carnival dream

• marijn

Wij doen een Middelandse Zee cruise met de Carnival Dream op 21 september.

Wij gaan per trein van Fiumicino airport naar Civitavecchia

met overstap in Trastevere.

Kan iemand mij vertellen of die kaartjes op voorhand online te boeken zijn.

Verder, is de frisdrank, koffie en thee inbegrepen op de Carnivalschepen?

• marij

hoi marijn dat van die kaartjes weet ik niet want wij hadden een taxi van te voren geboekt die ons gebracht heeft.

wel is op carnival schepen koffie thee en een soort ranja sapjes inbegrepen…smorgens bij ontbijt wel jus en appelsap en melk natuurlijk…. de gehele dag kan je ook onbeperkt softijsjes tappen op het lido bij 4 softijs automaten met allerlei toppings…heeeeeeeeeel lekker…(tu)

voor de frisdrank kan je een kaartje kopen die 2 jaar geleden $ 80 kosten voor 13 dagen onbeperkt frisdrank overal op het schip…bij het diner…bij de shows…echt overal…

groetjes marij

• margriet

Wij zijn in 2008 met de Carnival Freedom geweest. Daar is koffie en sapjes uit de automaten, water en thee gratis. Cola en andere frisdranken niet. Je had nog een aparte koffiebar met espresso en andere lekkere koffie daar moest je voor betalen. Wat betreft de trein

weet ik niet. Ik denk wel dat je ter plekke makkelijk een kaartje kan

kopen. Wij hadden een taxi. Met een beetje geluk zie je meer mensen op het vliegveld die naar het schip moeten. wij gingen terug met 8 personen en betaalden totaal 145 euro en dan delen. Dus even

rondvragen.

• Bernadette*

Koop gewoon kaartjes aan het loket. 9 euro p.p. Vanaf de bagageband ongeveer 10 minuten lopen naar het inpandige station.Staat heel duidelijk aangegeven.

Trasteverre :ongeveer 15 minuen wachten op perron.Klein stationnetje.

Stap in Civitacecchia uit ;eindpunt van dit boemeltreintje (leuke treinrit totaal ongeveer 1uur )en loop zo'n 5 minuten naar rechts,steek over en dan zie je de gratis havenbus shuttle die je voor het schip afzet.

De laatste keer met Princess stond er bij de uitgang van het vliegveld een grote kar van Princess+ personeel waar je je bagage gratis kon afgeven . Is helemaal goed gekomen!

Dat reist helemaal makkelijk per trein zonder koffers.

Neem in je handbagage iets van zwemspullen mee. Dan kan je ,zodra je ingechecked bent , al gebruik maken van de accomodatie. Het kan uren duren voordat je bagage in je hut is gearriveerd .

• marijn

Hoi

Bedankt voor jullie reacties.

Dat gaat helemaal goed komen.

Je kunt ook met een bus, maar ik vind het veel leuker

(en goedkoper) om alles zelf uit te pluizen.

m'n enigste zorg is, of het schip op tijd gereed is.

Vaart 21 sept nl voor de 1ste keer.

Bernadette, heb jij een cursus cruisekunde gedaan of zo.

Ik heb al zoveel reacties van jouw gelezen.

Nog een tip van mij.

Zoek veel dingen van tevoren uit, zoals busverbindeingen enzo

en zet ze op een memorystick.

• Bernadette*

Ha Ha Marijn! Nee hoor geen cursus gedaan , maar al zo'n 25 cruises gemaakt en op andere manieren bijna de hele wereld bereisd zowel heel lux als erg basic.

Alles (informatie) is via internet te achterhalen. Wanneer het geslaagd is schrijf ik het op in het fotoboek wat ik van iedere reis maak.Ik bewaar alle kaartjes, bonnetjes etc etc Je vergeet nl snel! Treinen , buslijnen etc veranderen niet.

En wat niet veel mensen doen is gebruik maken van kennis van anderen op de betreffende prikborden.Waarom zelf het wiel uitvinden ?Overal in de wereld wonen Nederlanders die via internet alle vragen kunnen beantwoorden en die informatie is ‘goud ’waard klopt altijd en zij vinden het leuk om je te helpen. Ik durf te beweren , dat je op iedere vraag binnen 48 uur ( tijdverschil)een goed antwoord hebt . Zo zijn we in april (cruise Bangkok-Beijing) via het Bangkok prikbord aan een prima taxichaufeur gekomen die op het vliegveld klaarstond en ons zelfs de dag erna naar de haven gebracht heeft.Deze chauffeur is de vaste taxidriver van een Nederlander die al 30 jaar in Thailand woont! Ook via dit prikbord aan een leuk resort gekomen tegen Thaise bedragen. Via het India prikbord een geweldige taxichaufeur gevonden ook via een Nederlander en met hem 3 weken door de Himalaya getrokken.Binnenkort via het Chili prikbord een B&B gevonden van een Nederlander en daar gaan we heen voordat we op een cruise gaan. Weet je ;je moet gewoon ‘doen’ en niet al te bang zijn dat je iets zal overkomen. Het zelf organiseren is veel leuker ;je hebt al plezier van te voren en leert overal mensen kennen!

En om je eerlijk te zeggen heb ik er een hekel aan om door allerlei truukjes ‘afgezet’ te worden via reisbureau's. Ik begrijp dat ze ergens ‘de winst’ vandaan moeten halen en er zijn altijd mensen die het prettig vinden dat hun reis min of meer overgeorganiseerd is.

Wij zijn niet van die types die netjes in de rij achter de juf met vlaggetje aanlopen. Ik moet er niet aan denken! Maar ieder zijn ‘ding’ hoor ;als ik maar niet hoef!

• mieke

Hallo wij zijn verleden jaar met de carnival splendor vanuit rome geweest wij hadden een transfer per bus via het reisbureau erbij genomen en dat ging helemaal geweldig. Het was een splinter nieuw schip en de vakantie was uitmiuntend. Zo vreselijk genoten dat we dit jaar met de Carnival Dream weer een transatlantische oversteek gaan maken. We hebben er super veel zin in kunnen bijna niet meer wachten. Nog maar 40 dagen dus het gaat nu hard. We hebben ons geen moment

verveeld op het schip en de koffers stonden al voor onze hut toen toen we net ingecheckt hadden. Het was top super top en ik denk dat we het dit jaar weer super

gaan hebben.

Groetjes Mieke van der Velden-Volkman

• marij

hoi mieke

dan wens ik jullie een super leuke cruise toe…

maar ook ik denk dat dat zeker zal lukken..wij hebben eerder ook met carnival gecruist (freedom) en vonden het ook echt helemaal geweldig…

dit jaar zijn we met de HAL geweest ook geweldig…..en we zullen echt wel vaker met de HAL gaan omdat ze gewoon meer bestemmingen hebben…

maar als beide dezelfde bestemming zouden hebben zou ik voor carnival kiezen…

have fun en mocht john heald de cruisedirector zijn met zijn vrouw heidi ( wat meestal is op de nieuwe schepen) dan doe hen onze hartelijke groetjes.

marij

• marijn

Hoi

Voor ons begint het echte aftellen.

Nog maar 5 dagen, we hebben der zin in,

als ik dit zo lees, ziet het er helemaal geweldig uit.

Wij zijn als alles goed gaat om 8.30 in Rome,

dus hebben we tijd genoeg om de trein te nemen.

Voor Rome zelf vinden we de tijd te kort,

bovendien zit je met je bagage.

• ottoline

Hoi Marijn,

Een ongelooflijke super vakantie toe gewenst.

Geniet van alles en blijf genieten.

Veel plezier.

Groet ottoline