carnival dream

• cruiser

Hallo Marijn,

Bij deze wens ik jullie een zeer prettige cruise vakantie toe en geniet ervan!!!

groeten Cruiser

• mieke

Hoi Marijn

Ik wens je een ongelooflijke fijne cruise maar ik weet zeker dat dat ook gaat gebeuren.

Het is gewoon helemaal top helemaal geweldig voor ons nog 37 dagen schiet ook al aardig op.

Groetjes en veel liefs van Mieke xxxxxxx

• Hein Otjes

Wij, gaan met z'n vieren de oversteek maken naar New York. We hebben het al meer gedaan maar nu met de Carnival rederij. Ik zou graag van iemand horen die is vertrokken vanaf Civitavecchia tijdens de eerste of de tweede rondvaart door de Middelandse Zee om te horen of er eventueel iets is geregeld bij het vliegveld om de koffers daar te “dumpen” zodat we zonder al te veel gesjouw met de trein kunnen gaan. We hebben een hele vroege vlucht dus tijd genoeg. Laat het even weten als je iets weet. Dat geeft ons nog meer voorpret dan we al nu al hebben

Groetjes Hein, namens de andere drie.

• marij

het vliegveld in rome staat bekend om de meest verloren koffers…

de onze is daar een maand zoek geweest.

de verzekering had al uitgekeerd en al toen hij thuis bezorgd werd.

ik zou een beetje voorzichtig zijn om daar ( als het al kan) een koffer in bewaring te geven…

2 jaar geleden hadden ze een hele bende opgerold die koffers ontvreemde daar.

marij

• Bernadette*

Mijn ervaring:

Er stond een grote open kar richting einde vertrekhal met personeel in uniform ( 3 man) van Princess Cruises erbij.

Misschien doen andere rederijen dit ook;wij hebben deze service niet eerder meegemaakt. Stuur de rederij van je keuze een mail om het te vragen. Kijk er in ieder geval naar uit. Wij liepen er eigenlijk bijna voorbij omdat we deze service niet verwachtten. Je zou een legitimatie bewijs kunnen vragen.

• marijn

Hallo allemaal

Wij zijn net terug van een fantastische cruise.

Voor ons de eerste keer, dus alles was nieuw.

Hebben ontzettend genoten van alles.

We hebben wel ontdekt dat je veel zelf doet, veel kan besparen.

Bovendien zijn hebben wij n hekel aan the lady with the ambrella,

zoals een medepassagier opmerkte.

Het openbaar vervoer in Italie is spotgoedkoop vergeleken met Nederland.

Met de trein naar Civitavecchia is heel goed te doen,

maar je moet wel je koffers zelf meenemen,daar is geen service voor.

Twee enkeltjes kosten samen € 18.20, das dus een pak goedkoper dan een transfer.

Maar je moet wel zelf je koffers mee sjouwen, daar is geen aparte service voor.

Nu zou ik sowieso de koffers niet achterlaten op Fiumicino, want je weet nooit of ze nog boven water komen.

Verder hebben we heel veel met de bus en trein gedaan.

In Messina staakte het openbaar vervoer, hebben we met een man of wat

een taxi gepakt, dat kan dus ook.

Ik wens degene die nog met de Carnival Dream op reis gaan veel cruiseplezier,

aan het schip en de bemanning zal het zeker niet liggen.

• Karl

Hoi Marijn,

Wat toevallig, wij zaten ook op deze cruise ! Heb ergens 1 keer iets Nederlands gehoord, en dat was het. Had dus wel het idee dat er nog iemand uit Nederland aan boord was maar zeker wist ik het niet !

Wij hebben ook de trein genomen via Trastaverre, buiten het gesjouw met koffers en het vele wachten ging het goed ;-)

Ben benieuwd wat je van de cruise vondt. Voor ons was het niet de eerste keer, dus weinig verrassingen. Zoals verwacht een laag Inaugural cruise gehalte. De cruise director (Todd) was ieg niks waard.

• marijn

Dat is heel toevallig ja, wij hebben ook maar een keer een Nederlandse familie horen spreken, volgens mij waren dat zo'n beetje de enigen.

Op zo'n massa mensen kun je dat toch wel niet weten, maat t viel gewoon op.

Wij vonden de cruise geweldig, maar eigenlijk zijn wij niet voor dat masale

dus zijn we erg veel ons eigen gang gegaan.

Ik vond met name die Amerikanen nogal nadrukkelijk aanwezig,

en dat waren er heel erg veel.

Wij hadden niet verwacht dat op n Europese cruise zoveel Amerikanen zouden zitten.

Maar al bij al hebben wij een fijne reis gehad.

Hebben heel veel gezien, en dat kan ook op je eigen manier.

• Carla

Met 2 pers. gaan we de cruise maken van Rome naar New York. Vinden het heel spannend. Onze eerste cruise, Gaan op eigen gelegenheid naar de haven. weet iemand prys van taxi?

• marijn

Hoi

Met een taxi ben je al gauw € 120 à € 130 kwijt,

of je moet hem kunnen delen.

Wij hebben de trein genomen, is prima te doen

als je genoeg tijd hebt.