Waar kan ik het beste een cruise boeken?

• Cruise

Beste cruisers,

Leuk prikbord!

Wij willen in september voor de 3de keer gaan cruisen (in de caribbean). Nu zagen wij op diverse sites verschillende prijzen. Heeft iemand tips waar wij het beste kunnen boeken? Klopt het dat het via Amerika goedkoper is en dat je kan onderhandelen over de prijs? De cruise die we op het oog hadden is opeens een stuk duurder geworden. Kan je beter ver van te voren boeken of last minute?

Dank alvast voor reacties!

Groetjes

• cruiser

Hallo ,

Mag ik weten om wat voor een cruise het gaat ,en met welk schip en datum?

Dan wil ik wel eens even zoeken ,misschien kan ik u een tip geven.

groeten,

Cruiser

• Ada

Sommige cruises zijn inderdaad goedkoper in de USA, maar je bent altijd afhankelijk van de ontwikkeling van de US$/Euro keors.

Bovendien moet je dan zelf de vliegtickets en eventuele transfers regelen.

Bovendien accepteren sommige rederijen geen boekingen van nederlanders via de USA. (Vaak bij HAL en Princess).

Een lastminute is altijd een kleine gok. Het schip kan inmiddels volzitten, of je krijgt misschien een hut op een ongunstiger plaats (helemaal voorin bijv.) Het kan uiteraard ook goed uitpakken…

In NL kan je goed terecht bij cruisetravel of cruisefactory.

• Caro

In Amerika boeken kan goedkoper zijn inderdaad, maar gaat vaak wel lastiger.

Last minutes zouden een goed alternatief zijn. Vaak is een last minute bij een cruise al eerder een last minute, dan bij bijvoorbeeld een hotel. Kijk eens op www.cruiselastminute.nl of www.lastminutecruises.nl Dat zijn volgens mij de grotere sites in Nederland met last minute cruises.

• marij

heb je echt 1 reis op het oog dan zou ik niet wachten op een last minute,,,,

en wat is een lastminute…

je kan ook wachten op een aanbieding die er op het moment plenty zijn.

wij hebben in januari voor een mooie prijs de HAL geboekt en hebben hem alleen duurder zien worden….

ook hebben we met carnival anderhalf jaar voor vertrek geboekt voor een superprijs.

je moet je een beetje verdiepen in de prijzen en dan weet je zo of je een leuke deal kunt maken.

onderhandelen kan je altijd zelfs in nederland en absoluut op dit moment.

een upgrade of een korting krijg je vaak voor elkaar.

mocht je iets tegen komen in amerika leg het altijd neer hier in nederland bij 1 van de grote aanbieders. gegarendeerd dat ze iets met de prijs kunnen doen.

maar maakt het je niks uit welk schip en heb je wat weken speling dan zou je op een last minute kunnen aazen….

mijn voorkeur heeft het niet maar ieder zijn ding…

marij

• Cruise

Beste cruisers,

Dank voor jullie reacties! Het gaat om de Royal Caribbean Serenade of the seas, vertrek 3 oktober.

Groet

• Cruise

(ocean view)

• Sunnysky

Beste Cruise!

Goede keuze, de Serenade of the Seas is een prachtig Schip met heel veel glas en een schitterend Atrium.

Succes met boeken en ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken.

Groetjes,

Sunnysky

• cruiser

Hallo,

Ik heb even wat uitgezocht bij vacation

to go kost deze cruisevoor een binnenhut 772 euro buitencabine 983 euro en balkon cabine 1300 euro p.p cruise only.

bij cruise travel (volgens site 824 euro p.p. voor binnencabine)

Eerlijk gezegt zou ik voor dit prijsverschil ca. 50 euro in nederland boeken.

Daar ik relatie's heb met een reisburo (uiteraard met anvr en sgr dit kunt u kontroleren op de site van sgr en anvr) kan ik u

(trouwens dit geld voor iedereen) een korting aanbieden van 3% op de cruise (ex belastingen).

Dit geld voor boekingen bji o.a. amca, cruise travel, zeetours, msc cruises,costacruise,wt cruise,kuoni,carnivalcruise lines.

Deze korting geld ook voor strandvakantie's voor boekingen bij neckermann ,oad holland international landal greenparks van nood reizen, sky tours,q international. enz enz.

Voor meer info bij reisburo Floegel in Hoensbroek

tel. 045-5211527

Groeten Frans

en veel succes met boeken

• Jacq

Mijn ervaring is dat als je met een schip van Royal Caribbean een reis wilt maken je bij AMCA een goede prijs krijgt welke niet ver afwijkt van een tarief bij een amerikaanse agent.

AMCA moet je bellen en dan wordt er een dagprijs opgegeven, welke een paar dagen in optie/geldig blijft. Je zou een tarief op kunnen vragen in amerika bij Vacationstogo (is betrouwbaar) en dan besluiten bij wie je boekt.