

Persoonlijk vond ik te veel Italianen….

Alle excursies hebben we zelf gedaan. Niet via de boot, veel te duur.

Alleen Marseille is er een shuttle bus vanaf de boot à €10 p.p.

De rest zelf gedaan, heel goed te doen.

Als je iets specifieks wilt weten hoor/lees ik het wel.

Gwen

• Leon Broere

Hoi Gwen,

bedankt voor je reactie.

Ik ben met name benieuwd naar de excursies in Tunis en Rome. Hoe heb je dat zelf geregeld?

Staan er in Tunis taxies klaar? Kun die daar met 4 pers. in (ik las ergens dat er maar 3 zijn toegestaan). Accepteren ze euro's?

En Rome hoe ben je daar naar toegegaan?

mvrgr

Leon

• Thera

Hoi Leon

Je hebt bij de MSC Gratis de transfer naar het centrum en van daaruit kun je de trein nemen naar Rome

Je zit ongeveer een uur in de trein kosten 9 euro

Leuk om te doen is de Hop on-Hop off bus ,je kan overal uitstappen en ook weer instappen

In Tunis kom de de poort bijna niet uit zoveel taxie chauffeurs maar spreek een goede prijs af en voor 4 personen is echt geen probleem

Verder worden daar ook excusies aangeboden waarmee je goedkoop een trip kan maken

Wil je meer weten kijk dan even bij www.nedcruise.info.nl daar heb ik veel verslagen staan en ook van andere

groetjes Thera

• gwen

Hallo Leon,

Tunis staan inderdaad allamal taxi's buiten en er staan afgesproken prijzen bij, in euro's.

Maar…. wij moesten 10 euro extra betalen voor de airco.

Wij hebben de grote toer genomen, carthago, lokaal toeristen dorpje en de bazaar. (60 euro)

De bazaar hebben we nooit gezien, aangezien hij vrij ver parkeerde en toen een gids wist die ons naar een familiezaakje bracht! Wilden we helemaal niet, maar je kent de weg niet etc.

Je bent vrij kort in Tunis.

Rome is inderdaad heel goed te doen met de trein.

Je kan het kaartje kopen bij de kranten kiosk in het station.

Kan je door naar Rome Termini (centraal station) of Rome st Pietro, dicht bij het Vaticaan.

Je trein kaartje is ook geldig voor al het openvbaar vervoer.

Veel plezier

Gwen

• VANNITSEM

HALLO WIJ VERTREKKEN DE 28 STE VAN UIT SPANJA DE UITSTAPPEN IS DAT TE DOEN EN IS HET DUUR OP HET SCHIP .EN IS HET TE DOEN VOOR HET ETEN OP HET SCHIP ZIJN ER WACHT RIJEN.DANK U ALVAST

• toos

Hallo!

Ja ik ben er op geweest van 01/08 tot 08/08. Het was een super vakantie. Zeker aan te raden.

Groetjes.

• Peter

Het station is nog geen 10 min. lopen en in het station koop je bij de krantenkiosk een kaartje genaamd “BIRK”. Kosten € 9,00 p.p. is geldig voor retour Rome en onbeperkt metro en bus in Rome zelf.

Eerste stop in Rome is `del Pierro` dit is het Vaticaan.

Daarna het plein aflopen, straat door lopen en in de metro stappen.

Als je alles gezien hebt is de kortste weg terug naar de boot via het Centraal station (Roma Termini).

Veel plezier.

Peter